بازدید 11593

هشدار چاووش‌اغلو درباره هرگونه اقدام علیه ترکیه

وزیر خارجه ترکیه به سران کشور‌های اروپایی هشدار داد که هرگونه اقدام منفی علیه این کشور پیامد‌های نامناسبی به همراه دارد.
کد خبر: ۱۰۲۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۸ 24 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با یک نشریه آمریکایی گفت که هرگونه اقدام محدود کننده علیه ترکیه همه چیز را تخریب خواهد کرد.

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه روز شنبه در گفتگو با نشریه پالتیکو گفت: «این گفتگو باید براساس اعتماد باشد، بنابراین هیچکس نمی‌تواند اقدامات محدود کننده علیه ترکیه را توجیه کند.»

وی افزود: «ما شروع به دادن پیام‌های مثبت کردیم، زیرا بیانیه مشترک اجلاس دسامبر را به عنوان دستی به سوی ترکیه لحاظ کردیم.»

وزیر خارجه ترکیه گفت که زبان سران اتحادیه اروپا در ماه اکتبر تهدیدآمیز و در دسامبر بهتر بود، اما هنوز حاوی قسمت‌هایی است که آنکارا با آن‌ها مخالف است. مولود چاووش اوغلو در دیدار اخیر خود با دبیرکل ناتو از خرید سامانه موشکی «اس-۴۰۰» روسیه که باعث نگرانی متحدان ناتو بود، دفاع کرد.

چاووش اغلو در ادامه به پالتیکو گفت: «من به او گفتم که پیشنهاد ما به دولت قبلی برای ایجاد یک گروه کاری مشترک از کارشناسان که ادعا‌های ایالات متحده را با دقت بررسی می‌کند و ناتو باید در این امر دخیل باشد، پابرجاست.»

این در حالی است که «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه در برخی حوزه‌های خاص در ترکیه اتفاقاتی در حال رخ دادن است، از وضعیت کنونی در ترکیه ابراز نگرانی کرد. بورل توضیح بیشتری درباره این «اتفاقات خاص در حوزه‌های خاص» ارائه نکرد.

در ماه‌های گذشته اقدام‌های اکتشافی ترکیه در شرق دریای مدیترانه به تشدید تنش‌ها میان این کشور و کشور‌های اروپایی منجر شده است. یونان و قبرس به همراه برخی کشور‌های اروپایی می‌گویند که اقدام‌های ترکیه غیرقانونی و تنش‌آمیز است و به آنکارا درباره تبعات این اقدام‌ها هشدار داده‌اند. ترکیه، اما اعلام کرده که تنها در حال تامین حقوق خود است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل