بازدید 23378
برگزاری مراسم تحلیف بایدن

ترامپ به سختی رفت؛ بایدن رسما به عنوان رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد

ریاست جمهوری جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا، چهارشنبه شب به وقت تهران و دقایقی قبل پس از ادای سوگند، رسما آغاز شد، در حالی که «دونالد ترامپ» در مراسم تحلیف که در میان تدابیر شدید امنیتی در حال برگزاری می‌باشد، غایب بزرگ است.
کد خبر: ۱۰۲۹۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۱ 20 January 2021

ترامپ به سختی رفت، بایدن رسما به عنوان رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد

بین الملل تابناک: ریاست جمهوری جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا، چهارشنبه شب به وقت تهران و دقایقی قبل پس از ادای سوگند، رسما آغاز شد، در حالی که «دونالد ترامپ» در مراسم تحلیف که در میان تدابیر شدید امنیتی در حال برگزاری می‌باشد، غایب بزرگ است.

در مراسمی که امروز ظهر (چهارشنبه) به وقت واشنگتن در بالکن غربی ساختمان کنگره برگزار شد، جو بایدن سوگند ریاست جمهوری آمریکا را مقابل رئیس دیوان عالی آمریکا "جان رابرتس" ادا کرد. 

کامالا هریس نیز مقابل سونیا سوتومایور، اولین عضو لاتین‌تبار دیوان عالی آمریکا، به عنوان معاون بایدن سوگند خورد.

ترامپ به سختی رفت، بایدن رسما به عنوان رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد

بر اساس ترتیب، اول هریس سوگند یاد کرد.

متن سوگند رییس جمهوری آمریکا به این شرح است: من رسما سوگند یاد می‌کنم که مسئولیت ریاست جمهوری ایالات متحده را صادقانه انجام دهم و تا جایی که توان دارم، از قانون اساسی ایالات متحده پاسداری، حفاظت و دفاع کنم.

بایدن بعد از ادای سوگند در سخنانی گفت: امروز روز آمریکاست. امروز روز دموکراسی است. امروز روز احیاست. امروز ما ارج می‌نهیم پیروزی یک هدف را که همان دموکراسی است. در این لحظه دموکراسی برنده شد.

ترامپ به سختی رفت، بایدن رسما به عنوان رئیس جمهور آمریکا سوگند یاد کرد

چهل و ششمین رییس جمهوری آمریکا افزود: امروز هم زیر سایه خداوند همه گرد هم آمده‌ایم تا این پیروزی را جشن بگیریم. من از تمام اسلاف خود و شما متشکرم.

بایدن تاکید کرد: ما راه خود را در پیش خواهیم گرفت. کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد؛ مثل بحران کرونا، میلیون‌ها شغلی که از دست رفته است، برابری نژادی، کره زمین ما برای بقای خود فریاد می‌زند، اختلافات نژادی و قومی زیاد است، باید با دشمنانی که در مقابلمان هستند مبارزه کنیم؛ مثل بیماری، نفرت و ... که این امر با وحدت ممکن است.

وی افزود: پیروزی برای ما تضمین شده نیست، اما هر زمان که دور هم جمع شدیم توانستیم بر مشکلات فائق آییم. بدون وحدت صلح و پیشرفتی در کار نیست. وحدت راه پیش روی ماست. ما باید مانند ایالات متحده آمریکا رفتار کنیم. بیایید از نو همه چیز را شروع کنیم. سیاست‌ورزی نباید یک آتش شعله‌ور باشد که همه چیز را بسوزاند.  

رییس جمهوری منتخب آمریکا گفت: چند روز بعد از آنکه عده‌ای اوباش خواستند دموکراسی ما را خدشه دار کنند اینجا ایستاده‌ایم و می‌گوییم چنین چیزی هرگز اتفاق نخواهد افتاد. دموکراسی همین است. اما اختلاف نظرها نباید باعث تشتت ملی شود. من رییس جمهوری همه آمریکا خواهم بود.

بایدن عنوان داشت: باید اختلاف نظرها را کنار بگذاریم. شکیبایی نشان دهیم. محتاج هم هستیم. باید سیاست‌ورزی را کنار بگذاریم و در برابر کرونا باید به عنوان یک ملت بایستیم.

وی افزود: آمریکا محک خورد اما قدرتمندتر از قبل برخواهیم خاست. ما در پی احیای ائتلاف‌های خود و شریکی قابل اعتماد برای صلح و امنیت خواهیم بود. من در پیشگاه خداوند سوگند می‌خورم که از شما، آمریکا و دموکراسی حفاظت خواهم کرد.

مراسم سوگند بایدن در حالی برگزار شد که مراسم امسال با دوره های قبلی بسیار متفاوت بود که این تفاوت هم از ویروس کرونا و هم از تهدید حامیان افراطی ترامپ ناشی شد و مراسم با تدابیر شدید امنیتی و تقریبا بدون حضور مردم اما با حضور ۲۵ هزار نیروی امنیتی برگزار شد.

در مراسم تحلیف تعدادی از شخصیت‌های سرشناس سیاسی آمریکا از جمله باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین، میشل اوباما، بانوی اول پیشین، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه پیشین، بیل کلینتون، رئیس جمهوری اسبق آمریکا، جورج بوش و همسرش، مایک پنس، معاون ترامپ، میچ مک‌کانل، رهبر جمهوری خواهان در مجلس سنا، چاک شومر، رهبر دموکراتها در سنا و بسیاری از سناتور و نمانیدگان مجلس حضور داشتند.

نصب ۱۹۱ هزار و ۵۰۰ پرچم آمریکا در محدوده نشنال مال به جای تماشاگران و مردمی که قرار بود در این مراسم حضور یابند اما به دلیل فوق نتوانستند، شکل دیگری از مخاطبان را به نمایش درآورده است. با وجود این، همه شبکه‌های خبری، مستقیم این مراسم را پوشش دادند.

یکی از نکات این مراسم، انتخاب چند چهره سیاه پوست برای ایراد سخنرانی در این مراسم بود؛ ایراد نطق های احساسی که بخش هایی از آن به درد و رنج سیاه پوستان آمریکا از زمان برده داری تاکنون اشاره داشت و برای لحظاتی باعث تحریک احساسات حضار شد.

تریبون محل حضور مجری و دیگر شخصیت های مراسم تحلیف، به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی، مرتب ضدعفونی می شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲۸
اصلاح‌طلبا تو پوست خودشون نمی گنجن
دوباره فریب مذاکره رو پیش بکشن
به زور رفت دیگه چیه!!! فکر میکردید میچسبه به قدرت و دموکراسی هیچ کاری نمیکنه
از فردا اروپایی ها زبان باز میکنن و عکس های دسته شروع میشه و دوباره عمر مردم ایران سر مذاکره کردن و مذاکره نکردن و بازی سیاسی تلف خواهد شد
هر چه نگاه کردم خبری از ۶۳ درصدی !!! که به بایدن رای داده بودند در این مراسم ندیدم اما تا دلت بخواهد ارواح مردگانی که به بایدن رای داده بودند در آنجا حضور داشتند!!! دو هفته پایتخت آمریکا حکومت نظامی بود بایدن خودش می دانست رای نداشته است یک نفر مردم عادی هم در این مراسم نبود حتی خیابان های اطراف نیز کسی نبود و همه پشت شیشه های ضد گلوله سخنرانی کردند کسی که این همه محافظ و شیشه ضد گلوله دارد یقینا پایگاه مردمی نداشته است بر خلاف ادعاهای بایدن این مرگ دموکراسی آمریکا بود که چین توانست با نفوذ در آمریکا و خریدن رسانه ها و شرکت هایی همچون توییتر و اپل و گوگل و آمازون و رشوه کلان به دموکرات ها و برخی جمهوری خواهان ترامپ را با تقلب کنار بزند و در حقیقت ویروس کرونا را برای ضربه زدن به ترامپ طراحی کرد.اما بعید است آمریکایی که نزدیک به دو قرن مردمش برای دموکراسی تلاش زیاد داشته اند به این سادگی اجازه دهند کمونیست های فاسد چین کشورشان را لگد مال کنند انقلاب ترامپ همانطور که خودش گفت تازه آغاز شده است.
مهمترین کاری که ترامپ کرد این بود که به مردم جهان نشون داد که ایدئولوژیهای غرب بی نقص نیستند. این موضوع در شرایطی که نظم جهانی در حال تغییره و قدرتهای جدیدی مثل چین دارن ظهور میکنن میتونه تاثیر مهمی داشته باشه. مخصوصا در سریع شدن انتقال قدرت به شرق
سگ زرد برادر شغال !
ترامپ با قدرت بر می گردد
شاید اولین بار در تاریخ آمریکا شود که یک زن رییس جمهور آمریکا شود. همان پیش بینی سریال سامپسونها و مرگ رییس جمهور و به ریاست رسیدن معاونش
میگن چهارراه استانبول دلار شده 70 ریال....همه هم فروشنده ان و هیچکس نمیخره......خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
لعنت به هرچی دموکرات بخصوص کارتر پیرکفتار
افول آهسته آمریکا از قبل از ترامپ هم شروع شده بود اما ترامپ اون رو کمی سریعتر کرد. بایدن هم الان باید بیشتر مواظب باشه که آمریکا دچار فروپاشی نشه!
دمکراس یعنی این ،اگر چه یک شیطان توانست به ریاست جمهوری برسد ،نتوانست برای ابد بماند!
خدارا خوش نمیاد حق کشی کنی تابناک! چرا نگفتی لیدی گاگا و جنیفرلوپز هم سرود خواندند.
خب مسئولین محترم اگه عروسی و جشن گرفتن شون به مناسبت پیروزی بایدن تموم شد

به درد مردم برسند

رای بی رای
وقتی از درد و رنج سیاهان در امریکا گفته میشود و اخبار کشتار سیاهان در کشورهای افریقایی بدست همدیگر و جنگهای قبیله ای را میشنویم دچار سردرگمی میشویم که نوادگان سیاهان به بردگی به آمریکا رفته سرنوشت بهتری داشتند یا سیاهان در قاره خود مانده.
این است آخر و عاقبت کسانی که به مال دنیا و قلدری خودشون مینازیدن



باشد روز حساب از سوی پروردگار
خب خوشحالیتون تموم شد حالا عرضه میخواد رفع تحریم ها

که مسئولین ما ندارن
وزارت خارجه چین امروز (چهارشنبه) چند مقام ارشد دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا را تحریم کرد.
از ایران کسی نمیخواد به بایدن تبریگ بگه؟
نمی دانم چرا اما دروغ و دورویی از سر و روی بایدن و هریس می بارد. احساس می کنی شیاطین در نقش ناجی ظاهر شده‌اند
سطح شعور و درک و سیاست دو شخص، یکی میرحسین موسوی که فقط کاندیدا شده و یکی ترامپ که در قدرت هست و هرکاری از دستش بر میاد رو در این سخنش میخوام به شما نشون بدم که کدوم عاقلتر و با شعور تر و امنیت و پیشرفت کشورش براش مهم تره. این خبر رو میتونید هر جا ببنید:
رئیس جمهوری آمریکا که نتیجه انتخابات را نپذیرفته، در پیام ویدئویی خود با اشاره به انتقال قدرت گفت: این هفته تحلیف دولت جدید برگزار می‌شود و ما برای موفقیت آن در جهت امن و کامیاب نگهداشتن آمریکا، دعا می‌کنیم.
و احمق هایی در ایران هستند که نه جان مردم و نه ایران اصلا براشون مهم نیست. حاضرند برای رسیدن به خواسته های فردیشان که زائیده توهماتشان هست، ایران کلا نابود بشه حتی اگر با جنگ و کشته شدن هزاران هموطن بیانجامد.
بلاخره ترامپ جنایتکار رفت حالا با خیال راحت میشه انتقام خون سردار دلها رو ازش گرفت.
هوراااااااااااااااااااا ... سرگرمی جدید مردم و مسئولین محترم جور شد!!!!!!!!
مواظب این روباه مکار (بایدن) باشید
ملت ایران دلار اگر ۵۰ هزارتومن شد بشه اما دوستی با آمریکا ضربه سختی است به پیکر ایران عزیز
مقاوم باشیم
و چنین پیروزی دمکراسی و قانون مداری در آمریکا... ترامپ هم به آسانی به زباله دان تاریخ انداخته شد
به همین خیال باش! قدرتمندتر از همیشه برمیگردیم!!!
آمریکا رو به افول هرچند که ژست قدرت بگیره
ترامپ واکنش طبیعی در مقابل اوباما بود باز هم اگر دموکراتها ضعیف باشند بد تز از ترامپ و با دیوانگی بیشتر روی کار می اید .
ترامپ نرفته تحلیف خالی از جمعیت برای بایدن نشان داد که اتفاقا ترامپ هنوز هست وقتی حزب میهن پرستان را تشکیل داد و چهار سال بعد قدرت را دوباره به دست گرفت اگر بودید می فهمید که این تحلیل شما کشکی بوده است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار