بازدید 3010

توزیع 5000 کیف الکترونیکی بین دانش آموزان

کد خبر: ۱۰۲۹۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۱ 07 June 2010
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از اجرای طرح توزیع 5000 کیف الکترونیکی به دانش آموزان از سال تحصیلی91ـ90 خبر داد.
 
حجت الاسلام بهرام محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: در این طرح دانش آموزان به جای حمل انبوه کتاب‌های درسی، رایانه همراه (لپ تاپ) به مدرسه می برند که در آن مطالب کتاب‌های درسی به صورت محتوای الکترونیکی با قابلیت چند رسانه‌ای در آمده است.

وی افزود: این کیف‌های الکترونیکی به صورت آزمایشی برای دانش اموزان دوره ابتدایی و متوسطه طراحی شده است و دانش اموزان می‌توانند خود تولید محتوای الکترونیکی کنند یا مطالب درسی که معلم به صورت محتوای الکترونیکی دراورده است، ذخیره کنند.

وی خاطر نشان کرد: اجرای این طرح به معنای حذف کتاب درسی نیست؛ بلکه آشنایی دانش آموزان با فناوری‌های نوین اطلاعاتی و آموزشی در جهان است.

حجت الاسلام محمدیان تاکید کرد: هم اکنون دانش آموزان هند، چین، ترکیه و مالزی از این کیف‌های الکترونیکی استفاده می کنند و به موفقیت‌های آموزشی خوبی نیز دست یافته اند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی همچنین افزود: از سال تحصیلی90ـ91بسته‌های کمک آموزشی در کنار آموزش‌های رسمی بین دانش‌آموزان اول ابتدایی توزیع می‌شود.

حجت الاسلام محمدیان گفت: این بسته‌ها شامل کتاب کار، نرم افزارها و مجلات اموزشی است که برای پشتیبانی علمی دانش اموزان در اختیار آنان قرار می گیرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش گفت: طرح آموزش قرآن که دو سال به صورت ازمایشی برای پایه سوم اجرا شد از سال تحصیلی آینده به صورت سراسری برای پایه سوم ابتدایی اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام محمدیان تاکید کرد: این آموزش قرآن در پایه چهارم و پنجم ابتدایی تکمیل می شود و دانش آموزان بعد از پایان دوره ابتدایی روخوانی و روانخوانی قرآن را به خوبی می آموزند.

وی یادآور شد: همچنین برای دانش آموزان دوره راهنمایی نیز مصحف قران تهیه شده است که قران را به صورت ده جزء ده جزء آموزش ببینند تا در سه سال راهنمایی30جزء قرآن را به خوبی فرا گیرند و انس و الفت بیشتری با قرآن پیدا کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار