بازدید 2399

گشایش 5 ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا در تهران

کد خبر: ۱۰۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۶ 07 June 2010
پنج ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا، در مناطق 3، 7 ، 9، 14 و 17 تهران آغاز به کار کرد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، در این ایستگاه‌ها، مواد آلاینده مونواکسیدکربن، ذرات معلق با قطر کمتر از 10 میکرون، اکسید ازت، دی اکسید گوگرد، ازن و هیدروکربن‌های سمی و سرطان زا همچون تولوشن، او3 بوتادین و ترکیبات زایلن دریافت و اندازه‌گیری می‌شود.

این ایستگاه‌ها به صورت خودکار و 24 ساعته، اطلاعات مربوط به مواد آلاینده را دریافت، اندازه گیری و برای سنجش نهایی به مرکز دیتا سنجش آلودگی هوای تهران ارسال می‌کند.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در حاشیه این مراسم گفت: هدف از نصب و راه اندازی ایستگاه‌های جدید، پوشش کامل و سنجش و کنترل کیفیت هوای همه نقاط شهر تهران است.

یوسف رشیدی با بیان این‌که برای راه اندازی این پنج ایستگاه جدید، 750 میلیون تومان هزینه شده است، افزود: با توجه به وسعت شهر تهران لازم بود، ایستگاههای جدید راه‌اندازی تا تصویر کاملی از وضع آلاینده‌ها تهیه شود تا از این طریق برنامه‌ریزی لازم نیز صورت گیرد.

وی گفت: تهران چند سالی است که با دو پدیده زیستی و آلودگی مواجه است.

رشیدی افزود: یکی از آنها فصل گرم سال و آلودگی ناشی از ذرات گرد و خاک کشورهای عربی همچون عراق و سوریه و دیگری وارونگی هوا در فصل سرما و افزایش آلاینده‌های مونواکسید کربن خودروهاست.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: تا پایان امسال، 5 ایستگاه جدید سنجش آلودگی هوا دیگر نیز در تهران راه‌اندازی می‌شود که با راه‌اندازی آن‌ها، شهر تهران دیگر نیازی به ایستگاه جدید نخواهد داشت.
 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر