زیان پالایش یکم به ۵۰ درصد رسید

درحالی که صندوق پالایش یکم زیان ۵۰ درصدی به سهامداران خود تحمیل کرده است، هنوز خبری از وزیر اقتصاد به عنوان رئیس شورای عالی بورس برای پاسخگویی در خصوص وضعیت اسفناک بازار سرمایه نیست.
کد خبر: ۱۰۲۸۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷ 18 January 2021

به گزارش بورس تابناک، بازار سهام بعد از ریزش ۸۰ هزار واحدی در هفته گذشته روز شنبه نیز در مدار نزولی قرار داشت. متاسفانه سرخ پوشی بازار در روز دوشنبه نیز ادامه یافته و شاخص کل تا اینجا با نزول بیش از ۲ درصدی در محدوده  یک میلیون و ۱۵۵ هزار واحدی قرار گرفته است.

گفتنی است، شاخص بورس در پایان معاملات هفته منتهی به ۲۶دیماه با ۸۰هزار و ۹۱۹واحد کاهش، معادل ۶.۱۷درصد افت کرد و به رقم یک میلیون و ۲۲۹هزار و ۸۳۶واحد رسید و شاخص کل هموزن نیز با ۵۷۵۱واحد کاهش معادل ۱.۲۵ درصد افت کرد و رقم ۴۵۴هزار و ۸۲۰واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص بازار اول هم با ۷۳هزار و ۷۷۹واحد افت در این مدت به رقم ۸۶۹هزار و ۱۰۶واحد و شاخص بازار دوم با ۱۱۲هزار و ۵۶۱واحد کاهش به عدد ۲ میلیون و ۵۹۵هزار و ۲۶واحد رسیدند که به این ترتیب شاخص بازار اول با ۷.۸۲ درصد افت و شاخص بازار دوم  با ۴.۱۶ درصد کاهش همراه شدند.

در این بین یک نکته جالب توجه وجود دارد که جدای از تحولات بازار سهام به عنوان یک مهمان ناخوانده زیان جدی به مردم و سهام داران وارد کرده است. صندوق پالایش یکم که با قیمت ۱۰ هزار تومان عرضه شد هم اکنون و بعد از گذشت دو ماه ریزش مداوم در محدوده ۵ هزار تومان قرار داشته و عملا زیان ۵۰ درصدی به سهامداران خود تحمیل کرده است.

در این بین صندوق دارا یکم که مربوط به سهام بانکها و بیمه های دولتی است نیز در محدوده ۱۰ هزار تومان قرار گرفته و احتمالا مانند صندوق پالایش روند نزولی و زیان دهی جدی این صندوق نیز اغاز  خواهد شد. همین امروز دوشنبه ارزش این سهم حدود ۱۰ درصد افت کرده است. در این باید یادی کرد از نمایندگان مجلس دهم که موضوع واگذاری اموال و داراییهای دولتی را از طریق ای تی اف در برنامه های بالادستی توسعه کشور گنجاندن تا از این طریق راه برای لحاظ کردن این روش واگذاری در بودجه سنواتی هموار شود.

از سوی دیگر  همه در حالی است که در زمان ریزش قبلی در مرداد ماه تاکید شد که چرا مردم به توصیه گوش نداده و بجای سرمایه گذاری مستقیم، سرمایه خود را به صندوقهای مختلف موجود در بازار بورس منتقل نکرده اند.

 

منبع: تسنیم
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان