بازدید 11781

نقش عایق الاستومری در جلوگیری افت انرژی

با توجه به بالا بودن هزینه های تولید انرژی در ساختمان هایی با کاربریِ مسکونی، تجاری وصنعتی و نیز تحمیل مبالغ گزاف جهت تعمیر و نگهداری این سیستم ها،استفاده از روش های نوین از جمله کاربرد عایق الاستومری برای جلوگیری از هدررفت و اسراف انرژی به موضوعی مهم و ضروری مبدل گشته است.
کد خبر: ۱۰۲۸۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 18 January 2021

نقش عایق الاستومری در جلوگیری افت انرژی

راه‌های نوین پیشگیری از اتلاف انرژی حرارتی در سیستم های تاسیساتی

با توجه به بالا بودن هزینه های تولید انرژی در ساختمان هایی با کاربریِ مسکونی، تجاری وصنعتی و نیز تحمیل مبالغ گزاف جهت تعمیر و نگهداری این سیستم ها،استفاده از روش های نوین از جمله کاربرد عایق الاستومری برای جلوگیری از هدررفت و اسراف انرژی به موضوعی مهم و ضروری مبدل گشته است.

در گذشته نه چندان دور برای حفظ و جلوگیری از اتلاف انرژی در سیستم های تاسیساتی به طور سنتی از عایق هایی مثل پشم شیشه و پشم سنگ بطور گسترده استفاده می شد اما این نوع عایق ها با توجه به کیفیت و خاصیت ساختاری ،هم به لحاظ زیست محیطی و هم به لحاظ کیفیت به هیچ عنوان قابل مقایسه با محصولات جدید نیستند.

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی و وجود ماشین آلات جدید این امکان میسر گشته که محصولات جدیدی با کاربرد عایق حرارتی و عایق صوتی  از سوی کارخانجات معتبر به بازار ارایه گردد.

فوم عایق الاستومری با ساختار سلول بسته و متخلخل با دانسیته بالا که در برابر حرارت و حریق به خوبی مقاوم است محصول بسیار مناسبی جهت جلوگیری از افت و اتلاف حرارت و انرژی محسوب می گردد.

با وجود تکنولوژی های جدید و مدرن در راستای اجرای سیستم های موتورخانه ای و تهویه مطبوع، به راحتی می توان در طراحی و اجرای هوشمندانه نسبت به موارد یادشده،به طور شگفت انگیزی از اتلاف انرژی و حرارت در ساختمان ها جلوگیری نمود.

در مورد کانال های جدید انتقال هوا بیشتر بدانیم

با توجه به پیشرفت تکنولوژی در صنایع گوناگون از جمله صنعت تهویه مطبوع و صنایع مرتبط با آن،تغییرات شگرفی در رابطه با روش های تولید و کاربرد انواع کانال های هوارسان از جمله کانال اسپیرال پدید آمده است.

نقش عایق الاستومری در جلوگیری افت انرژی

از جمله از انواع جدید کانال هوا که در زیرمجموعه کانال های گرد قرار می گیرد کانال اسپیرال می باشد. این نوع کانال بصورت مارپیچی از تسمه ورقی با مقطع گرد به وسیله ماشین آلات پیشرفته در قطرها و سایزهای دلخواه بر اساس درخواست کارفرما قابل تولید می باشد.برای تولید کانال اسپیرال از انواع ورق گالوانیزه،استیل،آلومینیوم می توان استفاده نمود.کانال اسپیرال با توجه به ساختار و ماهیت خود، یک محصول چند منظوره به حساب می آید و به وفور در سیستم های تهویه مطبوع جهت انتقال هوای گرم و سرد، در سیستم های شوت زباله بعنوان داکت انتقال زباله و در سیستم های مکنده به عنوان داکت انتقال ذرات ریز،گرد وغبار و موادی مثل گرانول به وفور مورد کاربرد قرار می گیرد.

با توجه به ساختار شیک،زیبا و مدرن و نمای دکوراتیو کانال اسپیرال، استفاده از آن در محیط هایی مثل آفیس ها،نمایشگاه ها،فست فودها،کافی شاپ ها، رستوران ها و موارد مشابه بصورت اکسپوز مورد استقبال فراوان قرار گرفته و طراحان و مهندسان معمار در طراحی های داخلی برای داکت های انتقال هوا از این نوع کانال هوا بهره می گیرند.با توجه به رنگ پذیری نمای بیرونی کانال اسپیرال گالوانیزه ، استفاده از کد رنگ های مختلف و زیبا(بنا به تناسب رنگ محیط)، باعث زیبایی مضاعفی در محیط می گردد.

مزایای کاربرد کانال اسپیرال

از جمله مزایای کاربرد کانال اسپیرال امکان تولید ماشینی با صرف کمترین زمان می باشد.کانال اسپیرال در طول ها و قطرهای دلخواه بدون محدودیت قابل تولید و نگهداری می باشد و با توجه به دارا بودن سطح جانبی کمتر در مقایسه با انواع کانال چهارگوش از اتلاف انرژی کمتری برخوردار است.

امکان کاربرد انواع ورق از جمله ورق گالوانیزه،استیل و آلومینیوم به مهندسان این امکان را می دهد بنا به موضع کاربرد کانال اسپیرال در شرایط مختلف از هر یک از انواع ورق استفاده نمایند.

موارد کاربرد دریچه بازدید فن کویل

به منظور دسترسی و تعمیر و نگهداری دستگاه فن کویل و دمنده و مکنده هایی که در سقف تعبیه می شوند از این نوع دریچه یعنی دریچه بازدید فن کویل استفاده می شود.

نقش عایق الاستومری در جلوگیری افت انرژی

ابعاد و سایز این دریچه به ابعاد دستگاه دمنده یا مکنده وابسته است. این نوع دریچه از دو نوع لولایی و وزنه ای تشکیل می شود که هر نوع از این دریچه های لولایی و وزنه ای به انواع مختلف از قبیل گل سقفی ، گریل دار ، معمولی ، مشبک و خطی تقسیم می شود. البته لازم به ذکر است این نوع دریچه نیز از دو نوع متریال آلومینیومی و چوبی (MDF) ساخته می شود. برای پوشش دریچه های آلومینیومی از رنگ کوره ای و برای دریچه های چوبی از پوشش پلی یورتان استفاده می شود.

انواع دریچه بازدید فن کویل آلومینیومی:

۱- دریچه بازدید فن کویل ساده بدون مکش

۲- دریچه بازدید فن کویل ساده با گریل مکش ۹ سانتی

۳- دریچه بازدید فن کویل ساده با گریل مکش ۱۸ سانتی

۴- دریچه بازدید فن کویل خطی یک طرفه

۵- دریچه بازدید فن کویل خطی دوطرفه

۶- دریچه بازدید فن کویل خطی طرح دریچه اسلوت

۷- دریچه بازدید فن کویل مشبک

۸- دریچه بازدید فن کویل گل سقفی(تک گل)

۹- دریچه بازدید فن کویل گل سقفی(دو گل)

۱۰- دریچه بازدید فن کویل خطی کله قتدی

لازم به توصیح است تمام نمونه های دریچه بازدید فن کویل که ذکر شد را هم میتوان بصورت وزنه ای و هم بصورت لولایی با قفل تولید و عرضه نمود.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر