بازدید 47897
پیمانه اقتصادی

پیش بینی تحلیلگران از قیمت طلا/ دلار هزار تومان عقب نشینی کرد/ کاهش نرخ دلار تا ١٥ هزار تومان، برای بورس مثبت است یا منفی؟ / جایزه ۷۰ میلیون دلاری برای پیدا کردن یک رمز ورود

این پیمانه تیتر‌هایی همچون کمک ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومانی برای چه کسانی واریز شد، دومین هفته کاهشی طلا در بازار جهانی ثبت شد، شاخص دلار به روند صعودی اش ادامه داد، افزایش ارزش ارز‌های دیجیتالی، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ و تلاش اروپا برای کاهش وابستگی به دلار را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۲۸۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 17 January 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون کمک ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومانی برای چه کسانی واریز شد، دومین هفته کاهشی طلا در بازار جهانی ثبت شد، شاخص دلار به روند صعودی اش ادامه داد، افزایش ارزش ارز‌های دیجیتالی، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ و تلاش اروپا برای کاهش وابستگی به دلار را در بر دارد.

قطع ۱۲۰ هزار پایانه فروشگاهی فاقد پرونده مالیاتی

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی ضمن اشاره به پایان مراحل عملیاتی سازی ماده ۱۱ قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان تا قبل از پایان امسال گفت: تا تاریخ ۲۵ دی‌ماه امسال، ۱۲۰ هزار پایانه فروشگاهی که پرونده مالیاتی ندارند و یا پرونده ناقص دارند و یا دارنده پایانه فوت شده است، قطع گردید.

کمک ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومانی برای چه کسانی واریز شد

سازمان هدفمند سازی یارانه ها با صدور اطلاعیه ای در خصوص زمان واریز یارانه حمایت معیشتی ویژه اقشار کم درآمد اعلام کرد: پیرو مصوبات مجلس محترم شورای اسلامی و ستاد ملی مبارزه با کرونا "دومین مرحله یارانه حمایت معیشتی ویژه اقشار کم درآمد" بر اساس لیست افراد مشمول اعلام شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ساعت ۲۴:۰۰ روز شنبه مورخ ۲۷/۱۰/۱۳۹۹ به حساب ذینفعان واریز شد و قابل برداشت است.

بر اساس مصوبات فوق الذکر مقرر شده است؛

۱- به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی هر نفر ماهیانه ۱۲۰ هزار تومان پرداخت شود.

۲- به سایر افراد با دارا بودن مشخصات زیر ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان پرداخت خواهد شد.

افرادی که هیچ یک از اعضای خانواده آنها حقوق دریافت نمی کنند، افرادی که هیچ یک از اعضای خانواده آنها بیمه پرداز نباشند، افرادی که اعضای خانوارشان طبق شاخص های بانکی از درآمد حداقلی برخوردار نباشند و افرادی که در گروه یارانه معیشت بگیر باشند.

دومین هفته کاهشی طلا در بازار جهانی ثبت شد

با ادامه افزایش ارزش دلار که بر جذابیت طلا سایه افکند، قیمت این فلز گرانبها در روز جمعه بیش از یک درصد کاهش یافت و دومین هفته متوالی کاهشی را ثبت کرد. هر اونس طلا با ۱۸.۰۸ دلار کاهش ۱۸۲۸.۴۵ دلار فروخته شد. شاخص دلار بیشترین افزایش هفتگی از اکتبر ۲۰۲۰ را ثبت کرده است و این امر طلا را برای مالکان ارز‌های دیگر جذاب‌تر می‌سازد.

شاخص دلار به روند صعودی اش ادامه داد

ارزش دلار باز هم مقابل ارزهای مهم جهانی افزایش یافت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۶۲ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۷۷۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۲۱ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

افزایش ارزش ارزهای دیجیتالی

پس از یک روز نزولی بازدهی ارزهای دیجیتالی در بازارهای جهانی مجددا رو به افزایش گذاشت. امکان دارد که هدف ۴۰ هزار دلاری بیتکوین بار دیگر محقق شود.   

بروزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی)

۱- بیتکوین

قیمت: ۳۶ هزار و ۲۵۹.۲۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۳۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۹ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۲۳۹.۴۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۸.۲۸ درصد افزایش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۱۲ درصد افزایش

۳- لایت کوین

قیمت: ۱۴۵.۴۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۴۳ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۴۸ درصد کاهش

۴- بیتکوین کش

قیمت: ۴۹۹.۳۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۶۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۴ درصد افزایش

۵- مونرو

قیمت: ۱۵۸.۶۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۵۶ درصد افزایش

۶- میکر

قیمت: ۱۵۲۶.۱۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۶۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۷.۷۸ درصد افزایش

۷- دش

قیمت: ۱۲۷.۴۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۷۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۰.۲۳ درصد افزایش

۸- زد کش

قیمت: ۱۱۰.۰۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۷۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۰.۳۳ درصد افزایش

دلار هزار تومان عقب نشینی کرد

در معاملات دیروز بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۲۳۵۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۲۹۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته ‌شد که نسبت به روز پنجشنبه، ۱۰۰۰ تومان ارزان‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۲۷۲۰۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل با افت ۱۴۵۰ تومانی نسبت به پایان هفته قبل، به نرخ ۲۷۸۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته ‌شد.

پیش بینی تحلیلگران از قیمت طلا

در نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز کارشناسان وال استریت پیش بینی کردند ریزش قیمت طلا بعید است سریع احیا شود. به گزارش ایسنا، تحلیلگران به کیتکونیوز گفتند: طلا در پایان هفته در نتیجه ریزش بازارهای سهام که باعث وحشت بازارهای فلزات در معاملات روز جمعه شد، فشار کاهشی شدیدی را تجربه کرد. بعلاوه رشد شاخص دلار آمریکا اوضاع را برای طلا در کوتاه مدت دشوارتر کرد. آدام بوتون، رییس استراتژیست فارکس لایو اظهار کرد: بازار در حال وفق یافتن با پیامدهای تدابیر محرک مالی، نگرانی های تورمی و بهبود ارزش دلار آمریکاست. مدتی طول خواهد کشید تا روند صعودی طلا دوباره آغاز شود. فیلیپ استرایبل، استراتژیست ارشد بازار در شرکت بلو لاین فیوچرز اظهار کرد: با نزولی شدن بازارهای سهام، سرمایه گذاران به وحشت افتاده و دست به فروش زده اند. اگر روند رشد شاخص دلار و بازده اوراق خزانه ادامه پیدا کند، اونس طلا ممکن است به پایین ۱۸۰۰ دلار سقوط کرده و تا سطح ۱۷۹۵ دلار عقب نشینی کند.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان بازار، ۱۶ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۳۷.۵ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کرده و ۳۷.۵ درصد نظر خنثی داشتند و تنها ۲۵ درصد به افزایش قیمت طلا در هفته جاری خوش بین بودند. تحلیلگران همچنین به الگوی فنی اشاره کردند که نشانه احتمال کاهش بیشتر قیمتها در روزهای آتی است.

بر خلاف تحلیلگران، اکثریت سرمایه گذاران خرد که در نظرسنجی کیتکونیوز شرکت کردند، صعود قیمت طلا به سطح بالاتر را پیش بینی کردند. از ۱۷۰۱ نفری که در نظرسنجی سرمایه گذاران رای دادند، ۵۴.۴ درصد افزایش قیمت و ۲۳.۷ درصد کاهش قیمت را پیش بینی کردند و ۲۱.۹ درصد نظری نداشتند.

جایزه ۷۰ میلیون دلاری برای پیدا کردن یک رمز ورود

جیمز هاولز ۳۵ ساله از انگلستان یک مهندس کامپیوتر است که از سال ۲۰۱۳ مشغول استخراج بیتکوین بوده اما ممکن است که ثروت هنگفت وی به دلیل ناتوانی اش در بازیابی اطلاعاتش بر باد رود. وی اکنون هشت بار رمز ورود به کیف پول الکترونیکی خود را نادرست وارد کرده است اما اکنون با کمک متخصصان بازیابی اطلاعات در تلاش است تا رمز عبور خود را پیدا کند.

هاولز ۷۵۰۰ بیتکوین در کیف پول خود دارد که ارزش آن ها در مجموع رقمی حدود ۲۸۰ میلیون دلار برآورد می شود. او اکنون ۲۵ درصد این مبلغ را به عنوان جایزه برای کسی در نظر گرفته است که بتواند رمز عبور را پیدا کند.  

با وجود اینکه تلاش هایی برای بازیابی این اطلاعات انجام شده، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که شانسی برای احیای اطلاعات وجود ندارد. هاولز با بیان اینکه بسیاری از شرکت ها تقاضای وی را برای همکاری در یافتن رمز عبور رد کرده اند، گفت: تا جایی که می دانم بسیاری از شرکت ها امیدی به بازیابی اطلاعات ندارند.  

کاهش نرخ دلار تا ١٥ هزار تومان، برای بورس مثبت است یا منفی؟

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: کاهش نرخ دلار می‌تواند اثر مثبت در سهام برخی از شرکت‌ها داشته باشند و پیش بینی افت قیمت دلار باعث روند صعودی سهام این شرکت‌ها در معاملات فعلی بازار خواهد شد. وی با اشاره به اینکه بازار سهام اکنون به دلیل فشار فروش از سوی سهامداران حقیقی در حال افت است و عامل دیگری در این روند نزولی هیجانی تاثیر ندارد، تاکید کرد: در این شرایط، حقوقی‌ها در حال خرید هستند که این خرید به معنای حمایت از بازار نیست و هدف خرید آن‌ها ارزنده بودن قیمت فعلی سهام شرکت‌ها در بورس تلقی می‌شود.

کدیور روند معاملات بورس را پیش بینی کرد و افزود: براساس پیش بینی‌های صورت گرفته به نظر می‌رسد بازار به روند صعودی بازگردد، اما نمی‌توان زمان دقیق آن را قطعی اعلام کرد. این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه روند فعلی بازار عجیب به نظر می‌رسد و شاخص کل بورس نباید تا این محدوده‌ها افت می‌کرد، گفت: افت دیروز بازار و وجود صف فروش در برخی از سهام به هیچ عنوان منطقی نیست و فقط شرایط هیجانی ایجاد شده در بازار، معاملات بورس را وارد مدار نزولی کرده است. وی تاکید کرد: اکنون سهامداران حقیقی، هیجانی و به دلیل وجود صف فروش در بازار اقدام به عرضه‌های غیرمنطقی در بازار می‌کنند، فارغ از اینکه نسبت به ارزنده بودن سهام خود مطلع باشند. /ایرنا

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز قبل تر، ۴.۲ درصد (۳۳۱ هزار و ۷۳۷ تومان) کاهش یافت و ارزش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۷ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۶۵۱ تومان رسید. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۴ میلیون و ۵۲۳ هزار و ۱۹۰ تومان رسیده است. /نبض بورس

تلاش اروپا برای کاهش وابستگی به دلار

راشاتودی: برخی منابع خبری از تلاش‌های اتحادیه اروپا برای کاهش وابستگی به دلار با توجه به فشار‌های اخیر اقتصادی و مالی آمریکا بر اتحادیه اروپا خبر داده اند. مقامات اروپایی در بیانیه‌ای که احتمالا هفته آینده، رسما منتشر خواهد شد از وابستگی بالای جهان به دلار انتقاد کرده اند. بروکسل با توجه به درس‌های همه گیری کرونا تصمیم گرفته است، جایگاه یورو را در مبادلات جهانی تقویت کند. استفاده بیشتر از یورو می‌تواند زمینه ساز کاهش وابستگی کشور‌های اروپایی به دلار و تقویت مناسبات تجاری با آن‌ها شود. طبق بخش‌هایی از این بیانیه که قرار است منتشر شود، کاهش وابستگی به دلار یکی از راهکار‌های اصلی این اتحادیه برای کاهش شوک‌های خارجی عنوان شده است.

انتظار می‌رود روی کار آمدن دولت بایدن باعث تقویت مناسبات تجاری و اقتصادی آمریکا و اروپا شود، اما کشور‌های اروپایی مصمم هستند وابستگی خود را به دلار کاهش دهند. آن طور که در این بیانیه آمده است، بروکسل نسبت به آسیب پذیری اقتصاد خود از سیاست‌های واشنگتن نگران است که از جمله این پیامد‌ها می‌توان به تحریم‌های آمریکا و محروم شدن اروپا از بازار ایران پس از خروج دولت ترامپ از برجام اشاره کرد.

 

تکذیب شایعه بنزین تشویقی ایام کرونا

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، شایعه اخیر درباره اختصاص ۵۰ لیتر بنزین تشویقی به رانندگان قانون مداردر ایام کرونا را تکذیب کرد. /خبرگزاری صدا وسیما

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۵
آخه الان فقط تو کوچه ما ده تا خانواده منتظرن، دلار بیاد پایین ، خونه رو بفروشن دلار کنند برن ترکیه، شما در نظر بگیر اگه دلار ارزان بشه. چه حجمی ارز خارج میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
دلار پائین نیاید تا همسایه های شما ترکیه مهاجرت نکنند؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
عزیزم شما فکر می کنی دلار ارزان بشه خونه نمیشه؟زهی خیال باطل اگر برای خونشون مشتری گیر اوردن سلام ما را هم به ایشان برسان مگر انکه مفت بدهند در این شرایط تنها کسانی برد می کنند که ریسک نگه داری ریال را به جان خریده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
شما فقط به 1 درصد آدما فکر می کنید؟
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
جواب ۱۲۲۹: عزیزم میفروشند و دقیقا کاری که این دوستمان گفته انجام خواهند داد.
امار مهاجرت به ترکیه و میلیاردها دلاری که خارج شده را برو بررسی کن و الکی مخالفت با گفته های این دوست که مطلب .نوشته نکن
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
چرا حرف بی ربط میزنی. تو ایران مالکان قیمت خونه رو با دلار بالا و پایین میکنند. دلار بیاد پایین قیمت خونه هم میکشه پایین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
آينده سرمايه گذاري در كشور تركيه به خاطر مسائل سياسي مبهم و پرريسك مي باشد.
قیمت خودرو های خارجی داره سقوط می کنه
دیروز شاخص کل بورس به کانال یک میلیون وصدهزارواحدسقوط کرد
اون کارشناسی که چندروزپیش تحلیلشو متتشرکردید کجاست که پیشبینی کرده بود بورس تااردیبهشت دومیلیون وچهارصد هزارواحد خواهدشد!!!!؟؟؟؟
یه کارشناس دیگه هم پیشبینی کرده بودتا پایان سال شاخص بین یک وسیصد پایک وششصد خواهدبود !!!
همین تبلیغات بی پایه واساس پیشبینی ها مردم را به خاک سیاه نشاند
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
ادم باید خودش عاقل باشد و بفهمد یک مشت شرکت ورشکسته دولتی و خصولتی چطور می تواند با این ارقام نجومی بیارزد.من خودم سرمایه گزار بزرگم هر وقت شاخص 800 هزار شد چند میلیارد می خرم 5 سال بعد هم می فروشم مطمینم از هر کاری هم بیشتر سود خواهم کرد.متاسفانه در این روزها کسانی وارد بورس شده بودند که ان را با درخت سکه سریال پینوکیو اشتباه گرفته بودند.طرف میگفت 400 هزار تومان گزاشتم زیاد شه ماه بعد برای بچه ام تبلت بخرم جل الخالق
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
نمک روی زخم بورسی ها: کاهش ارزش دلار به نفع بورس !!!
بله چون سهامها مجددا ریزش میکنند و شرکتهای اصلی مفت میخرند و دوباره برای سری بعد که میخواهند سهامها را ۳ برابر ارزش اصلی به یک سری بیاندازند
افت نرخ دلار باعث افت شاخص کل بازار سرمایه و برگشت به میزان اصلی خود یعنی زیر 800 هزار واحد میشود، شاید خیلیا دوست نداشته باشند بشنوند و مخالفت کنند ولی باید گفت که بازار سرمایه ای به نام بورس رشد بیش از حد کاذب و حبابی داشته و در حال تخلیه این حباب و به اصطلاح باد میشه
پاسخ ها
تورج
| Netherlands |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
فقط به من بگو که باد حبابش کجا میره؟!
بورس با فرض ادامه ریاست جمهوری ترامپ و نرخ هردلار ۴۰ تا ۵۰ هزارتومان پیش خور کرده بود درنتیجه هرچقدردلاربیاد پایین تر شدت سقوط بورس بیشتروبیشترمیشه
تا دولت پولهایی که بخاطر کسری بودجه اش از بورس خارج نکرد برنگرداند وضعیت همین است و لازم به ذکر است کاهش فقط همین بود دولت با این کار اعتماد را خارج کرد دیگه به هیچ حرفی از او مردم توچه نمی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
كل پولي كه دولت از محل فروش دارائيهاي خود از بازار بورس خارج كرد 25 هزار ميليارد تومان بود كه معادل 6 روز ورود پول پرحجم مي باشد لذا مسئله را در جاي ديگر بايد جستجو كرد.
دست های مافیایی عمرا اگر بگذارند دلار پایین بیاید این مقداری هم که پایین امد تحت تاثیر امدن اقای بایدن میباشد که موقتی میباشد زمان قطعنامه 598 مگر یادتان نیست
دلار 15000 تومانی یعنی در 2و5 سال ارزش ریال ثلث شده است. با نرخ 15000 تومان هم تورم 400% در 2.5 سال اعمال کرده است یعنی بطور متوسط ابر تورم سالانه 160%. این هدف گذاری بانک مرکزی بود؟
خواهشاً اگه کسی شماره ای ، آدرسی از این جیمز هاولز داره بگه ، یه کار واجب باهاش دارم!!!
پول جمع کردن اتکا میشه بدترین کار تو کشورهای اروپایست کار خدا پسندانه ای هم نیست شک نکن تورم جهانی در راه است میبینید چقد گرون شه همه چیز چون هر ساله تورم در راه است برای تمام دنیا
میلیون ها نفر در بورس همه پس اندازشان از بین رفت و هیچ گزارش یا مصاحیه ای نمیگیردید . به امام حسین بیچاره شدیم
آقا من یه سوال دارم که کسی هم جواب نمیده یا آقایون خودشون رو میزنن به اون راه !! مگه نمیگن دلار ریزش کرد بورس هم ریزش کرد اونوقت چرا جواب نمیدن اونموقع که دلار رسید به 32 تومن و از مرداد روزانه دلار رشد کرد چرا هر روز بورس ریزش کرد ؟!! اونموقع این فرمول برعکس بوده حالا این فرمول اختراعی مستقیم شده ؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
براي اينكه بورس دلار 50 تومان را پيش خور كرده بود.
درود
دلار ...۱۵۰۰۰۰ تومان خواب دیدی خیر باشه
دلار همیشه ده تا ده تا بالا میره یکی یکی پایین میاد
اینهم ارامش قبل طوفان است
هر کی پول داره تبدیل به جنس کنه قبل عید
بعد از عید پول دیگه ارزش نداره ..کالا فقط
د
با ایجاد تورم جیب مردم را خالی نکنید بنزین تشویق پیشکش
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل