بازدید 6377
۸

اثرات ارز ۴۲۰۰ تومانی در زندگی مردم مشهود نبود

نماینده مردم هرمزگان در خانه ملت گفت: نرخ ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات کالا‌های اساسی باید در نرخ این محصولات در بازار نیز اثر می‌گذاشت، اما این مهم کمتر احساس شده است.
کد خبر: ۱۰۲۸۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶ 16 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس از بندرعباس، محمد آشوری در گفت‌وگویی با جمعی از فعالان اقتصادی هرمزگان با بیان این که نگرانی از بابت حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در بودجه سال آینده عمدتا متوجه بار روانی ناشی از این موضوع است، اظهار کرد: اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالا‌های اساسی در کشور تأثیر خود را بر زندگی مردم بجای نگذاشته و عملا بسیاری از کالا‌هایی که با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد شده، با نرخ روز دلار و یورو که بالای ۳۰ هزار تومان بوده در بازار ارائه شده است.

وی با بیان این که باید اثرات اقتصادی ارز ۴۲۰۰ تومانی به درستی تحلیل و ابعاد مختلف آن روشن شود، افزود: یکی از راهکار‌ها آن بود که گیرندگان ارز دولتی برای واردات کالا‌ها شفاف شود و مشخص شود که چه اجناسی با این ارز به کشور وارد شده و به چه دلیل در بازار با نرخ ۳۰ هزار تومانی و بالاتر فروخته شده است.

نماینده مردم بندرعباس با تصریح بر این که اثرگذاری تصمیمات اقتصادی در زندگی مردم فوری و لحظه‌ای است، اما حمایت‌های یارانه‌ای عملا در زندگی مردم مشاهده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از پیشنهادات ما در بودجه سال آینده کشور آن است که از مشارکت مرزنشینان در رفع برخی کمبود‌های اقتصادی بهره بیشتری برده شود و تجارت ملوانی به طور خاص‌تر و ویژه‌تری دیده شود تا بتوان مرزنشینان را منتفع و در عین برخی مشکلات مرتبط با تحریم‌ها را نیز از این ناحیه رفع کرد.

آشوری همچنین گفت: بودجه ۱۴۰۰ یک شرایط خاصی دارد چرا که دولت یازدهم آن را نوشته و مجلس باید آن را نهایی و برای اجرا به دست دولت دوازدهم بسپارد و اثرات تبعی این بودجه بر بودجه‌های سنواتی دولت دوازدهم اثر مستقیم دارد و لذا دقت نظر ویژه مجلس در این باره به همین خاطر است.

وی واقع گرایی را یکی از تأکیدات مهم مجلس درباره بودجه سال آینده کشور عنوان کرد و بیان داشت: در مورد نرخ ارز در سال آینده، میزان تولید نفت و شکل و شیوه بازتوزیع درآمد‌های حاصل از اداره منافع یارانه‌ای اختلاف نظر‌هایی با دولت وجود دارد که نمایندگان به دنبال حل و رفع آن هستند تا بودجه‌ای برای سال آینده بسته نشود که بار تورمی بیشتری به زندگی مردم وارد کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۸
وقتی که ارز 4200 رو حذف کردید و مریض ها رو مجبور به خرید دارو به 4 تا 5 برابر قیمت کردید وقتی قیمت مرغ و گوشت 2 تا 3 برابر شد وقتی قیمت مواد و اقلام دیگه هم سر به فلک کشید اونوقت ببینم باز این حرف های کارشناسانه رو می فرمایی؟؟
اونوقت دیگه واسه ابراز تاسف و دنده عقب زدن خیلی دیره.
سلام
اگر اثر حذف ارز 4200 تومانی در یک مورد تغییر قیمت کره از 40 هزار تومان به 100 هزار تومان است
پس حتما بودنش در زندگی مردم اثری داشته است . باید هز مطلبی را بدون عرض بررسی کنیم
خُب باید مشهودش میکردید . . .
ولی درزندگی دزدان واختلاسگران مشهودبود..برای رفاه حال درجه داران..حقوق افسران زبادشد.....
ای کاش کمی علمی تر اثرات ارز ۴۵۰۰ تومانی را در افزایش قیمت ها بررسی میکردید با نادیده گرفتن نرخ تسعیر ارز برای کالای اساسی تورم لجام گسیخته میشود و حتی با نرخ ۱۷۵۰۰ تومانی برای تعرفه گمرکات باید در سال اتی منتظر تورم ۱۰۰ درصدی بود توصیه من به مجلس این است شما هم مانند دولت پول مجازی خطرناک در بودجه تولید نکنید اقشار حقوق بگیر معمولی و بازنشستکان تحمل فشار بیشتر را ندارند و ممکن است شو ش های اجتماعی غیر قابل کنترل بوجود اید
ارز 4200 تومانی در زندگی مردم مشهود نبود و نیست ونخواهد بود اما در زندگی دریافت کنندگان آن کاملا مشهود است.
ارز را آزاد کنید
ولی در زندگی برخی خواص کاملا مشهود بود!!
حاج آقا چرا الان به نبتجه رسیدی ....یک کارشناس جزئ مالی قبل اعلام 42000ریالی به این نتیجه رسید بوده متاسفانه مسیولین ما سواد ندارند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار