بازدید 10023

پکیج تصفیه فاضلاب؛ صفر تا صد تمام بایدها و نبایدها!

کارکرد پکیج تصفیه فاضلاب، آنجایی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند که بدانید، فاضلاب سرشار از آلاینده‌های خطرناکی همچون باکتریها، میکروبها، مواد شیمیایی و سایر سموم پرخطر است. با تصفیه و گندزدایی آب بوسیله‌ی این دستگاه، این آلاینده‌ها به میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کنند و فاضلاب برای تخلیه در طبیعت و محيط زیست، بی‌خطر می‌شود.
کد خبر: ۱۰۲۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 16 January 2021

پکیج تصفیه فاضلاب؛ صفر تا صد تمام بایدها و نبایدها!

پکیج تصفیه فاضلاب، دستگاه و سیستمی است که فاضلاب جامد و مایع خروجی شهرها و روستاها و انواع کاربریهای: بیمارستانها و مراکز درمانی، صنایع پتروشیمی و انواع زیرمجموعه‌های آن، پالایشگاه‌های نفت و گاز، ادارات، مناطق صنعتی، مجتمعهای مسکونی و تجاری را تصفیه و گندزدایی می‌کند. در واقع پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی و بهداشتی، تمامی مواد آلی و عوامل بیماری زای موجود در آن را از بین می‌برد و کارکرد پکیج تصفیه فاضلاب، آنجایی بیشتر اهمیت پیدا می‌کند که بدانید، فاضلاب سرشار از آلاینده‌های خطرناکی همچون باکتریها، میکروبها، مواد شیمیایی و سایر سموم پرخطر است. با تصفیه و گندزدایی آب بوسیله‌ی این دستگاه، این آلاینده‌ها به میزان چشمگیری کاهش پیدا می‌کنند و فاضلاب برای تخلیه در طبیعت و محيط زیست، بی‌خطر می‌شود.

خرید پکیج تصفیه فاضلاب بر اساس جنس بدنه

به طور کلی، می‌توان انواع پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی بر اساس جنس بدنه را  در سه دسته زیر، تقسیم بندی نمود:

پکیج بدنه کامپوزیتی و فایبرگلاس

این پکیج‌های تصفیه‌ فاضلاب از ترکیب جنسهای کامپوزیت، الیاف و رزین صنعتی ساخته شده است و بیش از سایر کاربریها، برای پوشش بدنه مخزت پکیج تصفیه فاضلاب، برای تصفیه های کوچک میتواند موثر باشد. همچنین در این مدل، دست طراح برای یک طراحی منعطف در ابعاد کلی، حجم مخزن و اندازه قطعات، بسیار باز خواهد بود. در فضاهایی با کمبود متراژ شدید، تصفیه فاضلاب به صورت دفنی طراحی می‌شود و کامپوزیت و پلی اتیلن، بهترین متریالهای ممکن برای پوشش بدنه به شمار میرود.

پکیج پلی اتیلنی

هزینه نصب و راه اندازی پکیج‌‌های پلی اتیلنی، بسیار عالی و مقرون بصرفه بشمار می‌رود و این مهمترین ویژگی این پکیجها محسوب می‌شود.همچنین نیاز ظرفیتی و حجمی کارفرما، مهمترین مشخصه برای ساخت این مدل پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی می‌باشد و بر اساس نیاز صاحبان صنایع، از لوله‌های پلی اتیلنی با قطرهای بین 2 الی 3 متر، در طراحی آن بهره گرفته خواهد شد.

پکیج فلزی

برای این نوع پکیج، چندین توضیح پراهمیت وجود خواهد داشت:

  • بهره گیری از پوشش بدنه فلزی در پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی به روش دفنی، به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود؛ چرا که با توجه به رطوبت و دیگر عوامل جوی، فلز بدنه زنگ خواهد زد و البته این نوع متریال، قابلیت تحمل بارهای مرده‌ی خاک را نخواهد داشت.
  • ضخامت ورق کف و هممچنین ضخامت بدنه در این مدل پکیج تصفیه فاضلاب، بر اساس نیاز کارگاه تولیدی و شخص کارفرما تعیین میشود.
  • کارشناسان شرکت مهاب، به جهت مقاوم سازی هر چه بیشتر بدنه این متریال، از ورق‌های فولادی سیاه با سه لایه موثر اپوکسی، استفاده می‌کنند.

پکیج تصفیه فاضلاب و نقشی تعیین کننده در صنعت

دستگاه تصفیه فاضلاب قادر است فاضلاب انسانی، صنعتی و بهداشتی را گندزدایی کند و پسابی تصفیه شده، بدون بو، زلال و قابل تخلیه در طبیعت تحویل دهد. تصفیه فاضلاب در 2 مرحله اولیه و ثانویه انجام می شود. در مرحله اولیه 40 تا 60 درصد مواد معلق و آلاینده ها حذف می‌شوند و در مرحله ثانویه، بیش از 90 درصد مواد جامد و مواد آلی مضر از بین می روند.

استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب از اهمیت بالایی برخوردار است؛ زیرا باعث می شود کمبود منابع آب در کشورهای مختلف جبران شود و بحران جهانی آب کنترل گردد. با استفاده از این دستگاه، فاضلاب و پساب تصفیه شده دوباره به چرخه مصرف برمیگردد و دوباره مورد استفاده قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، با استفاده از این سیستم میلیاردها تن فاضلاب تصفیه می‌شود و برای امور دیگر صنعتی و غیرصنعتی، مجددا مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته در روند تصفیه فاضلاب و کیفیت پساب خروجی، عوامل مختلفی همچون:

  • جنس بدنه دستگاه، کیفیت
  • میزان آلایندگی فاضلاب
  • میزان فاضلاب ورودی به پکیج

و ...، موثر می‌باشد.

نحوه کار دستگاه تصفیه فاضلاب

پکیج تصفیه فاضلاب به 3 روش فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی عملیات تصفیه و گندزدایی را انجام می‌دهد. در روش فیزیکی از UV و ته نشینی استفاده می‌گردد و ابتدا آشغالگیری و سپس عملیات دانه گیری و فیلتراسیون انجام میشود. این روش برای تصفیه فاضلاب کارخانه ها، کارگاه ها، صنایع و شرکت های تولیدی مناسب است.

البته تصفیه به روش شیمیایی کمی پیچیده و گران است و در این روش از کلر استفاده می‌شود. عیب بزرگ این روش این است که در انتهای عملیات، لجن زیادی تولید می‌شود که این لجنها سمی هستند و برای از بین بردن آنها باید هزینه گزافی تقبل شود. در روش بیولوژیکی از باکتری، اکسیژن و لجن فعال استفاده می شود و تصفیه به صورت هوازی و بی هوازی انجام می گردد. این روش برای تصفیه فاضلاب مجتمع های مسکونی و تجاری مناسب و ایده‌آل است.

اجزای تشکیل دهنده انواع پکیج تصفیه فاضلاب

انواع پکیج تصفیه فاضلاب اعم از انسانی، صنعتی و بهداشتی، از اجزا و تجهیزات یکسانی تشکیل شده اند که این اجزا عبارتند از:

- واحد آشغالگیری و دانه گیری

- مخزن ته نشینی

- ایستگاه پمپاژ

- بخش متعادل سازی و تنظیم پساب ورودی

- واحد کنترل PH

- واحد ذخیره و هضم کننده لجن

- واحد بیولوژیکی

- ازن ژنراتور

- تابلو کنترل

- سیستم هوادهی

انواع کاربرد دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی

پکیج تصفیه فاضلاب کاربردهای فراوانی دارد و برای تصفیه پساب صنایع و مشاغل مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربری‌های مختلفی از جمله:

- ساختمانهای اداری

- مجتمع‌های مسکونی، تجاری و تفریحی

- کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی

- بیمارستان‌ها و مراکز درمانی

- پالایشگاه‌های نفت و گاز

- صنایع تولید کود و آفت کش‌ها

- صنایع غذایی و لبنی

- صنایع کاغذسازی و مقواسازی

مزایای پکیج تصفیه فاضلاب

از ویژگیها و خصوصیات پکیج تصفیه فاضلاب میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • راندمان بسيار بالایی دارد.
  • نصب و راه اندازی آن سریع و ساده است.
  • هزینه پایین و عمر بالایی دارد.
  • دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می‌باشد.
  • دارای وزن پایینی است.

مراحل تصفیه فاضلاب به وسیله پکیج

تصفیه پساب تولیدی با استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب دارای چندین مرحله مهم است که به شرح زیر است:

  1. مرحله اول مربوط جمع آوری فاضلاب است که این کار توسط شهرداری‌ها، صاحبان مجتمع‌ها و کسب و کارها انجام شده و سپس تمامی حجم فاضلاب جمع آوری شده، به یک نقطه مرکزی منتقل می‌شود. این فاضلاب و پساب با استفاده از سیستم‌های زهکشی شده زیر زمینی و سیستمهای تخلیه خاص، به پکیج تصفیه فاضلاب هدایت می‌شود. این انتقال فاضلاب بایستی در شرایط بهداشتی انجام گردد و افراد منتقل کننده باید لباسهای مخصوص به تن کنند.
  2. مرحله بعدی کنترل بو است که بسیار حائز اهمیت می‌باشد؛ چراکه بوی فاضلاب برای افراد ساکن در مناطق اطراف، بسیار آزار دهنده است. در این مرحله بوی نامطبوع و تمام منابع تولید بو، با استفاده از مواد شیمیایی از بین می‌روند.
  3. در گام سوم غربالگری انجام میشود. در این مرحله، تمام اشیای بزرگ و قابل مشاهده مانند پلاستیک، الیاف، لوازم بهداشتی، دستمال مرطوب، بطری‌های شکسته و... از بین می‌روند؛ زیرا ممکن است این اشیا به دستگاه و پکیج آسیب برسانند.
  4. گام چهارم مربوط به تصفیه ثانویه است که به آن فرآیند لجن فعال نیز می‌گویند. در این مرحله با استفاده از باکتری‌ها و اکسیژن، «میکروارگانیسم‌های کوچک» و «مواد آلی» ترکیب شده با فاضلاب (در طی 3 الی 6 ساعت عملیات) از بین می‌روند.
  5. رسیدگی به جامدات، مرحله بعدی تصفیه پساب به کمک پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی است. در این مرحله از گازهای متان استفاده شده و تمامی مواد آلی و جامدی که در تصفیه اولیه و ثانویه از بین نرفته و باقی مانده‌اند، از بین می‌روند.
  6. مرحله ششم تصفیه ثالث نام دارد که طی آن 99 درصد ناخالصی‌های فاضلاب از بین میرود. از این مرحله بیشتر در تصفیه آب آشامیدنی استفاده می‌شود و فرآیندی گران و زمانبر است.
  7. در مرحله ضد عفونی، آندست از مواد آلی و موجودات زنده‌ای که ممکن است در فاضلاب باقی مانده باشند، ضدعفونی شده و از بین خواهند رفت. به همین دلیل در آخر از ترکیبی از «کلر و هیپوکلریت سدیم» استفاده می‌شود تا فاضلاب و پساب بطور کامل ضدعفونی گردد. این مرحله حدودا 20 تا 25 دقیقه زمان می برد.
  8. و مرحله آخر، مرحله تصفیه لجن است. این مرحله 24 ساعت زمان برده و طی آن تمام لجنهای تولید شده و غلیظ شده از بین می‌روند. لجن باقی مانده و خروجی در انتهای این فرآیند، می‌تواند در صنعت کشاورزی استفاده شود.

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب

قیمت پکیج تصفیه فاضلاب به عوامل زیادی بستگی دارد. عواملی همچون:

  • کیفیت فاضلاب ورودی
  • جنس دستگاه
  • کارخانه تولید کننده پکیج
  • دبی فاضلاب ورودی
  • خشک یا مرطوب بودن محل نصب سیستم
  • نوع فرآیند تصفیه
  • و کیفیت آبی که کارفرما به آن نیاز دارد،

همگی در تعیین قیمت نهایی سیستم تصفیه فاضلاب نقش دارند. برای اطلاع از قیمت دقیق پکیج تصفیه فاضلاب و ثبت سفارش خود می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مهاب؛ قدرتمند در عرصه تولید پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی

به طور کلی گندزدایی فاضلاب و استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب مزایای زیادی دارد و برای طبیعت و محیط زیست لازم و ضروری است. با استفاده از این دستگاه پراهمیت، آلودگیهای موجود در فاضلاب از بین رفته، فاضلاب برای استفاده مجدد آماده میشود و به محیط زیست آسیبی وارد نمیگردد. از همین رو، شرکت مهاب به پشتوانه طراحان زبده و کارشناسان برجسته و با سابقه‌ی به ثمر رساندن پروژه‌های بزرگ صنعتی،  طیف گسترده‌ای از خدمات در زمینه‌های خرید پکیج تصفیه فاضلاب صنعتی و تعمیر و نگهدای دوره‌ای از آن را به تمامی مشتریان و صاحبان کارگاه‌های تولیدی کشور ارائه می‌نماید.

مشاوره های قدرتمند تخصصی و رایگان، قیمتهای بسیار مقرون بصرفه، بکارگیری و ارائه‌ تکنولوژیهای روز دنیا در طراحی انواع دستگاه تصفیه فاضلاب صنعتی، کیفیت بالای پسآب خروجی و...،  همه و همه موجب شده است که شرکت تولیدی مهاب، همواره با لطف سرشار مخاطبان خود از سراسر کشور، روبرو شده است.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی