بورس در هفته آینده مثبت می‌شود؟

در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم شاخص کل با افت ۸۱ هزار واحدی کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را از دست داد و تا کانال یک میلیون ۲۲۹ هزار واحد عقب نشینی کرد. همچنین خروج پول حقیقی شتاب بیشتری گرفت، به طوری که در آخرین روز معاملاتی هفته جاری، این رقم به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان رسید. هفته پیش روی بورس چگونه خواهد بود؟
کد خبر: ۱۰۲۸۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰ 15 January 2021
بورس در هفته آینده مثبت می شود؟
 
در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم شاخص کل با افت ۸۱ هزار واحدی کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد را از دست داد و تا کانال یک میلیون ۲۲۹ هزار واحد عقب نشینی کرد. همچنین خروج پول حقیقی شتاب بیشتری گرفت، به طوری که در آخرین روز معاملاتی هفته جاری، این رقم به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان رسید. هفته پیش روی بورس چگونه خواهد بود؟

به گزارش «بورس تابناک»؛ اوضاع بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت چندان مساعد نبود و شاخص کل نتوانست کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را حفظ کند و به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی سقوط کرد.

شاخص کل که در روز چهارشنبه ۱۷ دی ماه ۹۹ بر روی کانال یک میلیون و ۳۱۰ هزار واحدی قرار داشت، با افت ۸۱ هزار واحدی در پایان معاملات چهارشنبه ۲۴ دی ۹۹ به کانال یک میلیون و ۲۹۰ هزار واحدی سقوط کرد.

همچنین شاخص کل هم‌وزن نیز در پایان معاملات هفته گذشته بر روی  ۴۶۰ هزار و ۵۶۸ واحد قرار داشت که در پایان معاملات هفته جاری این عدد به ۴۵۴ هزار و ۷۸۵ واحد رسید.

این هفته نیز شاخص ساز‌ها نسبتا عملکرد بدتری در مقایسه با نماد‌های کوچک بازار داشتند.

در بیشتر روز‌های معاملاتی هفته جاری به استثنای روز یکشنبه شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم و در آخرین روز معاملاتی این خروج پول حقیقی به بیش از ۲ هزار میلیارد تومان رسید!

در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نماد‌های فولاد مبارکه اصفهان، ایران‌خودرو، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه، ملی صنایع مس ایران و سایپا در گروه نماد‌های پربیننده قرار داشتند.
به هر صورت دوباره شاخص کل تقریبا در نقطه‌ای قرار گرفته است که یک بار در ۲۱ آبان ماه از همین نقاط صعود ۳۰۰ هزار واحدی خود را آغاز کرد و تا یک میلیون و ۵۲۷ هزار واحد پیش رفت. حالا امید سهامداران به این است که در هفته پیش رو یک بار دیگر این سناریو تکرار شود.
 
 

اما کارشناسان چه پیش بینی را نسبت به بورس در روز‌های آتی دارند؟

 
بورس در هفته آینده مثبت می شود؟

محمد بامودت تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک گفت: عوامل موثر بر بازار سرمایه ما به طور معمول شامل نرخ بهره، قمیت‌های جهانی، نرخ دلار و تصمیمات سیاست گذار است. در مورد نرخ بهره با توجه به ثبات سیاست بانک مرکزی در بازار بین بانکی و کنترل نرخ بهره از طریق عملیات بازار باز، می‌توان در کوتاه مدت به ثبات شرایط امیدوار بود و این محل بازار سرمایه تهدید کوتاه مدتی ندارد. قیمت‌های جهانی نیز در حال حاضر در یکی از بهترین دوره‌های تاریخی خود قرار دارند و به صورت عام چشم انداز اکثر کامودیتی‌ها متاثر از سیاست‌های انبساطی بانک‌های مرکزی دنیا را می‌توان مثبت دانست.

وی افزود: اما آنچه بازار سرمایه را نگران کرده و امنیت سرمایه گذاری را از بین برده، دو مورد آخر است. متاسفانه در ماه‌های اخیر اظهارات مختلف در ارتباط با نرخ دلار و اعلام نرخ‌های گوناگون مانند نرخ برابری ۱۱، ۱۵، ۱۷ هزار تومانی موجب نگرانی فعالین بازار از تکرار سیاست‌های غلط گذشته و ارز پاشی دولت و ایجاد رکود کلان در اقتصاد و بازار سهام شده است. هر چند واقعیت‌های اقتصادی و عدم تغییر در وضعیت روابط خارجی، کاهش جدی نرخ ارز را دور از ذهن می‌کند، بازار سهام حساسیت بالایی به این موضوع دارد، گواه این موضوع معاملات روز چهارشنبه بازار سهام است، در حالی که روند بازار مطابق انتظار رو به بهبود بود پس از انتشار سخنان رییس جمهور در ارتباط با دلار ۱۵ هزار تومنی به شدت عرضه بر تقاضا غالب شد.

بامودت ادامه داد: از طرف دیگر در هفته‌های گذشته، بازار با موجی از اخبار در ارتباط با قمیت گذاری دستوری محصولات فولادی، احتمال تغییر نرخ انرژی شامل برق و گاز شرکت ها، احتمال حذف معافیت مالیاتی شرکت‌های صادراتی و موارد مشابه روبه رو بوده که باعث چیره شدن فضای عدم اطمینان بر بازار سهام شده است. در هفته پیش روی، به نظر هم چنان ابهامات فوق بر بازار حاکم خواهد بود و علاوه بر آن تعطیلی پیش روی، موجب معملات کم حجم در ابتدای هفته خواهد شد.

در ادامه هفته می‌توان امیدوار بود اخبار پیرامون تجدید ارزیابی در زیر مجموعه‌های شستا و انتشار گزارش های نه ماهه، در صورتی که با ثبات در نرخ ارز همراه شوند، محرک بهبود معاملات در بازار سهام باشند.

در نقطه مقابل هر نوع افزایش در عدم اطمینان‌های موجود در بازار سهام می‌تواند وضعیت نا مطلوب بازار سرمایه را تشدید کند و جلسات متفاوت حقوقی‌های بازار سرمایه یا اخباری پیرامون تزریق مجدد ۲۵۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در مقابل خروج هفتگی چند هزار میلیاردی نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام کاملا بی تاثیر خواهد بود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
چرا باید کاهش دلار نگرانی داشته باشه چه ربطی داره اصلا ؟! مگر چندین ماه متوالی که روزانه دلار رشد میکرد و بورس کاهشی بود رابطه مستقیمی داشت که الان باید رابطه مستقیم داشته باشه ؟!! چرا اونموقع این به اصطلاح کارشناسان سکوت کرده بودند و صداشون در نمیاد که چرا بورس برعکسه رشد نمیکنه ؟!! حالا دارن اظهار میکنن که رابطه مستقیمه ؟!!
برای نجات بورس بحدی فولاد رو بردین بالا که دیگه کسی نمیتونه خونه بسازه و شده یک رویا . بورسی که نفسش در گرو ایجاد تورم شدید و پایین نگهداشتن زورکی سود بانکی و بالا بردن خیلی از کالاها باشه درش تخته بشه بهتره . شما برو آسمون بیا زمین بورس بالای 400 هزار واحد کلا حبابه و تا رسیدن به این شاخص باید مدام حبابش رو تخلیه کنه . افتاد ؟
جیزی که تو این یه ساله فهمیدم اینه که این کارشناسا هم هیچ فرقی با مردم عادی ندارن. نظرشون فقط به درد اخبار میخوره همین. ما که ندیدیم یه کارشناسی ریزش رو پیش بینی کنه. ته هنرشون این بوده که گفتن احتمال صعود مثلا تو دو هفته آینده کمرنگه همین.
منفی تر نیز خواهد شد. هر کس خودش صلاح بداند بماند یا نماند
سهامداران عزیز
توصیه یک اقتصاددان راگوش کنید
بورس فردا شنبه ۲۷ دی وارد کانال یک میلیون وصدهزار واحدخواهدشد وتاقبل ازپایان سال به زیر یک میلیون واحد سقوط خواهد کرد
تا اندک خریداری وجود داره سهامتونو بفروشید
جلوی ضرر راهروقت بگیری منفعته !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
نفست گرمه داداش؛ با ضرر 70% چطور بفروشیم اقای اقتصاددان با هوش؟؟؟
بورس رشد کاذب بسیار زیادی داشت و باید به جایگاه اصلی خود که شاخص حدود ۵۰۰ هزار است برگردد این برگشت دیر و زود داره ولی سوخت و سوز ندارد
من تیرماه تحت تاثیر فراخوان روحانی و بمباران تبلیغاتی رسانه ها وجراید وتحلیل های مثبت ازروند بورس خانه ای را که برای خریدش ۳۵ سال زحمت کشیده بودم فروختم و توبورس سرمایه گذاری کردم اونموقع شاخص دومیلیون واحد بود و حضرات به اصطلاح کارشناس پیشبینی میکردند ظرف چندماه به ۳ میلیون واحد برسه
حالا همان خانه ۵۰ درصد گرانتر شده و شاخص کل ۵۰ درصد سقوط کرده
بعدازعمری کار سخت مستاجرشدم
ظرف چندماه زندگیم نابود شد چه کسی جواب نابود شدن سرمایه وزندگی منومیده ؟؟؟؟!!!!
همین به اصطلاح تحلیل های کارشناسی مردم را به سرمابه گذاری توی بورس تشویق وسرمایه هاشونو برباد داد
بورس با گزارشات عالی برخی از شرکت ها مثبت میشود اما شما باید سهامی بخرید که تولید وفروش تو سه ماهه سوم نسبت به شش ماهه بیشتر باشد را بخرید ...
بورس در وضعیت تحریم و کرونا و رشد منفی اقتصادی جهانی و البته داخلی مثل بادکنک پرباد شد ؛ ترکیدن حبابش طبیعیه، به نظر میرسه هنوز خیلی جاداره .
این ضرری که ما کردیم با یک هفته به جایی نمی رسد
اشتباه نکنید ۲۶۲۰۰ میلیارد تومان درخواست وجه دادن از کارگزاریها
خدا کنه بورس خوب شه و پول ما زودتر بده دو ماه فقط400000هزارتمن گرفتم از کار گذاری سپه
از دوشنبه درست میشه.
یکشنبه ۲۸ دی
در ادامه ریزشهای سهمگین بورس لحظاتی پیش شاخص کل به کانال یک میلیون وصدهزار واحدی سقوط کرد
صفهای فروش بسیارمتراکم هستند اماخریداری وجودندارد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر