بازدید 7313

شکاف دیجیتالی ایران نسبت به دیگر کشورها

کشور ما از لحاظ زیر‌ساختهای دیجیتالی فاصله چندانی با کشور‌های پیشرفته دنیا ندارد و طبق بررسی اتحادیه جهانی مخابرات از این حیث تنها 18 ماه نسبت به متوسط جهانی عقب است اما از لحاظ کاربردی کردن این بستر با دیگر کشورها فاصله بسیاری دارد.
کد خبر: ۱۰۲۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۰ 07 June 2010
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با انتقاد از عدم استفاده از زیرساختهای ارتباطی موجود در کشور گفت: کشور ما از لحاظ زیر‌ساختهای دیجیتالی فاصله چندانی با کشور‌های پیشرفته دنیا ندارد اما از لحاظ شکاف دیجیتالی 10 سال عقب تر از آنها است.

به گزارش مهر صابر فیضی با بیان اینکه بستر و زیرساختهای فیزیکی ارتباطی در کشور آماده است اما از آن استفاده چندانی صورت نمی گیرد گفت: کشور ما از لحاظ زیر‌ساختهای دیجیتالی فاصله چندانی با کشور‌های پیشرفته دنیا ندارد و طبق بررسی اتحادیه جهانی مخابرات از این حیث تنها 18 ماه نسبت به متوسط جهانی عقب است اما از لحاظ کاربردی کردن این بستر با دیگر کشورها فاصله بسیاری دارد.

وی با تاکید بر اینکه دنیا با شتاب در پی استفاده از ابزارهای الکترونیکی در حرکت است گفت: نبود و عدم استفاده از محتوا در کشور ما باعث شده است تا از ظرفیتهای موجود استفاده مناسب و کامل صورت نگیرد.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با تاکید بر اینکه دارندگان محتوا و دستگاههایی که به مردم سرویس می دهند باید از بسترهای ایجاد شده استفاده کنند اضافه کرد: در زمان حاضر خدمات الکترونیکی در بسیاری از دستگاهها راه اندازی نشده و بسیاری از مردم همچنان عادت به مراجعه حضوری به دستگاهها دارند.

وی با بیان اینکه بیش از 80 درصد مراجعات مردم به دستگاهها برای دریافت اطلاعات از نحوه چگونگی انجام امور است اضافه کرد: چنانچه این اطمینان برای مردم ایجاد شود که می توانند تمامی امور را از طریق بسترهای الکترونیکی موجود انجام دهند بسیاری از مراجعات کاهش می یابد.

به گفته فیضی با غنی‌سازی محتوا و فرهنگ سازی در این حوزه می‌توان بسیاری از مباحث از جمله خرید الکترونیک، آموزش الکترونیک، بانکداری الکترونیک و به طور کل تمامی مراجعات یک شهر را در منازل ایجاد کرد.

به اعتقاد مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، فناوری اطلاعات می‌تواند در برقراری اصول یک زندگی بهتر موثر باشد اما متاسفانه در ایجاد فرهنگسازی ضعیف عمل شده که این امر نیازمند توجه بیشتری از سوی دستگاههای اجرایی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار