بازدید 14748
۱

ترک گروهي سيگار در کلینیک

دکتر «زهرا حسامي» با بيان اينکه درمان گروهي نتايج خوبي را براي داوطلبان ترک سيگار ايجاد کرده است، خبر داده: ‌موفقيت ترک سيگار در سال اول براي داوطلبان بيش از 80 درصد است. البته نباید فراموش کرد که ترک سیگار به‌جز اراده‌ای آهنین نیاز به مهیا شدن شرایط فیزیکی مناسب در بدن هم دارد.
کد خبر: ۱۰۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۰ 07 June 2010
در اینکه سیگاری شدن معمولا در محیطی شلوغ و در حضور تعداد بسیاری از دوستان و نزدیکان اتفاق می‌افتد، هیچ شکی نیست.معمولا سیگاری‌ها اولین نخ سیگارشان را به تعارف یک دوست در یک جمع دوستانه آتش می زنند و بعد از آن‌هم در مراحل اولیه،معمولا کشیدن سیگار در حضور جمع رایج است.

بعد از مدتی البته سیگار کشیدن به عادتی شخصی بدل می شود و فرد سیگاری به راحتی در تنهایی سیگار می کشد.با این همه اما نمی‌توان تاثیر جمع در سیگاری شدن افراد را نادیده گرفت.حالا اگر از سیگاری شدن در جمع بگذریم نوبت به یک پدیده جدید در ارتباط با سیگار می رسد.خبر درباره تاثیر جمع در ترک کردن سیگار است و جزئياتش را عضو مرکز تحقيقات کنترل دخانيات دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي گفته است: ترک گروهي سيگار از برنامه‌هاي درمان کلينيک‌هاي ترک سيگار اين دانشگاه به شمار مي‌‌آيد.

دکتر «زهرا حسامي» با بيان اينکه درمان گروهي نتايج خوبي را براي داوطلبان ترک سيگار ايجاد کرده است، خبر داده: ‌موفقيت ترک سيگار در سال اول براي داوطلبان بيش از 80 درصد است. البته نباید فراموش کرد که ترک سیگار به‌جز اراده‌ای آهنین نیاز به مهیا شدن شرایط فیزیکی مناسب در بدن هم دارد.

حسامي همچنین خبر داده:‌ ‌داوطلبان طي يک ماه در چهار جلسه، ( هفته‌اي يک جلسه ) دربحث‌هاي گروهي شرکت مي‌کنند و تا يک‌سال نيز توسط کلينيک ترک سيگار دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي، تحت مراقبت وپيگيري قرار مي‌گيرند.
حالا بخوانید از خدمات این کلینیک‌ها که خودش مشوق بسیار خوبی برای زدن قید سیگار است. خدمات کلينيک‌هاي ترک سيگار دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي رايگان است و کلينيک ترک سيگار اين دانشگاه واقع در خيابان پيروزي و کلينيک صدا و سيما در خيابان وليعصر از جمله اين مراکز به‌شمار مي‌آيند که به صورت گروهي، کار درمان ترک سيگار را انجام مي‌دهند. البته به‌غیر از این کلینیک‌های ذکر شده که در آنها ترک سیگار به‌صورت دسته جمعی انجام می‌شود، کلینیک ترک سیگاری هم وجود دارد که در ان ترک به‌صورت انفرادی انجام می شود.حسامی از کلينيک ترک سيگار در بيمارستان مسيح دانشوري به‌عنوان کلینیکی برای ترک انفرادی سیگار نام می‌برد و می‌گوید:داوطلبان ترک سيگار در اين کلينيک به صورت انفرادي اين کار را انجام مي‌دهند. عضو مرکز تحقيقات کنترل دخانيات دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي به شماره تلفن 26109515 دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي واقع در بيمارستان مسيح دانشوري ‌اشاره کرد و خبر داد: علاقه‌مندان به ترک سيگار مي‌توانند با تماس با اين شماره با کارشناسان ترک سيگار مشورت کنند و بهترین روش برای ترک سیگار را برای خود انتخاب کنند.البته حسامی اعلام کرده: مردان، اکثر داوطلبان ترک سيگار مراجعه‌کننده به کلينيک‌هاي ترک سيگار را تشکيل مي‌دهند که بين 30 تا 60 سال سن دارند. این آمار البته به‌خاطر رواج بیشتر سیگار در بین مردان ایرانی است.در ایران هر چند آمار زنان سیگاری روز به روز افزایش پیدا می‌کند اما باز هم مردان در رتبه نخست سیگاری‌ها قرار دارند.
سالانه حدود 60 ميليارد نخ سيگار در کشور دود مي‌شود که به گفته وزير بهداشت، اين تعداد نخ سيگار، هزينه‌اي بالغ بر يک هزار و 750 ميليارد تومان را برجامعه تحمیل می کند.
کارشناسان، هزينه يک روز استعمال سيگار در کشور را بين چهار تا پنج ميليارد تومان برآورد کرده‌اند.
جمعيت مبارزه با دخانيات ايران هفته گذشته به‌مناسبت روز جهاني عاري از دخانيات پيشنهاد يک روز روزه سيگار توسط سيگاري‌ها را ارائه داد. در اين طرح پيشنهاد شده است، هزينه سيگاري را که در آن روز سيگاري‌ها مصرف نکرده اند، به حساب مشخصي واريز شود تا براي رفع کمبودهاي جامعه از جمله مدرسه، بيمارستان و درمانگاه مصرف شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سلام دنبال کمپ ترک سیگارمیگردم نمیتونم پیداکنم یه موردبود نه ادرس شهرونه شماره تماس هیچ چیزی نگذاشته بود لطفا کمک کنیدادرس بدیدسیگارمو ترک کنم ممنون
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل