بازدید 6112

چرا باید به واکسن ایرانی کرونا اعتماد کنیم؟

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران در پاسخ به این سوال که مردم چرا باید به واکسن ایرانی اعتماد کنند، توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۱۰۲۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸ 13 January 2021


به گزارش تابناک به نقل از مهر، علی فاطمی نایب رئیس انجمن داروسازان ایران به سابقه خیلی طولانی ایران در ساخت واکسن اشاره کرد و گفت: ایران از جایگاه ویژه‌ای در منطقه برخوردار است و سال‌های زیادی است که سابقه ساخت واکسن و مایه‌کوبی را داریم.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به معیارهای مورد نیاز برای داشتن یک واکسن استاندارد تصریح کرد: پارامترهای مختلفی برای دسترسی به یک واکسن استاندارد وجود دارد.

فاطمی به شرایط نگهداری واکسن به عنوان اولین پارامتر یک واکسن استاندارد اشاره کرد و گفت: هر کشوری باید شرایط نگهداری واکسن‌ها را بر اساس تأیید آزمایشگاه‌های خودش مورد سنجش و ارزیابی قرار دهد.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، به پارامتر ایمنی و اثربخشی واکسن‌ها اشاره کرد و افزود: ایمنی واکسن یعنی اینکه عاری از انواع باکتری‌ها و عفونت‌ها و همچنین مواد تب‌زا باشد. وجود مواد تب‌زا در واکسن می‌تواند با عارضه برای افراد همراه باشد.

فاطمی با اشاره به برخی افزودنی‌ها در ساخت واکسن‌ها گفت: ممکن است در مواردی شاهد اضافه کردن مواد افزودنی به واکسن‌ها باشیم که می‌تواند منشأ بروز عوارض برای عده‌ای شود. بنابراین، ایمنی محصول از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

نایب رئیس انجمن داروسازان ایران، به فاکتور اثربخشی واکسن اشاره کرد و افزود: نقش واکسن این است که سیستم ایمنی فرد را در مقابل عامل بیماری‌زا، بیدار می‌کند و به مقابله با عامل خارجی می‌پردازد.

فاطمی در پاسخ به این سوال که مردم چگونه باید به واکسن ساخت داخل اعتماد کنند، گفت: برای ساخت و تولید واکسن در هر کشوری، نهاد نظارتی وجود دارد که این مسئولیت در کشور ما بر عهده سازمان غذا و دارو است. تأیید یک محصول در سازمان غذا و دارو به هیچ عنوان تحت‌تأثیر نام و برند قرار نمی‌گیرد و اصولاً با کد مجهول به دست پژوهشگر می‌رسد تا مورد بررسی قرار گیرد.

فاطمی گفت: آنچه مسلم است، اولین کسانی که واکسن را آزمایش و استفاده می‌کنند، کادر درمان هستند و بعد در اختیار مردم قرار می‌گیرد. بنابراین وقتی واکسن به بازار می‌آید، نباید هیچ گونه نگرانی بابت استفاده از آن وجود داشته باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۰
اگه واکسن ایرانی خوبه و داره تولید میشه و خیلی کارایی داره چرا الان از روز اعلام موفقیتش سهامش سی درصد سقوط کرده؟ چرا هر روز همون اول وقت شرکت برکت پنج درصد خالص بی دنبه و استخوان قیمت سهام رو عمدا پایین میاره و سرمایه مردم رو نابود میکنه؟ جالبه هیچ کدوم از نشریات هم به دستور بالا هیچ خبری راحب سقوط هر روزه بورس مطلبی نمینویسن... از همون روز اول تزریق واکسن شرکت برکت اداره سهامش با سو استفاده ازین نمایش ساختگی قیمت سهام رو 2900 تومن در حجم های سنگین فروختن به احمقهای ساده لوحی مثل من امروز قیمت سهم سازنده این واکسن برکت شده 2000 تومن..... اعتماد از دست رفته مردم دیگه بر نمیگرده....
شده ادم بره پیش پزشک دارو بنویسه ونگه اگه توانستی خارجی بگیر حالا منه بیسواد نمیدانم این خارجی مال اروپا است بنگلادش یا افغانستان فقط میگند خارجی بگیر.
مرگ بر امریکا
با حرف و شعار کسی اعتمادش جلب نمیشه. هرچی میخواین بگین من که اعتماد ندارم و واکسن ایرانی (تازه اگه اگه چینی و کوبایی نباشه) نمیزنم. یه واکسن انفلوانزا رو بعد از بیست سال تولید جهانی، نتونستین تولید کنین حالا ادعای تولید واکسن یه بیماری جدید رو دارین که هر ماه هم یه جهش پیدا میکنه
به همان دلیلی که باید به تولیدات سایپا اعتماد کنیم.
خسته نباشید بالاخره وقت گذاشتید کار کردید. اما دو مورد رو کلا بهش فکر نکردید اول اینکه واکسنی که بر اساس ویروس ضعیف شده یا کشته شده تولید شده (در این بیماری) 3 تا 4 ماه کار میکنه چون خودتون نمونه زیاد دید فرد 3 ماه بعد دوباره میگیره و ایمنی از بدنش پاک میشه دوم اینکه با توجه به زمان آماده سازی که در ایران زیاد طول کشید و همچنین تعداد واحد تولیدی این محصول در سال در کشور و همچنین جهش این ویروس باید منتظر عدم کارایی واکسن ایرانی باشیم. در مجموع شما اصلا به زمان فکر نکردید که البته فاکتور مهمیه
چون هنوز حالمون خوبه احتمالا
حقیقتا محصولات المان انگلیس امریکا بهتره یا چین وکوبا .چرا با ملت راست گو نستید.
حقیقتا محصولات المان انگلیس امریکا بهتره یا چین وکوبا .چرا با ملت راست گو نستید.
حقیقتا محصولات المان انگلیس امریکا بهتره یا چین وکوبا .چرا با ملت راست گو نستید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر