بازدید 24959

کلاه برداری میلیاردی یک ایرانی در امارات

کد خبر: ۱۰۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۲۳:۲۳ 06 June 2010
پلیس ابوظبی روز گذشته اعلام کرد مانع انجام یکی از بزرگترین کلاه برداری های سالهای اخیر در کشور امارات عربی متحده شده است .
در این کلاه برداری که جزییات آن از سوی مقامات اماراتی اعلام شده قرار بود بیش از 14 میلیاردو چهارصد میلیون دلار از بانک مرکزی امارات به سرقت رود.

کلنل حماد احمد ال حمادی مدیر تحقیقات جنایی درپلیس ابوظبی ضمن اعلام این خبر افزود مغز متفکر این کلاه برداری ناموفق که همکنون تحت تعقیب پلیس اینترپول بوده یک ایرانی است .این فرد فرزین علی کارویان مطلق نام داردو پیش از این چهار بار دیگر هم سعی کرده بود دست به کلاه برداری از بانک های امارات بزند اما موفق نشده بود .مبلغ مورد درخواست او معادل 244 میلیارد درهم امارات بوده و مطلق مدعی شده بوداین مبلغ را به ارث برده است  و  از کشورهای دیگر به امارات منتقل شده است .

پلیس ابوظبی ضمن اعلام این خبر از تمامی تاجران اماراتی خواسته از هر گونه معامله با این فرد خودداری کنند و در صورت کسب اطلاع از او با پلیس تماس بگیرند.

ال حمادی در عین حال افزود همکاری ها بین دپارتمان تحقیقات جنایی پلیس ابوظبی و بخش مبارزه با پول شویی بانک مرکزی امارات در بررسی مدارک تقلبی ارائه شده به دستگیری دو نفر منجر شده است .این دو نفر که نامشان فاش نشده است هر دو 47 سال دارند و یکی از آنها با ویزای تجاری به امارات آمده  و دیگری با اصلیت ایرانی ولی مقیم آمریکاست .رشید محمد بو رشید رییس بخش مبارزه با جرائم سازمان یافته  اظهار داشت که این دو نفر مدارک تقلبی به بانک مرکزی امارات ارائه داده  مدعی شدند مطلق سرمایه گذاری به ارزش 4/14 میلیارد دلار در بخش مسکن داشته واین مبلغ از آلمان به امارات منتقل شده است .یکی از این افراد که مدعی بود وکالت مطلق را دارد، خواهان دریافت پول شده بود تا آن را به حساب او واریز کند .

این دونفر در بازجویی هایی پلیس امارات جزییاتی از این ماجرا را فاش کردند.شخصی که مدعی بود وکالت مطلق را دارد اظهار داشته تمامی مدارک را در ایران از او دریافت کرده ونمی دانسته انها تقلبی هستند و بعد با سفر به امارات آنها را به بانک ارائه کرده است و زمانی هم که مدارک را در اختیار بانک قرار داده خواسته از صحت و سلامت آنها باخبر شود .او مطلق را فردی سرمایه دار می دانسته که توانایی انجام پروژه های بزرگ اقتصادی را دارد.اما فرد مظنون دیگر که مقیم امریکاست هر گونه دست داشتن دراین ماجرا را تکذیب کرده و گفته که یک مترجم ساده است .

دکتر رشید این اقدام مطلق را کاری احمقانه توصیف کرده چون اصولا بانک مرکزی امارات  یک نهاد دولتی است که با بخشهای دولتی  و موسسات مالی دولتی درارتباط است و کمتر با حسابهای شخصی کار می کند.

اما با توجه به اینکه دیگر پرونده های کلاه برداری مشابه درابوظبی درجریان است ، پلیس جنایی ابوظبی امیدوار است بتواند بین این پرونده و عوامل پرونده های مشابه ارتباط منطقی پیدا کرده و جزییات بیشتری از این قضیه را کشف کند.

گلف نیوز
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
حیف شد کاش موفق شده بود
دمه ایرانیه گرم
این یک دروغ محض است می خواهند پول این سرمایه دار را بالا بکشند با جعلی خواندن مدارک این بابا می خواهند سرمایه او را به نفع خودشان بالا بکشند وظیفه دولت این است سریعا پی گیر این پرونده بشود و سرمایه اورا گرفته به ایران برگردادنند نباید از حمایت دولت ایران برخوردار نشود چون شکست در این پرونده امنیت دیگر سرمایه گذاران ایرانی را به خطر می اندازد
خودتون هم فهمیدید چی نوشتید؟
باید نام این شخص را بعنوان قهرمان ملی ثبت کنیم چون در صدد ضربه زدن به این اماراتی ها برامد . کاری که دولتمردانمان نکردند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان