بازدید 5303

نگرانی آمریکا از فزونی ایالت‌ها در ابتلا به گونه جدید کرونا

شمار ایالت‌هایی که در آمریکا گونه جدید کرونا در آنها کشف شده در حالی همچنان رو به افزایش است که دانشمندان در مورد تداوم این روند در این کشور هشدار دادند.
کد خبر: ۱۰۲۷۳۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸ 12 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روزنامه لس‌آنجلس تایمز، تاکنون در ۹ ایالت آمریکا گونه جدید کرونا شناسایی و تایید شده و کارشناسان انتظار دارند در زمان کوتاهی شمار این ایالت ها افزایش یابد.

این مسئله می تواند شرایط را برای مقابله با کرونا در آمریکا سخت تر از قبل کند.

تاکنون ۶۳ مورد از گونه جدید کرونا در آمریکا تایید شده است و کالیفرنیا در حال حاضر بیشترین مورد را دارد.

برخی کارشناسان نگران هستند با توجه به وضعیت کرونایی آمریکا و ماهیت و سرایت سریع تر گونه جدید ویروس، شرایط مقابله با این ویروس در آمریکا سخت تر شود.

درک کامینگز کارشناس حوزه پرشکی در دانشگاه فلوریدا در این زمینه گفت: ما در حال از دست دادن مبارزه با کرونا هستیم. در حال حاضر گونه جدید کرونا وجود دارد که روند مبارزه را سخت تر خواهد کرد.

آمریکا در رده اول کشورهای با بالاترین میزان ابتلا به کرونا قرار دارد به طوریکه تاکنون بیش از ۲۳ میلیون نفر در سراسر این کشور به این ویروس مبتلا شده اند و افزون بر ۳۸۵ هزار نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

همزمان با تلاش جامعه جهانی برای واکسیناسیون علیه بیماری کووید-۱۹،شناسایی گونه جدید کرونا در برخی کشورها، دولتها را بر آن داشته تا تدابیر جدید و گسترده ای را برای مهار شیوع گونه جدید در دستورکار قرار دهند و این در حالی است که هر روز خبرهایی مبنی بر شناسایی موارد جدید در جهان منتشر می شود.

گونه جدید ویروس کرونا در حالی تردیدها را در مورد اقدامات جامعه جهانی برای مهار کامل کرونا افزایش داده که گفته شده این ویروس تا ۷۰ درصد بیشتر از سایر گونه‌های دیگر مُسری است.

از زمان اعلام رسمی شناسایی گونه جدید کرونا در انگلیس، برخی معتقدند که با شیوع آن ممکن است شرایط همه‌گیری کرونا در جهان پیچیده‌تر شود و حتی دستاوردهای دانشمندان برای از بین بردن این ویروس ناکام بماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست