بورس فردا ۲۱ دی ۹۹ چه خواهد شد؟

بازار از بزرگان روی گردان شده است و این مسئله باعث شده تا شاهد خروج پول حقیقی از بازار و سقوط بیشتر شاخص کل باشیم. کانال ۱.۳ میلیون واحدی از دست رفت و حالا بسیاری از سهامداران چشم و امیدشان به بازار فردا است. بورس فردا چه خواهد شد؟
کد خبر: ۱۰۲۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۸ 09 January 2021

به گزارش بورس تابناک، امروز ۲۰ دی ۹۹ به مانند روز‌های گذشته شرایط اصلا برای بزرگان بورس مساعد نبود و نماد‌های کوچک باز هم بیشتر مورد اقبال سهامداران بودند. از این روز شاخص کل اُفت بیشتری را نسبت به شاخص کل هم وزن داشت.  

در پایان داد و ستد‌های امروز، شاخص کل در نهایت با اُفت ۲۴۸۶۳ واحدی معادل ۱.۹۰ درصدی به کانال یک میلیون و ۲۸۵ هزار و ۸۹۲ سقوط کرد. شاخص کل هم وزن نیز اُفت ۷۵۹ واحدی را تجربه کرد و به کانال ۴۵۹ هزار و ۸۱۰ واحدی رسید.

بورس فردا صعودی است؟

رویا ذبیحی سامانی تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: در ۲ روز معاملاتی اخیر حدود ۲.۷ هزار میلیارد تومان خروج پول حقیقی از بازار داشتیم که تقریبا کمی بیشتر از مبلغ ۲.۵ هزار میلیارد تومان صندوق توسعه ملی است که قرار است تزریق شود. وی افزود: پس جلوگیری از تصمیمات ناگهانی در قیمت گذاری ها، می تواند اعتماد به بازار را افزایش دهد و نیازی به صندوق توسعه ملی نباشد.

این تحلیلگر بازار سرمایه اظهار داشت: قیمت گذاری دستوری فولاد و حواشی مربوط به آن، موجب معاملات منفی در گروه فلزات شده است. بیم قیمت گذاری دستوری و دخالت ها در سایر گروه ها موجب ترس بیشتر و افزایش فشار فروش شده است‌. بعضی از حقوقی های بازار سرمایه نیز با انتقال سهام به کدprx و فروش سهام از طریق آن، کاری انجام می دهند که معاملاتشان در تابلو معاملاتی قابل رویت نیست و این خود شفافیت بازار و نحوه عملکرد آن ها را زیر سوال می برد، هرچه بازار شفافتر باشد، اعتماد بیشتر به همراه خواهد داشت.

ذبیحی سامانی گفت:  با دخالت دولت در بازار مخالف هستم، زیرا حقوقی های که امروز به اجبار خرید کنند، با کمی مثبت بازار همان سهام را خواهند فروخت و خرید آنها بر مبنای بنیاد سهام شرکت ها و دید بلندمدت نخواهد بود و فقط یک اقدام موقتی است. اما با جلسه ای که امروز با حقوقی های بزرگ بازار تشکیل شده است حمایت آن ها و اصلاحی که شاخص داشته است، احتمالا معاملات متعادل را در فردا شاهد باشیم. در کل رشد قیمت های جهانی، پی به ای مناسب شرکت های کامودیتی محور و اصلاح زیاد آن ها، می تواند زمینه رشد آنها رو فراهم کند.

 

منبع: نبض بورس

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اولندش تابی جان ما سه ماهه همش چشممون به فرداست

دومندش شما که به هر عددی میگی کانال، معنی کانال رو من درست نمیفهمم یا شما
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی