بازدید 15641
۷

شروع «آلوده» تهران با وضعیت «زرد»؛ آیا موج سفر‌ها را شاهد خواهیم بود؟!

پیش بینی هواشناسی برای هفته جاری در تهران، حکایت از تداوم رکود هوا و در پیش نبودن هرگونه ناپایداری جوی دارد؛ پیش بینی که دورنمای تهران را برای هفته جاری، افزایش آلودگی هوا در طول هفته و اوج گرفتن آن در روز‌های آتی ترسیم می‌کند؛ با این یادآوری که حالا یک مانع بزرگ برای تصمیمات اضطراری رفع شده و تهران برای اولین بار در ایام کرونا، «زرد» شده است!
کد خبر: ۱۰۲۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶ 09 January 2021
تابناک اجتماعیدر آستانه شروع بحرانی هفته در تهران، وضعیت کرونایی این شهر «زرد» اعلام شد تا احتمال سفر از مبدا تهران به مقاصد مختلف کشور، بسیار پررنگ به نظر برسد.

به گزارش «تابناک»؛ سومین هفته همراه با آلودگی شدید هوا در تهران در حالی آغاز شده که بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وضعیت تهران در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۱ پیش از ظهر امروز با شاخص «۱۴۹»، در شرایط «ناسالم برای گروه‌های حساس» قرار دارد و احتمالا برای فردا در وضعیت «ناسالم» برای عموم مردم قرار خواهد گرفت؛ در وضعیت «هشدار».

البته امسال وضعیت هشدار منجر به هیچ تصمیم خاصی نخواهد شد، چون شرایط کرونایی است و از یک ماه و نیم پیش تاکنون، منع تردد شبانه و منع سفر استانی برای قطع زنجیره انتقال کرونا برقرار شده است؛ تدابیری که موجب شد هفته گذشته و با اوج گرفتن آلودگی هوا در تهران، پیشنهاد تعطیلی دو روزه پایتخت در کمیته اضطرار آلودگی هوا به تصویب برسد، اما در هیات دولت مسکوت بماند و تایید نشود.

نکته جالب توجه، اما پیش بینی هواشناسی برای هفته جاری در تهران، حکایت از تداوم رکود هوا و در پیش نبودن هرگونه ناپایداری جوی دارد؛ پیش بینی که دورنمای تهران را برای هفته جاری، افزایش آلودگی هوا در طول هفته و اوج گرفتن آن در روز‌های آتی ترسیم می‌کند؛ با این یادآوری که حالا یک مانع بزرگ برای تصمیمات اضطراری رفع شده و تهران برای اولین بار در ایام کرونا، «زرد» شده است!
 
شروع «آلوده» تهران با وضعیت «زرد»؛ آیا موج سفر‌ها را شاهد خواهیم بود؟!

قرار گرفتن پایتخت در وضعیت «زرد» کرونایی به این معناست که تردد از آن به دیگر شهر‌های زرد مجاز است و مشمول هیچ نوع ممنوعیت و جریمه‌ای نخواهد بود. وضعیتی که با تکیه بر آن می‌توان به همه شهر‌های زرد و آبی ـ که از امروز در رنگ بندی‌ها لحاظ شده است ـ سفر کرد که معنایش مجاز بودن سفر به اغلب نقاط کشور به غیر از سه استان شمالی کشورمان است که وضعیت شهرهایشان اغلب نارنجی و بعضا قرمز است.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌های تایید شده فراوان، آلودگی هوا عاملی موثر در تضعیف شهروندان، احتمال ابتلایشان به کرونا و از آن مهم تر، بروز علایم شدید بیماری کووید ۱۹ در ایشان است که به معنی افزایش خطر این بیماری و افزایش احتمال مرگ و میر مبتلایان نیز هست. نکته‌ای کلیدی که می‌تواند بسیاری را مجاب به گریز از آلودگی رو به افزایش تهران در هفته جاری کند.

این وضعیت البته مختص به تهران نیست و احتمالا بسیاری از شهروندان ساکن کلانشهر‌های آلوده، قرار گرفتن اغلب شهر‌های کشور در وضعیت زرد و آبی را مجالی برای سفر خواهند یافت و روانه شهر‌های دیگر خواهند شد؛. سفر‌هایی به نیت دیدار اقوام یا حتی تفریح و تفرج، که در صورت رعایت نکردن پروتکل ها، می‌تواند عواقب سخت کرونایی به دنبال داشته باشد، به ویژه اگر به شب نشینی، دورهمی و میهمانی گره بخورد.

اکنون کافی است که بدانید بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی، در هفته جاری اندکی دمای هوا در بسیاری از نقاط کشور افزایش پیدا می‌کند تا شکل گیری موجی از سفر‌ها در کشور بیش از پیش محتمل به نظر برسد. موج بزرگی که هر گونه اقدام برای کاهش آلودگی هوا از جمله زوج و فرد کردن تردد خودرو‌ها یا تعطیلی ادارات و... به شکل گیری آن کمک شایانی خواهد کرد و احتمالا پایان قریب الوقوع امتحانات در مدارس هم به مدد رشدش خواهد آمد، هرچند باید نگران عواقب کرونایی اش باشیم.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
آقا خواهشن آزاد کنید مردیم از آلودگی و کرونا و افسردگی خانه نشینی
منع تردد با خودرو شخصی فقط باعث می شود مردم از حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده کنند و خطر انتقال ویروس بیشتر می شود این نوع محدودیت تردد فقط برای درآمد خوب است
بابا ممنوع کنید سفر رو! مخصوصا به شمال و کردان کرج! شورش رو در اوردن ملت دیگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
واقعا خوب آلودگی داره نفسمونو میگیره. مردم نمیتونن نرن جاهای خوش اب و هواتر یه تنفس کنن
خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد ولی به دینش را به چپاول گران ادا نکرده هنوز تا خونش را در شیشه نکنند. مدتیست اهواز از لیست کلانشهرهای آلوده هواشناسی حذف شده است. چرا؟
از وزارت بهداشت و درمان عاجزانه تقاضا میکنم بعلت وجود سفارتخانه های خارجی و رفت و آمد کارمندان و خانواده هایشان و وجود گوید جهش یافته حداقل اجبار به ارایه واکسن کرونا از این افراد بکنید الان نیروهای فنی زیادی اعم از چین و روسیه وغیره در ایران فعالند خواهشند فقط با مدرک معتبر تزریق واکسن کرونا وارد ایران بشوند جلوی هجمه جدید کرونا رو بگیرید .
با سلام خدمت مردم شریف:
با این اوضاع نا بهنجار کشور اگه هم از کرونا جان سالم به در ببریم از آلودگی هوا و مازوت و تورم و ... حتما هلاک خواهیم شد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر