بازدید 8920

آمار ابتلا و مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در انگلیس رکورد زد

هم زمان با شیوع انفجار گونه شیوع کرونا در انگلیس و اعلام وضعیت اضطراری در لندن، وزارت بهداشت این کشور روز جمعه از ثبت بالاترین آمار ابتلا و مرگ‌ومیر بر اثر کرونا در این کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۶۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۵ 09 January 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از وزارت بهداشت انگلیس، تنها در ۲۴ ساعت گذشته ۶۸ هزار و ۵۳ نفر به این بیماری مبتلا شده و از این تعداد یک هزار و ۳۲۵ نفر به کام مرگ رفته‌اند.

این در حالیست که یک سخنگوی سازمان بهداشت عمومی انگلیس اعلام کرد انتظار می‌رود که آمار مرگ‌ومیر در روز‌های اینده افزایش پیدا کند. دکتر ویلیام ولفر با تاکید بر ضرورت رعایت قرنطینه در سراسر کشور هشدار داد که از هر سه مبتلا به کرونا، یک نفر هیچ علائمی نداشته و ممکن است عامل سرایت این ویروس باشد.

برای دوازدهمین روز متولی از آغاز همه‌گیری کروناست که آمار مرگ‌و میر ناشی از این ویروس از یک هزار نفر در روز تجاوز کرده است.

شیوع گونه جهش یافته و مسری‌تر ویروس کرونا که اولین بار در منطقه کنت واقع در جنوب شرق انگلیس شناسایی شد مقام‌های این کشور را به شدت نگران کرده است.

شهردار لندن ساعاتی پیش با اعلام وضعیت اضطراری هشدار داد که مهار ویروس کرونا از کنترل خارج شده است. صادق خان با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد که اوضاع به مرحله بحرانی رسیده است. اگر اقدام فوری صورت نگیرد، ظرفیت سازمان ملی بهداشت اشباع شده و مردم بیشتری جان خود را از دست خواهند داد.

وی بار دیگر تاکید کرد که شهروندان تنها در شرایط اضطراری خانه را ترک کنند و برای عبور از این بحران از خود گذشتگی نشان دهند.

شهردار لندن بیان داشت که در حال حاضر ۷ هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های شهر بستری هستند. این میزان ۳۵ درصد بیشتر از موج نخست همه گیری کروناست. به گفته صادق خان آمار تماس با سازمان خدمات آمبولانس پایتخت روزانه به ۸ هزار مکالمه رسیده که ۳۱.۲۵ درصد بیشتر از اوج روز‌های عادی است.

پروفسور "اندرو گودارد" رئیس کالج سلطنتی پزشکان انگلیس هفته گذشته هشدار داد که نوع جدید ویروس به شدت مسری و در سراسر کشور در حال گسترش است. وی عنوان کرد: "به نظر می‌رسد که ما شاهد موارد بیشتری در همه جای بریتانیا خواهیم بود و لازم است که برای چنین وضعیتی آماده باشیم".

مقام‌های دولت انگلستان تلاش می‌کنند تا با کارت واکسیناسیون گسترده کرونا التهاب عمومی داخل کشور را کنترل کنند.

عملیات تزریق واکسن کرونا از سه‌شنبه ۱۸ آذر در سراسر انگلیس آغاز شد و تاکنون بالغ بر یک میلیون و پانصد هزار نفر این واکسن را دریافت کرده‌اند. با این حال ذخیره واکسن کرونا تا دریافت محموله‌های جدید ته کشیده و تزریق واحد دوم داوطلبان با تاخیر مواجه شده است.

آژانس تنظیم مقررات محصولات دارویی و بهداشتی انگلیس امروز مجوز استفاده از واکسن آمریکایی مُدرنا در این کشور را تائید کرد. این سومین واکسن کووید-۱۹ است که با ۹۴ درصد اثر بخشی، پس از واکسن‌های فایزر بیونتک و آکسفورد مجوز استفاده در انگلیس را دریافت کرده است. با این حال است که اولین محموله این واکسن تا بهار آینده قابل دسترسی باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر