بازدید 22956
هیچ‌کدام والی مهر نبودیم و نیستیم

واکنش سوژه‌پرداز «ماه عسل» به خودکشی کودک کار

کاش می‌شد به جای نگاه موردی به یک کودک، همه‌مان کاری برای بهتر شدن شرایط بچه‌های لب‌خط می‌کردیم،
کد خبر: ۱۰۲۶۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶ 07 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، مریم نوابی‌نژاد، سوژه‌پرداز برنامه «ماه عسل» در واکنش به خودکشی رضا، کودک کار مشهور شده در این برنامه نوشت: اعتراف می‌کنم اشتباه کردیم. آن روز که رضا و سایر کودکان کار را به همت مددکارهای دلسوز و مهربان جمعیت امام علی (ع) به برنامه «ماه عسل» آوردم. قرار بود از رنج بچه‌های کار بگوییم ولی در حقیقت، چیزی بیشتر از نمایش به تماشا نگذاشتیم. ما هیچکدام والی مهر نبودیم و نیستیم، ما در برابر کاری که قرار است برای بهتر شدن شرایط این بچه‌ها می‌کردیم، نمی‌دانستیم و نمی‌دانیم.

چه کسی تشخیص داد صلاح یک بچه‌ لب‌خط، این است که یک‌سال در خانه‌ای رهن شده در سعادت‌آباد زندگی کند؟ که بیشتر آرزو کند؟ در حالی که نه خودش و نه خانواده‌اش به لحاظ فرهنگی ، روحی و روانی با شرایط آن منطقه برای مدت کوتاه، آن هم بدون کارشناسی و بدون صلاحدید صاحبنظران، آماده نبودند.

دوباره رانده شدن رضا از سعادت‌آباد، بزرگترین ضربه روحی زندگی‌اش بود، این را وقتی فهمیدم که یک‌سال بعد او را در برنامه‌ای که دعوتش کرده بودیم، دیدم و رضا حتی بی‌آرزوتر از وقتی بود که به برنامه آمده بود. بماند که کاش می‌شد به جای نگاه موردی به یک کودک، همه‌مان کاری برای بهتر شدن شرایط بچه‌های لب‌خط می‌کردیم، کاری که بچه‌های جمعیت امام علی(ع) با سختی و سنگ‌اندازی‌های متعدد در طول سال‌ها تا حدودی توانسته‌اند انجام دهند.

اما همه خوب می‌دانیم اجرای تئاتر، رفتن موقت به مدرسه و یا بازی فوتبال فقط سایه‌ کوچکی بر آن همه بدبختی‌ست. نمی‌خواهم بگویم مقصر کیست، نمی‌خواهم بگویم انبوه بدبختی‌های تلنبار شده بر دوش یک کودک، فقط ماحصل یک اشتباه رسانه‌ای است اما دست‌کم یاد بگیریم به جای لطف‌هایی که جلوی دوربین جار می‌زنیم، به سراغ فرهنگ‌سازی در رسانه برویم و به جای دلسوزی و جوِّ هیجانی و کوتاه‌مدت، با نظر کارشناسان به ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی بپردازیم. باشد که رستگار شویم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۰
با سلام
می دانید علتش چیست
فمینیسم
تجمل گرایی
روز مبادا
هرگز نچشیدیم خوشی بخشش را فقط تو فیلمها تشویقش کردیم تو عمل خودمون موندیم
این حرف ها ک جور خودزنی است خانم نوابی نژاد.
به هرحال شما و تم سانه ای ماه عسل در مشهور شدن این طفل معصوم نقش اول بودید
پاسخ ها
سعید
| Germany |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
اگر کمی انصاف داشته باشیم و به دنبال نیش و کنایه نباشیم انصافا ایشون انصاف به خرج دادهو و صداقت دارد پس یک قدم به جلو گام برداریم نه اینکه در نامعقولات خودمان و نیش و کنایه ها ثابت قذم بمانیم
این حرف هایی که زدی خیلی درست بود ولی مال ایران نیست
همه تون دنبال شو آف هستید هم شما هم علیخانی هم اون دو تا فوتبالیست که خونه براش اجاره کردن
میخواستین ادای آدم های خیر و مهربون را در بیارین و خودتون رو شیرین عسل نشون بدین
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
به همین راحتی میاد میگه اشتباه کردیم
انگار نه انگار یک آدم جونش رو از دست داده
خاک بر سرتون بریزم آخه یک سال زندگی تو سعادت آباد چه دردی ازش دوا میکرد؟
یه شب پیتزا و بستنی اونم به کودکی که پدر و مادر و برادرش خونه گرسنن چه کمکی میکنه؟
این لطف هایی که فقط برای ارضای روحی خودتونه و کم شدن عذاب وجدان چه کمکی به او بچه میکنه؟
چندین ساله دارم میگم نکنید اینکارو نخورده بمونن بهتره، اینا یا یه کار بهتر میخوان یا یه پول درشت همین.
دست کم دومی رو که نداریم.
خدا شکر بالاخره یکی از کار اشتباه گذشته خودش دفاع نکرد
نه خیر... بچه دید که زندگی اشرافی چه مزه ای می دهد و حقش هم هست این زندگی را داشته باشد ...وقتی از او گرفتید ..دنیا روی سرش خراب شد .فهمید تا اخر عمرش شما ثروتمندان نخواهید گذاشت این بچه هها به کوچکترین اروزهایشان برسند ..رفت و دیگر نبیند ....که چرا این همه بی عدالتی .چرا تو در بهترین خانه و بهترین ماشین .تفریح و گردش و ویلا .......او نمی تواند داشته باشد تو نمیگذاری که او داشته باشد ...شعارهای پوپولیسم تو باعث مرگ این بچه شد پس بهتر است بمیرد .......این اروزی مرگ تمام جوانان ما است به غیر از شما و بچه هایتان و خانوادهای وفور از ثروت....از این وضع راضی هستی
احسان علیخانی با همین سوژه ها پولهای میلیاردی به جیب زد اما یک دهم از اون پولها رو خرج همین بچه ها نکرد. حالا فهمیدیم توی تلویزیون کیا توی مدار هستن و کیا خارج شدن!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی