بازدید 13480
۱

تزریق واکسن کرونا چه حسی دارد؟

یک دکتر متخصص ریه ساکن نیویورک که از اولین کسانی بود که واکسن کوید ۱۹ را دریافت کرد، می‌گوید که او و همکارانش پس از تزریق این واکسن هیچ عوارض جانبی نداشتند.
کد خبر: ۱۰۲۶۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲ 07 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین از cosmopolitan، دکتر کارا آگرستراند، متخصص ریه یکی از اولین اعضای کادر درمان نیویورک بود که واکسن کوید19 را تزریق کرد. او درباره تجربه خود از تزریق این واکسن می‌گوید.

او می‌گوید: شرایط در ده ماه گذشته واقعا عجیب بود. اگر سال گذشته به ما می‌گفتند که در این سال قرار است چه اتفاقاتی بیفتد، هرگز باور نمی‌کردیم؛ به نظر می‌رسید جهان یک شبه تغییر کرده است.

این دکتر متخصص ادامه می‌دهد: من هنوز استرس فصل بهار را حس می‌کنم، برای همین وقتی شنیدم از اولین کسانی هستم که واکسن را دریافت می‌کنم، خیلی هیجان زده شدم اما درباره آن به کسی چیزی نگفتم چون نگران بودم که این اتفاق نیفتد.

دکتر آگرستراند درباره تجربه تزریق خود می‌گوید: واکسن واقعاً هیچ دردی نداشت و تنها چند ثانیه طول کشید و بعد از آن حالم خوب بود. انرژی زیادی داشتم و هیچ عوارض جانبی را تجربه نکرد تنها عارضه‌ای که وجود داشت درد بازو و جای واکسن برای مدتی کوتاه بود. بسیاری از دوستان و همکاران من این واکسن را تزریق کردند و آنها هم مانند من بودند. ما همه خوشحال و سپاسگزار بودیم چرا که می‌دانستیم در حال رفتن به مرحله‌ای جدید برای پایان دادن به این پاندمی وحشتناک هستیم.

او ادامه می‌دهد: این واکسن قرار است به مهمترین ابزار ما برای مبارزه با این بیماری تبدیل شود. علاوه بر تمام کارهایی که ما تا به حال انجام داده ایم، مانند فاصله اجتماعی، ماسک زدن و ...، واکسن قدم بعدی است که همه باید برای پایان دادن به این همه گیری بردارند. کارایی 95 درصدی و اثرات جانبی کم جزیی نشان می‌دهند که این واکسن واقعا موثر است. من افرادی را در سراسر امریکا می‌شناسم که این واکسن را دریافت کرده اند و هیچ عارضه‌ای حتی تب و لزر ساده نداشته اند.

این متخصص در پایان تاکید می‌کند: هدف دانشمندان و متخصصانی که این واکسن را تولید می‌کنند، نجات مردم از این پاندمی است. لازم به ذکر است که این واکسن پروتکلهای دقیق ایمنی و آزمایش را پشت سر گذاشته است

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
ای کاش نوع واکسن (فایزر، ...) رو هم ذکر میکردین
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار