بازدید 11664

آخوندی: برکناری قلعه‌نویی بخاطر دشمنی صفایی‌فراهانی بود!

کد خبر: ۱۰۲۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۳ 05 January 2021

مدیرکل سابق امور بین‌الملل و روابط عمومی سازمان تربیت بدنی در واکنش به صحبت‌های امیر قلعه‌نویی گفت: هدفم این بود که قلعه نویی از پشت پرده برکناری خود مطلع شود.

به گزارش تابناک ورزشی، محمد آخوندی درخصوص اظهارات شب گذشته امیر قلعه‌نویی در برنامه فوتبال برتر اظهار داشت: قلعه‌نویی شب گذشته 6 بار اسم بنده را به عنوان شاهد اتفاقات در آن سال مطرح کرد، بنابراین لازم دیدم نکاتی را عنوان کنم.

وی با بیان اینکه قلعه‌نویی یک مربی موفق و صاحب سبک است، ‌افزود:به اعتقاد من قلعه‌نویی حتما جزو سه مربی برتر فوتبال ایران است و اگر از سرمربیگری تیم ملی برکنار نمی شد حتما در عرصه ملی هم به موفقیت‌هایی دست می یافت.

مدیرکل سابق امور بین‌الملل و روابط عمومی سازمان تربیت بدنی درباره روایت قلعه‌نویی از آنچه در یک مراسم افطاری پس از گذشت سالها از برکناری‌اش گذشت، عنوان کرد: اینکه آقای قلعه‌نویی گفتند بنده با او در آن مراسم صحبت کردم،‌ درست است و کلیات آنچه به نقل از بنده مطرح شد را قبول دارم اما در این باره چند نکته وجود دارد.

سخنگوی سابق سازمان تربیت بدنی افزود: از جمله این نکات اینکه، بحث معامله کردن درباره او یا بیان این جمله از طرف من چندان دقیق نیست. واقعیت این بود که در زمان حضور کمیته انتقالی در فدراسیون فوتبال، آقای صفایی فراهانی به عنوان نماینده فیفا (نماینده یک نهاد خارجی) در دو مرحله سازمان تربیت بدنی را برای برکناری امیر قلعه‌نویی و داریوش مصطفوی تحت فشار قرار داد.

آخوندی درباره دلیل فشاری که صفایی‌فراهانی برای برکناری این دو وارد کرده بود نیز گفت: او تهدید کرده بود اگر این اتفاق صورت نگیرد، اساسنامه را مورد تأیید قرار نخواهد داد و فوتبال ایران مجددا تعلیق خواهد شد و عملا گروکشی می‌کرد. بنده با توجه به برخی مصاحبه های قلعه نویی در آن زمان درباره عملکرد سازمان تربیت بدنی در برکناری وی، این توضیحات را به او اعلام کردم تا از اصل ماجرا خبردار و ذهنش درباره واقعیتی که رخ داد، روشن شود.

عضو سابق هیات مدیره باشگاه پرسپولیس درباره طلب حلالیت کردن از قلعه نویی گفت: بحثی از حلالیت حداقل برای خودم نبود چرا که بنده در آن ماجرا و مسائل مشابه تصمیم‌گیر نبودم. هدف بنده این بود که آقای قلعه‌نویی بداند به علت دشمنی شخصی آقای صفایی فراهانی با او، از تیم ملی کنار گذاشته شد و سازمان تمایلی به این اتفاق نداشت که خودش در بخشی از مصاحبه دیشب‌ درباره این موضوع توضیح داد و آن را تایید کرد.

وی تاکید کرد: درباره ماجراهای فوتبال در سال‌هایی که در سازمان تربیت بدنی مسوولیت مدیرکل امور بین الملل و روابط عمومی و سخنگویی سازمان را بر عهده داشتم، ناگفته‌های زیادی وجود دارد که امیدوارم روزی بتوانم بیان کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار