بازدید 4883

ابراز امیدواری روسیه برای بهبود وضع بازار جهانی نفت

معاون نخست وزیر روسیه و مدیر انرژی این کشور ابراز امیدواری کرد که وضع بازار جهانی نفت در سال ۲۰۲۱ میلادی بخاطر تولید واکسن مقابله با ویروس کرونا بهبود یابد.
کد خبر: ۱۰۲۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵ 05 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴، "الکساندر نوواک" معاون نخست وزیر روسیه دوشنبه در سیزدهمین نشست وزارتی اوپک پلاس گفت: امیدوارم در سال ۲۰۲۱ وضع بازار جهانی نفت بهبود یابد و با تزریق همگانی واکسن کرونا بتوانیم عرضه نفت را به سطح سابق برسانیم.

وی افزود: ما امیدواریم که در سال ۲۰۲۱ شاهد احیای سطح تقاضا برای نفت از جمله بخاطر واکسیناسیون کرونا باشیم که در زمان حاضر در کشورهای مختلف جریان دارد.

معاون نخست وزیر روسیه گفت که به استفاده از ساز وکارها در چارچوب توافق اوپک پلاس که کارایی آنها برای تثبیت بازار نفت و احیای سطح تولید نفت ثابت شده ، امیدوار است.

نوواک خاطرنشان کرد: سال ۲۰۲۰ میلادی بسیار ویژه بود و توانستیم بر سر کاهش تاریخی عرضه نفت توافق کنیم و دوران سخت را پشت سر بگذاریم.

وی خطاب به شرکت کنندگان در اجلاس اوپک پلاس ادامه داد: امیدواریم که بتدریج ما و شما از مکانیسم های مختلف و ابزاری که تاثیر و کارایی آن اثبات شده است استفاده کنیم و تصمیم های درست بگیریم که منجر به تثبیت بیشتر در بازار جهانی نفت شود.

نشست وزارتی اوپک پلاس درحالی ادامه دارد که نخستین نشانه‌های شکاف بین اعضای اوپک و غیراوپک ظاهر شده است.

رسانه های خبری روسیه به نقل از یک منبع اگاه نوشتند که بیشتر وزرای نفت، تمدید شرایط کنونی برای ماه فوریه را خواستار هستند.

همچنین در بین کشورهای غیر عضو اوپک، روسیه و قزاقستان درخواست افزایش تولید به میزان نیم میلیون بشکه در روز را مطرح کرده اند.

به گزارش خبرگزاری دولتی تاس روسیه، مذاکرات کشورهای اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت در ماه فوریه، فردا (سه شنبه) نیز ادامه خواهد داشت.

این رسانه روسی خاطرنشان کرد که در مذاکرات شش ساعته در نشست وزارتی اوپک پلاس توافق بدست نیامد و قرار شده است فردا مذاکرات ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه به وقت مسکو ازسرگرفته شود و دبیرخانه اوپک نیز این برنامه را تایید کرده است.

براساس توافق، وزیران اوپک پلاس در نشست دسامبر (آذر) این گروه تولید نفت در ژانویه (دی) را ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می دهند و پس از آن وزیران هر ماه برای بررسی شرایط بازار و تغییر احتمالی مفاد پیمان محدودیت عرضه دیدار خواهند کرد. پیش بینی می شود اوپک پلاس هر ماه ۵۰۰ هزار بشکه در روز به تولیدش اضافه کند تا مجموع این افزایش در آوریل سال ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) به دو میلیون بشکه در روز برسد. با این حال طرح مذکور باید مورد تایید کمیته نظارتی وزیران اوپک پلاس قرار گیرد.

«طرح کاهش تولید نفت» براساس تصمیم کشورهای اوپک پلاس از سال ۲۰۱۹ اجرایی می شود که با کاهش تولید ۷.۷ میلیون بشکه ای تلاش کردند قیمت نفت را در بازار افزایش دهند و تا حدودی موفق هم بوده اند.

اوپک پلاس به قصد همراهی تولیدکنندگانی مثل روسیه، مکزیک، جمهوری آذربایجان، بحرین، سودان، سودان جنوبی، مالزی و عمان با سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در تنظیم بازار شکل گرفته است. این ائتلاف صرفا برای کاهش تولید نیست بلکه دقیق ترین عبارت در این مورد شاید تعیین سیاستی مشترک در تنظیم بازار است.

سازمان کشورهای تولید کننده نفت (اوپک) دسامبر ۲۰۱۶ میلادی پس از تجربه ۲ سال سقوط قیمت در بازارهای جهانی با جمعی از تولیدکنندگان غیر عضو اوپک برای کاهش تولید به توافق رسید. این کشورهای غیر عضو در کنار اوپک توانستند در پی بازنگری بر میزان تولید و عرضه نفت در سال ۲۰۱۷ بازار را تنظیم کنند.

مشورت سیاست‌گذاری مشترک میان ۱۰ کشور تولیدکننده نفت از جمله روسیه در کنار ۱۳ عضو اوپک، به اوپک پلاس شهرت یافت؛ نهادی که در عمل و تا پیش از ششم آوریل سال گذشته میلادی (فروردین ۹۹)، ائتلافی به رهبری مسکو و ریاض بوده تا با حجم تولید و عرضه خود بازار را تنظیم کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر