بازدید 3085

سرکرده شبکه 16 نفره کيف قاپي دستگير شد

در همين رابطه رئيس پليس اداره آگاهي پايتخت اظهار داشت: اعضاي شبکه 16 نفره ، طلاهاي مالباختگان را به يک کارگاه زير زميني مي بردند ، آب مي کردند و به قيمتي پايين تر از ارزش واقعي مي فروختند.
کد خبر: ۱۰۲۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۳ 06 June 2010
رئيس پليس آگاهي تهران از بازداشت آخرين عضو يک شبکه 16 نفره کيف قاپي و زورگيري و کشف شماري از اموال مالباختگان خبر داد.

به نوشته خراسان: در يکي از روزهاي تابستان 86 مردي به پايگاه 18 پليس آگاهي تهران بزرگ رفت و از دزديده شدن کيفش خبر داد.وي گفت‌: در حال خروج از يک بانک بودم که چند موتور سوار قوي هيکل با تهديد قمه و قداره ، کيفم را قاپيدند و گريختند.به دنبال اين شکايت و شکل گرفتن چندين فقره جرم مشابه ، کارآگاهان به چهره نگاري رايانه اي و بررسي دقيق بانک اطلاعات مجرمان پيشينه دار پرداختند.تحقيق ميداني نشان مي داد اعضاي شبکه اي مخوف به سرکردگي يک تبهکار حرفه اي به نام «مجيد» به شيوه زورگيري ، پنچر کردن خودروها ، پرتاب تخم مرغ به طرف مردم ، آويزان شدن، قاپ زني از پشت چراغ قرمز و حمله به هنگام پارک خودرو ، نقشه هاي شومشان را اجرا مي کردند. با شناسايي «مجيد» مشخص شد وي بعد از دريافت مرخصي ، ديگر به زندان برنگشته است.اين دزد پيشينه دار با دور هم جمع کردن نوچه هايش از محله هاي جنوب تهران ، شبکه 16 نفره دستبرد به مشتريان بانک ها ، طلافروشي ها ، مکان هاي تجاري و صرافي ها را به راه انداخته بود. اعضاي خبيث اين شبکه در اجراي نقشه هاي شوم خود از شيوه هاي خشونت آميز استفاده مي کردند و جواني درشت اندام به نام «بهرام» در صورت مقاومت مالباختگان ، آنان را با چاقو و قمه زخمي مي کرد.با به دست آمدن اين اطلاعات ، 2 نفر از دزدان به نام هاي «رضا» و «بهزاد» دستگير شدند و گفتند دامنه دزدي‌هاي خود را به شمال کشور ، مشهد و اصفهان نيز کشانده بودند. به دنبال اعتراف هاي «رضا» و «بهزاد» همدستان شان «مهدي» ، «مجيد» ، «افغان» و «حسين» نيز بازداشت شدند. «مجيد» و نوچه هايش علاوه بر تهيه خودروهاي گران قيمت ، پول هاي مالباختگان را براي خريد ملک در کرج و قاچاق موادمخدر (شيشه و قرص هاي روان گردان) سرمايه گذاري کرده بودند. شمار ديگري از اعضاي شبکه خشن در عمليات دنباله دار پليس در «سعادت آباد» به زانو درآمدند.آنان در بازجويي ها به دستبردهاي مسلحانه و غير مسلحانه در تهران ، کرج ، مشهد ، شيراز ، بجنورد ، قم ، آمل ، بابل ، رشت و ... اعتراف کردند و سرانجام با دستگيري «مجيد» در رجايي شهر (گوهردشت) کرج 3 سال تجسس ماموران به پايان رسيد.

در همين رابطه رئيس پليس اداره آگاهي پايتخت اظهار داشت: اعضاي شبکه 16 نفره ، طلاهاي مالباختگان را به يک کارگاه زير زميني مي بردند ، آب مي کردند و به قيمتي پايين تر از ارزش واقعي مي فروختند.

سرهنگ «عباسعلي محمديان» خاطرنشان ساخت : شماري از اموال مالباختگان کشف شده است و بررسي ها براي افشاي ساير جرم هاي احتمالي آنان ادامه دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار