بازدید 73633
هشدار روحانی درباره تبعات اقتصادی اوج‌گیری کرونا در بهمن و اسفند

روحانی: سه خطر پیش رو داریم

حسن روحانی امروز سه خطر ویروس جهش یافته کرونا، فصل سرما و آلودگی هوا را برای کشور مطرح کرد. او در بخش دیگری از سخنانش درباره اوج گیری کرونا در ماه های پایان سال و تبعات سنگین اقتصادی آن هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۲۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹ 02 January 2021

به گزارش تابناک،  حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در جلسه امروز ستاد ملی مقابله با کرونا از مردم به خاطر رعایت پروتکل‌ها در ایام فاطمیه و بزرگداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی قدردانی کرد.

روحانی با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای مبارزه با کرونا گفت: "در ایران در این‌مدت و در موج‌های اول تا سوم موفقیت‌های خوبی داشتیم و توانستیم موج سوم را سریع‌تر از آن‌چه دیگران پیش بینی می‌کردند، مهار کردیم و امروز به جز 4 شهرستان، کل کشور اغلب شرایط زرد و برخی موارد دارای شرایط نارنجی است و در کل می‌توان گفت که شرایط مساعدی داریم."

او افزود: «باید در این موفقیت باید نقش رهبری معظم انقلاب را در نظر بگیریم و ایشان از آغاز هم بر مراعات دستورالعمل‌ها تأکید کرده و هم شرعاً و قانوناً به همه تکلیف کردند باید مراقبت کنند. شخص ایشان بیشتر از همه توجه و مراعات کردند و دیدیم در مجلس عزایی که تشکیل می‌دادند، خودشان و فقط یک سخنران و مداح حضور داشت و این الگویی برای همه ما و بسیار تأثیرگذار بود.»

رئیس‌جمهور ادامه داد: «در موجی که ما گرفتارش بودیم، اروپا و آمریکا هم آن گرفتار بودند و آن‌ها هم‌چنان در مسیر تصاعد این ویروس و بیماری هستند و هنوز به مهار نرسیده‌اند؛ موفقیت ما عمدتا برای این است که مردم ما مسئولیت‌پذیر بوده و همکاری می‌کردند، هم‌چنین کادر درمانی ما با قدرت به صحنه آمدند و از دیگر عوامل موثر در این مهار وضعیت می‌توان به افزایش تست‌ها اشاره کرد.»

روحانی با اشاره به هشدارهای وزیر بهداشت درباره احتمال اوج گیری کرونا در بهمن و اسفند، گفت: «باید توجه کنیم که هزینه این درگیری در اواخر بهمن و اسفند از لحاظ اقتصادی بسیار سنگین است چون برخی از کسب و کارها در این‌مدت کاسبی و فعالیت می‌کنند. باید رعایت‌ها به‌طوری ادامه یابد تا ماه دی که تمام می‌شود، شرایط مناسب‌تری داشته باشیم و کسبه و فعالان اقتصادی ما نیز بتوانند از این فرصت استفاده کنند و ان‌شاءالله شب عید خوب و مناسبی داشته باشیم و مردم در شرایطی بتوانند در عید به سفر بروند و این شرایطِ دلخواهِ ماست. این در صورتی امکان‌پذیر است که از امروز که 13 دی‌ماه است تا اوایل بهمن‌ماه باید مراعات خیلی افزایش یابد تا در ماه‌های بهمن و اسفند شرایط خوبی داشته باشیم.»

رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه عادی‌انگاری معضل بزرگی برای ماه‌های آینده خواهد بود، افزود: «عادی‌انگاری مردم در رفت و آمدها، دورهمی‌ها و شب‌نشینی‌ها و هم‌چنین در وسایل حمل و نقل مشکل‌ساز است و در این محل‌ها باید رعایت‌ها افزایش یابد و بسیاری از سرایت‌ها یا در وسایل حمل و نقل و یا محل‌های خرید و تجمع مردم و یا در دورهمی‌های خانوادگی است.»

روحانی با اشاره به اینکه ما دو-سه خطر پیش رو داریم و مردم هم نگران هستند ولی این خطر تاکنون خیلی ما را تهدید نکرده است، گفت: "یکی از این موارد آن ویروس جهش‌یافته است که اگر مراعات نکنیم و دروازه‌ها را محکم نگیریم و این ویروس وارد کشور شود، با مشکل بزرگی مواجه خواهیم شد. مسئله بعدی فصل سرماست و در این ایام خودبه‌خود درها بسته می‌شود و افراد به‌خاطر سرما در کنار یکدیگر هستند و در این محل‌ها خطر بیشتر است."

او در پایان به سومین خطر پرداخت و خاطر نشان کرد: "آلودگی هوا خطر سوم است و وارونگی هوا مشکل‌ساز است و وقتی که باد نیست، با این مشکل مواجه هستیم و از مردم و کسانی که مسئولیت نظارت و مراقبت را دارند، می‌خواهیم که توجه و مراقبت بیشتری داشته باشند تا بتوانیم این ایام را بگذرانیم و اسفند و فروردین خوبی در انتظار ما باشد."

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳۰
فعلا که خطری بزرگتر از تو نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
دقیقا همونایی که بهت رای دادن دارن بهت اعتراض دارن. خدایا واقعا دمت گرم. این بدبختی گرانی رو که ملت قبلش هم تحمل می کردند ولی دیگه کسی نمی تونه بره خارج از کشور و کنسرت و ... خخخخخخ
حسن خبر خوب میدی آدم کرک و پرش میریزه!! وای به حال اینکه خبر بدی!!!!!! یا خداااااا! پناه بگیریییییددددددددد
با توجه به صحبت های ایشون حتما اسفند و فروردین اتفاق مهمی قرار بیفته و کشور رو متحول تر کنه و مردم رو بد بخت تر
مردم مراقب باشید تا اسفند و فروردین گول نخورید
همیشه وعده و همیشه صحبت و ناطقان حرفه ای در بیان .......

اینها از بهترین هنر بیان برخوردارند و هر بار طوری ملت را سر کار میگذارند ...........
بایک پالایشی دیگرمردم راگول بزنی بلاهای سنگین تری هم نازل می شودمردم همه نفرین می کنند یعنی به خدا اعتقادندارید ؟ ...
خطر اصلی نارضاتی بسیاری از عامه مردمه که 4ماه قبل با تبلیغات 30درصد سود مسئولان نظام، صندوق پالایشی را به قیمت 10هزارتومن خریدن و امروز به قیمت خطرناک 7500 رسید
رییس آموزش و پرورش باید به تدریج مدارس را باز کنیم
شیخ حسن خطر جنگ رویادت رفت بگی
بزرگترین خطر مسئولین بی لیاقت و در راسشون خود ایشون هستند.....
خطراصلی خودتی
گند زدید به مملکت حالا میخوایید تقصیر رو بندازید گردن مردم!!؟؟!؟؟!؟!؟!؟!؟
تنها خطر برای ایران و مردم ایران شخص حسن روحانی هست
انشا مینویسه
قفل و کلید و دستان لرزان تو سه خطر پیش رو و البته خطر عمده انتخاب تو بود
و دروغ گه تو استاد گفتنش هستی
مشخصه واکسن انگلیسی را زدین برای ملت با این فرافکنیها خط و نشان می کشین و به بهانه قرنطینه از جیب ملت کسریها را جبران می کنید ملت اعتمادی ندارند.
خسته نباشید شیخ
این کرونا خیلی بد دردی است همه به آن بچسبند ببنینم چکار باید بکنیم. اختلاس، داشتن اسلحه بدون مجوز برای آقایان خاص، فساد، رانت، خام فروشی، بردن دام به آن طرف مرز، قاچاق، مواد مخدر ،بیکاری و گرانی و .... را ول کنید و راجع به آن حرفی نزنید که کرونا مهم تر از این ها است. علی برکت الله.
خبر خوب نداری بدی
هیچ خطری مثل تو ودولت پیر وخسته ات از اول انقلاب نبوده .
اصل خطر برای ملت فقط و فقط اصلاح طلب ها هستند
یادمه تو یک مصاحبه خودت رو شاهد گرفتی که روزی 13 ساعت کار می کنی
دستت درد نکنه از زمان شنیدن این خبر تا 2 روز با خانواده می خندیدم
لطفا باز هم جوک تعریف کن
اقای روحانی چهار تا امثال شما که روحانی هستین میان و ثبت نام رئیس جمهوری میکنن و بعد بدلیل نداشتن علم اقتصادی میگین ما تحریم و غیره هستیم بابا اخوند کارش روحانیت هست باید میدان بدین به کت شلواریا
آب که از سر گذشت چه یه وجب چه صد وجب دیگه ملت پوستشون کلفت شده از این حرف ها
در حقیقت ۴ خطر داریم :
اول شیخ حسن و دولتش
سوم تا چهارم رو هم شیخ حسین گفت
سه خطر : روحانی ، اشنا ، نوبخت
روحانی
توخودت قند ونباتی
وخودت....!!!!!!!!!!!!!!
سلام خدمت ریاست جمهور ایران عزیز این الودگی شهر تهران را بده به دست دانشگاه ازاد ببین در خود تهران با این بزرگانی که تقای دکتر طهرانچی یاد داده است اثری از الودگی میبینی .
من مطمن هستم کی از راههای مقابله با الودگی یک دستگاه راحت درست میشه سنو شیمی و هوا را در ان بدمیم و تمام هوا را تمیز و تجزیه کنیم حتی o3درست کنیم .اابته من چیزی نمیدانم فقط مطمن هستم با اقای دکتر طهرانچی موفق میشوسد قبل از پایان دوره ریاست جمهوری شما این مهم است
وقتی میگه تو آلودگی هوا مردم رعایت کنن یعنی نفس نکشن....... حتی تو این شرایط هم تعطیل نکردن چشم و ریه مون آتیش گرفته ولی مجبوریم بریم سرکار
خوب از الان دنبال قرنطینه عید هست . زمزمه را شروع کرد تا به عمل برساند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار