بازدید 7633
۳

صالحی: آماده آغاز غنی‌سازی ۲۰درصدی هستیم

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان درباره غنی‌سازی ۲۰درصدی اورانیوم با تأکید بر «ما باید مصوبه مجلس را اجرا کنیم» خاطرنشان کرد: «ما سرباز نظام هستیم و دستمان روی ماشه است، فرمانده باید دستور بدهد، ما خیلی سریع می‌توانیم کار را شروع کنیم.»
کد خبر: ۱۰۲۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸ 02 January 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، همزمان با سالگرد شهادت سردار سیلمانی، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در برنامه «قرار قاسم» شبکه ۵ صدا و سیما حاضر یافت و به تشریح مجاهدت‌ها و ایثارگیری‌های شهید سردار قاسم سلیمانی پرداخت.

صالحی گفت: نمی‌خواهیم اسطوره سازی کنیم بلکه می‌خواهیم اسوه سازی کنیم. اسطوره با خیالات سروکار دارد، اما اسوه با صفات واقعی در تماس است که می‌توان به راحتی الگو قرار داد. سردار سلیمانی انسانی مثل دیگران بود که توانست الگو شود.

وی افزود: این‌ها جهاد اکبر یا جهاد نفس و خودسازی کردند و در بستر دین و ایمان حرکت کردند و بعد به جهاد اصغر پرداختند و آثار ماندگاری از خود بجای گذاشتند.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در بخشی دیگر از صبحت‌های خود به نقش سردار سلیمانی در جنگ سوریه پرداخت و با بیان اینکه در داخل هم برخی درباره موفقیت در سوریه مردد بودند، به تردید مسلمانان پیش از فتح مکه اشاره کرد و اظهار داشت: شرایط در سوریه خوب نبود، اما شهید سلیمانی با اطمینان خاطر به نصرت الهی ایمان داشت. افق وضعیت سوریه هنوز روشن نبود، اما برای کسی که در دل قضیه بود موضوع فرق می‌کرد. حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی در این قضایا قدرت و اعتماد بنفس می‌داد. الان بعد از ۹ سال حقانیت فرمانده‌ای که بر اساس عقلانیت و ایمان فرماندهی و در بستر دین حرکت می‌کرد، جا افتاده است.

صالحی در خصوص غنی سازی ۲۰ درصدی گفت: نامه‌ای به نماینده جمهوری اسلامی در وین داده‌ایم که تسلیم آژانس بشود. بازرسان بیایند فک پلمپ کنند. تحت نظارت آژانس در آینده نزدیک باید کپسول گاز اورانیوم را تعویض کنیم. ما باید مصوبه مجلس را اجرا کنیم، اما دولت آیین نامه‌ای در خصوص چگونگی اجرای آن باید ابلاغ کند؛ و رئیس جمهور باید دستور اقدام صادر کند. ما سرباز نظام هستیم و دستمان روی ماشه است. فرمانده باید دستور بدهد. ما خیلی سریع می‌توانیم کار را شروع کنیم.

پیشتر «لارنس نورمن» خبرنگار وال‌استریت ژورنال در اروپا روز جمعه در حساب کاربری رسمی خود اعلام کرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای آغاز غنی‌سازی ۲۰ درصدی طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی را به اطلاع شورای حکام آژانس رسانده است.

مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران روز سه‌شنبه ۱۱ آذرماه در واکنش به ترور ناجوانمردانه شهید دکتر محسن فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای برجسته ایرانی و سکوت کشور‌های غربی در قبال این اقدام تروریستی، کلیات طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» که از چند ماه قبل تحت بررسی و تدوین بود را به تصویب رساند.

بر اساس ماده ششم طرح «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها» که دو فوریت آن امروز دوشنبه در صحن علنی مجلس به تصویب رسید، دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است بر اساس بند‌های ۳۶ و ۳۷ برجام، ظرف مدت ۲ ماه از تصویب این قانون، دسترسی‌های نظارتی فراتر از پروتکل الحاقی بر اساس برجام را متوقف کند.

همچنین ماده هفتم این طرح، دولت جمهوری اسلامی ایران را موظف می‌کند که پس از ۳ ماه از تصویب نهایی آن، گزارش دقیق اقدامات انجام‌شده از جانب طرف‌های برجامی در زمینه بازگشت به اجرای کامل تعهداتشان وفق برجام و رفع تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند. چنانچه تا آن تاریخ روابط بانکی ایران در اروپا و و میزان خرید نفت آن‌ها از ایران به شرایط عادی و رضایتبخش بازنگشته باشد، دولت مکلف است اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف نماید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
نشانه های پایان دوران ضعف ومدارا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
دوره ضعف نه بلکه دوره تدبیر چون ترامپ با کسی شوخی ندارد.
شروع بدبختی های بیشتر ملت
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان