بازدید 46387

شکست سنگین آمریکا در احیای کمیته تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران / ۱۱۰ رای منفی در برابر ۱۰ رای مثبت!

تلاش آمریکا برای اضافه کردن دو بند جدید در بودجه ۲۰۲۱ سازمان ملل متحد ـ که منجر به احیای کمیته تحریم‌ها علیه ایران می‌شد ـ با ۱۰ رای مثبت و ۱۱۰ رای منفی اعضای مجمع عمومی سازمان، شکست خورد. استدلال آمریکا این بود که کمیته تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، باید کار خود را از سر گیرد، چون آمریکا از برجام خارج شده و دیگر برجام وجود ندارد.
کد خبر: ۱۰۲۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۵ 31 December 2020

شکست سنگین آمریکا در احیای کمیته تحریم‌ های سازمان ملل علیه ایران/ 110 رای منفی در برابر 10 رای مثبت!

بین الملل تابناک: تلاش آمریکا برای اضافه کردن دو بند جدید در بودجه ۲۰۲۱ سازمان ملل متحد ـ که منجر به احیای کمیته تحریم‌ها علیه ایران می‌شد ـ با ۱۰ رای مثبت و ۱۱۰ رای منفی اعضای مجمع عمومی سازمان، شکست خورد. استدلال آمریکا این بود که کمیته تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران، باید کار خود را از سر گیرد، چون آمریکا از برجام خارج شده و دیگر برجام وجود ندارد.

نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد پس از آنکه در مرداد ماه امسال، شکست سختی را در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران متحمل شد، خودخوانده مدعی شد که مکانیسم ماشه اعمال شده است.

این موضوع در هیچ نهادی از بدنه سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته نشد و در شورای امنیت هم به طور قاطع با نظر سیزده عضو آن، ادعای آمریکا باطل دانسته شد.

اما تندروهای ضد ایرانی کاخ سفید دست برنداشتند و بر آن شدند تا در کمیته پنجم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که وظیفه تصویب بودجه سازمان ملل را بر عهده دارد، متممی به یکی از قطعنامه‌ها وارد سازند تا برای اجرای مکانیسم ماشه، بودجه در نظر گرفته شود.

این پیشنهاد با واکنش گسترده‌ای روبه رو شد که به دلیل کمبود وقت، همه مخالفان این نظر آمریکا نتوانستند صحبت کنند، اما در رای‌گیری انجام شده، تنها ۱۰ عضو سازمان ملل با آمریکا موافقت کردند.

۱۱۰ عضو با آن به طور قاطع مخالفت کردند و ۳۲ عضو هم رای ممتنع دادند.

 

جزئیات آرا

تنها بحرین، جیبوتی، السالوادور، هاییتی، میکرونزیا، مراکش، سعودی، دولت در تبعید یمن و رژیم صهیونیستی با آمریکا همراهی کردند؛ ۱۱۰ کشور رای مخالف، و ۳۲ کشور رای ممتنع دادند و ۴۱ کشور نیز در رای گیری غایب بودند.

روسیه، چین و اتحادیه اروپا در بیانیه هایی جداگانه با ایده پیشنهادی آمریکا برای بازگشت تحریم های سازمان ملل علیه ایران پس از "اسنپ بک" آمریکا مخالفت کردند.

شکست سنگین آمریکا در احیای کمیته تحریم‌ های سازمان ملل علیه ایران/ 110 رای منفی در برابر 10 رای مثبت!

آرای پانزده کشور همسایه زمینی و دریایی ایران قابل تأمل است: روسیه، ترکیه، پاکستان، قزاقستان، آذربایجان، ارمنستان (مخالف)، عربستان و بحرین (موافق)، عراق، عمان، قطر، امارات، کویت (ممتنع)، افغانستان و ترکمنستان (غایب)

نمایندگی آمریکا در سازمان ملل متحد پس از آنکه در مرداد ماه امسال، شکست سختی در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران متحمل شد، خودخوانده مدعی شد که مکانیسم ماشه اعمال شده است.

این موضوع در هیچ نهادی از بدنه سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته نشد و در شورای امنیت هم به طور قاطع با نظر ۱۳ عضو آن، ادعای آمریکا باطل دانسته شد.

اما تندرو‌های ضد ایرانی کاخ سفید دست برنداشتند و بر آن شدند تا در کمیته پنجم مجمع عمومی سازمان ملل متحد که وظیفه تصویب بودجه سازمان ملل را بر عهده دارد، متممی به یکی از قطعنامه‌ها وارد سازند تا برای اجرای مکانیسم ماشه، بودجه در نظر گرفته شود.

این پیشنهاد با واکنش گسترده‌ای روبرو شد که به دلیل کمبود وقت، همه مخالفان این نظر آمریکا نتوانستند صحبت کنند، اما در رای‌گیری انجام شده، تنها ۱۰ عضو سازمان ملل با آمریکا موافقت کردند.

۱۱۰ عضو با آن به طور قاطع مخالفت کردند و ۳۲ عضو هم رای ممتنع دادند.

روسیه به نیابت از خود و چین در مخالفت با این درخواست اصلاحی آمریکا گفت: پیشنهاد آمریکا برای دربرگرفتن بودجه ۲۲۳۱، شامل ایجاد کمیته تحریم علیه ایران و مشروعیت بخشی به مکانیسم ماشه علیه ایران است.

رایزن روسیه افزود: هیچ مکانیسم ماشه‌ای اعمال نشده است و ۱۳ عضو شورای امنیت تاکید کردند که آمریکا حقی برای اعمال چنین مکانیسمی ندارد. آمریکا در جایگاهی نیست که بخواهد اقدامی در این زمینه انجام دهد.

وی ادامه داد: روسیه در ماه اکتبر به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت به صراحت اعلام کرد که مکانیسم ماشه، محقق نشده است. از این رو، این موضوع خاتمه یافته و قطعنامه ۲۲۳۱ بر اساس جدول زمان بندی شده خود مطابق با برجام در حال اجراست.

این دیپلمات روسی خواستار مخالف اعضای سازمان ملل متحد با این پیشنهاد آمریکا شد.

واکنش نمایندگی ایران در سازمان ملل

اسحاق آل حبیب معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد هم این اقدام آمریکا را اقدامی سیاسی خواند و خواستار رای‌گیری درباره این پیشنهاد شد.

وی برجام را یک دستاورد دیپلماسی چندجانبه درباره بحران ساختگی طولانی مدت علیه ایران دانست و یادآور شد: قطعنامه ۲۲۳۱ به اتفاق آرا تصویب شد و برنامه جامع اقدام مشترک را تایید کرد.

سفیر ایران در سازمان ملل متحد تاکید کرد به موجب این قطعنامه، تمام سازوکار‌های تحریم‌های پیشین شورای امنیت علیه ایران برچیده شد.

آل حبیب، تلاش آمریکا را از بین بردن برجام توصیف کرد و گفت: حرکت آمریکا برای اعمال مکانیسم ماشه توسط ۱۳ عضو شورای امنیت رد شد و تاکید کردند که تنها اعضای مشارکت کننده در برجام حق استفاده از سازوکار‌های در نظر گرفته شده را دارند.

وی با تاکید بر اینکه اقدام آمریکا از هیچ مبنای قانونی برخوردار نیست، افزود: آیا مجمع عمومی مجاز است، برای آنچه که شورای امنیت با آن مخالفت کرده است، بودجه تامین کند؟

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد بار دیگر از اعضای سازمان ملل متحد خواست تا علیه پیشنهاد آمریکا در این باره مخالفت کنند تا از منشور ملل متحد محافظت شود.

چین

رایزن نمایندگی چین در سازمان ملل متحد هم خواستار مخالفت با این پیشنهاد آمریکا شد و گفت: آمریکا هیچ حقی برای اعمال تحریم‌های لغو شده پیشین شورای امنیت ندارد.

وی تاکید کرد: هرگونه حرکت در زمینه پیشنهاد آمریکا، مخالفت صریح با اصول سازمان ملل متحد است.

آلمان

رایزن نمایندگی آلمان در سازمان ملل متحد به نیابت از اتحادیه اروپا و چندین کشور دیگر اظهار داشت: قطعنامه ۲۲۳۱ از همه اعضا می‌خواهد برای اجرای برجام حمایت کنند.

وی با یادآوری نامه سپتامبر رئیس شورای امنیت به مجمع عمومی مبنی بر اینکه این شورا اقدامی در زمینه ادعای آمریکا انجام نمی‌دهد، خواستار اجرای کامل قطعنامه شورای امنیت شد.

سوریه

رایزن نمایندگی سوریه در سازمان ملل متحد هم دیگر سخنران پیش از رای گیری بود که با پیشنهاد آمریکا، مخالفت کرد و گفت: این پیشنهاد آمریکا، نادیده گرفتن قوانین بین‌المللی است و باید نادیده گرفته شود.

ونزوئلا

رایزن نمایندگی ونزوئلا در سازمان ملل متحد هم با پیشنهاد آمریکا مخالفت کرد و گفت: پیشنهاد آمریکا، نقض قطعنامه ۲۲۳۱ و خلاف اصول منشور ملل متحد است.

وی اقدام آمریکا را اقداماتی خودسرانه توصیف کرد.

نیکاراگوئه

رایزن نمایندگی نیکاراگوئه با حمایت از برجام و قطعنامه ۲۲۳۱، تاکید کرد که باید اجرای برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت ادامه یابد.

وی از همه اعضا خواست تا از این پیشنهاد ضد ایرانی آمریکا، مخالفت کنند.

کوبا

رایزن نمایندگی کوبا در سازمان ملل متحد هم با این پیشنهاد آمریکا مخالفت کرد و گفت: اکثریت شورای امنیت با ادعای آمریکا در اعمال مکانیسم ماشه مخالفت کرد. مجمع عمومی نمی‌تواند اقدامی را تصویب کند که با تصمیم نهاد دیگر سازمان ملل در تضاد باشد.

ابراز تاسف آمریکا از شکست خود

به نوشته پایگاه اینترنتی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل، «ریچارد میلز» معاون نماینده آمریکا در سازمان ملل درخصوص عدم تصویب بند‌های پیشنهادی آمریکا در بودجه سال ۲۰۲۱ این نهاد بین المللی ابزار تأسف کرد.

میلز در خاتمه جلسه کمیته پنجم سازمان ملل گفت: «ایالات متحده متأسف است که اعضای این کمیته با رد تأمین بودجه احیای کمیته تحریم‌های ایران تصمیمی گرفتند که مغایر با اصول سازمان ملل و ضد درخواست‌های روشن سخاوتمندترین عضو سازمان ملل بود».

این دیپلمات آمریکایی افزود: «علاوه بر این، در قبال درخواست ما برای استقرار مجدد کمیته تحریم‌های ایران در سازمان ملل و هیأت کارشناسان که هر دو در نقض تحریم‌ها از سوی ایران و متحدانش در منطقه اهمیت دارند، پاسخی دریافت کردیم که ما را نا امید کرد».

میلز در ادامه گفت: «خطاب به آن‌هایی که به چالش کشیدن توان ایالات متحده در بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران را تداوم می‌بخشند، می‌گویم که تأکید داریم، صادقانه از فرایند تعریف شده در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل پیروی کرده ایم».

نماینده واشنگتن در سازمان ملل روز چهارشنبه در جلسه تنظیم برنامه بودجه سال ۲۰۲۱ این نهاد بین المللی، افزودن بند‌هایی برای میسر شدن بازگشت تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را پیشنهاد کرد.

میلز در توجیه این طرح گفته بود، واشنگتن نمی‌تواند از بودجه‌ای حمایت کند که تداوم «یهود ستیزی و تعصبات ضد اسرائیلی» را موجب شده و حق بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی افزود، آمریکا به تصویب بودجه سال آینده سازمان ملل رأی منفی نمی‌دهد، اما درخصوص کوتاهی این نهاد در مأموریتی که دارد نیز ساکت نخواهد ماند و به همین دلیل، خواستار رأی گیری برای افزودن این بند‌هاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۸۹
جالبه بعضی خبرگزاری که ظاهرا همیشه علیه آمریکا هستند این خبر رو منعکس نکردن چون به نفع برجام هست ... اینجاست که میفهمیم یک عده منافع کشور براشون مهم نیست بلکه منافع خودشون مهمه ... بعضی وقتا منافعشون اینه بر علیه نیروی خودی در داخل کشور باشن تا موفقیت کشور
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
و این یعنی خیانت به ملت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
آقا جان تحریم های اصلی همون هایی هست جه آمریکا وضع کرده است. این هم تنها یک فشار مضاعف بود که مثلا ترامپ بگه ایران منزوی هست. همون داستان پلیس خوب و بد تا اروپا ایران رو همچنان در برجام بدون داشتن مزیت خاصی نگه دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
خیلی جالبه.
اینقدر مخاطبان این سایت به هر بهانه ای نظام رو دارن سرزنش می کنن که آدم در اینجا از دیدن خیلی از موفقیت ها غافل می شه..
بعد می بینیم که چه کشورهای منفعل یا خاصی به ابرقدرت ! جهان رای مثبت دادن.
واقعا اگر بی انصاف نباشیم باید به رسیدن ایران به یک کشور قدرتمند جهانی اعتراف کنیم.
کشور دوست و برادر عراق
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
ممتنع! یعنی یه جورایی موافق طرح آمریکا
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
عرب است دیگه، کاری نمیشه کرد
حسن
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
دوست و برادر در استفاده از منابع ایران تا کی باید اینا اینقدر نمک نشناس باشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
نامرد یعنی مشکلی با تحریم ایران نداره اینا چه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
ممتنع یعنی خودداری از رای دادن.
این یعنی توجه نکردن به ایالات متحده.
به هرحال دولت عراق به نظر می رسه که از طرف ایران و آمریکا یعنی از طرف هردو تحت فشار قرار داره.
ناشناس
| Philippines |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
بفرما تحویل بگیرید حیف جونها و پولهایی که بابت جنگ با داعش واسه عراقیها دادیم
ناشناس
| Netherlands |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
ممتنع در این مورد به نظرم بیشتر نشان از ترس از دو طرف داره. طرف هر کدوم رو بگیره ممکن عواقب بد داشته باشه براش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
بردار من فقط عراق که نبود کشورهای بظاهر دوست عرب دیگه ای هم رای ممتنع دادن مثل عمان مثل کویت من نمی فهمم خواهشا دوستانی که همیشه مدافع کشورهای عربی هستن و اصرار دارن اونها رو بر ایران اولویت بدن بگن چرا با این همه نفعی که ایران به اونها رسونده بازهم اونها با ایران دشمنی می کنن و شعار الموت برای ایرانی سر میدن
سال 96 دلار 4000 تومان
سال 99 دلار 25000 تومان
آمریکا شکست خورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
ازچیزای دیگه...آمریکا فقط از لحاظ لقتصادی ظاهرا پیروز شده از لح
مبارکه. عراف ممتنع داده. جای بسی تاسف برای کشورهای عربی. از ماست که بر ماست البته.
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
ناشناس ۱۶:۳۳

جنابعالی با ذهن سالم و مبارکتون چند سال به عقب برگردید می‌بینید که اگر به خاطر جانفشانیهای نیروهای داوطلب ایرانی و عراقی به فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی در نبرد داعش نبود نبود، الان عراقی در کارنبود که یک الکاظمی نامی هم به زعم شما قمپز در کنه و به خاطر استقلال عراق در مقابل زورگوییهای آمریکا علیه ایران رأی ممتنع بده. تازه آقای آمریکا پرسته ذهن آکبند، همین آمریکا که خودش بانی داعش هست (رجوع کنید به سخنان هیلری کلینتون در روزهای آخر اوباما در رأس حکومت) این یک عده از داعشی ها رو تو پایگاه‌هاش تو عراق، سوریه، و افغانستان تو آب نمک خوابانده برای خوابی که برای ایران دیدن (که هیچوقت تعبیر نمی‌شه). خوب به به حرفایی که می‌زنی فکر کن، طوطی وار از تلویزیون‌های ماهواره‌ای تقلید نکن.
ناشناس
| Austria |
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
چه تاسفی؟ عراق باید رای موافق می داد خیلی هم بتون لطف کرده ممتع داده
تمامی اینها ثابت میکنه نخست وزیر کنونی عراق الکاظمی جیزه خوار امریکا ست و شواهد امر حاکی از ان است که ایشان در شهادت سردار بزرگمان دست داشته است خداوند بسزای اعمالش برساند انشاالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
این خط این نشون... مهره اصلی ترور سردار قاسم سلیمانی رییس وقت سازمان اطلاعات عراق همین نخست وزیر الکاظمی است که آمریکا برای این همکاری اش سمت نخست وزیری عراق را به الکاظمی هدیه دادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
این تصور ذهن معلول شماست چون الکاظمی خواهان استقلال عراق است و با حضور نیروهای آمریکایی و ایرانی در خاک آن کشور مخالف است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
ناشناسی که میفرمایید ذهن مریض ادامه نظر شما همینو میرسونه که الکاظمی موافق ایران و آمریکا در عراق نیست همچنین آمریکا پس مثل شاه عباس با یکی دوستی میکنه اونو میندازه بیرون بعد میره سراغ اولی
نه از اصلاح طلب خوشم می یاد نه اصولگرا ولی می خوام بپرسم این که آمریکا در این جا به قول شما شکست خورد حاصل کار سعید جلیلی و اصولگراهاست یا شخص محمد جواد ظریف....
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
آیا الآن که آمریکا به تنهایی ایران را تحریم کرده کاری از دست دیگر کشورها حتی روسیه و چین برمی آید؟ پس آمریکا نیاز چندانی به رای دیگر کشورها ندارد.
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
حاصل خون حاج قاسم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
چه خنده دار. چرا این شکست تاثیری برای ما ندارد؟ این هم متل تحریم تسلیحاتی هست که به خاطر برجام قبول کردند ۵ سال تمدید شود بعد اسمش رو فتح الفتوح برجام گذاشتند.
عراق دیگه چه مرگته. چی می خواهی دیگه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
این مواضع نشون دهنده این است که عربها هیچگاه دوست ما نخواهند شد
عراق و افغانستان نگاه کن !!!!!!!!!!!
افغانستان و عراق جالبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
بابا افعانستان غایب بوده.
دولت در تبعید یا دولت رسمی یمن! پس ما به کی سلاح میدیم توی یمن؟!
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
جناب،
دولت در تبعید حضور فیزیکی در یمن نداره، در عربستانه و با پشتیبانی آمریکا نمایندگی یمن در سازمان ملل در دست دولت در تبعیده.
عراق را فعلا به ممتنع کشانده اند, باید مراقب بود مخالف نککند در مواجهه و تعاملاتش با ایران. اهمیت عراق از بیشتر کشورهای همسایه بیشتر است. واقعا عجیب بود این ممتنع عراق بعد از این همه خدمت و نجات کشور و پایتختش از سقوط و افتادن به دست داعش و امثالهم. کوفه شهری است تاریخی در عراق این شهر حامل عبرت های تاریخ است با چاشنی بی وفایی به عهد و...
نخست وزیر فعلی عراق عامل اصلی ترور سردار قاسم سلیمانی است ایشون پارسال این موقع رییس سازمان اطلاعات عراق بود و کسی بود که به تمام اطلاعات سفر سردار آکاهی داشت سردار را فروخت تا آمریکا ایشون را نخست وزیر عراق بکند
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
ترور در آبسرد دماوند بر اساس اطلاعات کی بود؟؟؟!!!!!!
عراق ممتنع، این جالب ترین بود.
میکرو نزیا کجاستتتت
عاشق جیبوتی شدم
یمن رای مثبت داده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
دولت خود خوانده یمن نه کشور یمن
عراق ممتنع ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یعنی 3 میلیارد دلار پول گازی که پیش عراقی هاست و بخاطر تحریم به ایران پس نمیدن، بهشون مزه کرده؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
اتفاقا خیلی خوبه که این پول ها پس داده نمی شه نکنه فکر می کنی این پول ها اگر پس داده می شد خرج ابادی ایران می شد؟!
وقتی سنگین ترین تحریم های تاریخ هستیم چه فرقی میکنه
یمن رای منفی. باز حمایت کنید از یمن. واقعا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
دولت در تبعید یمن از طرف عربستان حمایت می شود و ربطی به ایران ندارد
علی
| United States of America |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
حیف اسمت. یعنی اینقدر اطلاعاتت پایینه؟ یعنی نمیدونی که نمایندگی یمن تو سازمان ملل دست دولت در تبعیده به پشتیبانی آمریکا و دلارهای عربستان؟
این شکست سنگین آمریکا !!!!! جلوی دزد سالاری در کشور ما را می گیره؟؟؟؟!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
خیلی بهت فشار وارد نشه.
عراق حالتون رو جا آورد؟؟
با هم‌برید براشون استادیوم بسازید ! هنوز این کوفیان رو نشناختید ؟ بس نمی کنید ؟ شرم برشما. صد رحمت یه قاجار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
دولت عراق بین ایران و آمریکا مونده.
باید رای منفی می داد ولی رای مثبت هم نداده یعنی از آمریکا حمایت نکرده.
فرداتیترکیهان راببینیدسازمان مللی که تادیروزبهش فحش میدادحالاکلی تعریفش رامیکند!تناقض مارابیچاره کرد!!
پاسخ ها
علی
| United States of America |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
منظورت اینه که اگر سازمان ملل حتی اگر کار درستی هم انجام بده، کیهان باید بهشون بتازه؟ خودت تعجب نمیکنی از این منطقت؟
آرای ۱۵ کشور همسایه زمینی و دریایی ایران قابل تأمل است: روسیه، ترکیه، پاکستان، قزاقستان، آذربایجان، ارمنستان (مخالف)، عربستان و بحرین (موافق)، عراق،عمان، قطر، امارات، کویت (ممتنع)، افغانستان و ترکمنستان (غایب)
رای عراق و افغانستان ثابت کرد که حتی دوستان ظاهری ما هم از ایران بریده اند. واقعا مقامات کشور ما خواب هستند .....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
یعنی فکر می کنی با درست کردن شبه نظامی در افانستان و عراق واقعا آنها دوست جمهوری اسلامی حساب می شوند؟ به نظرت اگر در کشور ما یک گروه شبه نظامی وجود داشت که مورد حمایت یک کشور خارجی بود حاضر بودیم آن کشور را دوست خود بدانیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
یه نگاهی هم به دوستان آمریکا بنداز لطفا.
اون 110 کشور رو هم ببین که طرف ایران رو گرفتن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
اول متن رو بخون بعد حرف بزن افغانستان کلا غایب بوده یعنی نمایندش نبوده تو سازمان ملل چرا نخونده حرفی میزنی که باعث بشه ادم فکر کنه چشمات یا ضعیفه یا متن رو تا اخر نمیخونی
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
افغانستان: غااااااااایب
زمانی که گاز رو مجانی خیرات میکنی اینطوری وحشی و پررو میشن !!
جالبه تمام کشورهای عربی موافق تحریم ایران هستن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
ما باید سریعا با آمریکا رابطه برقرار کرده و همه کشورهای عربی را تصرف کنیم
چشماتون رو باز کنید دوست و دشمن ایران بشناسید که دشمن موافق تحریم ایرانه حالا چه مثبت چه ممتنع رای دادن یعنی مشکلی ندارم با تحریم
بشکنه دستتون افغانستان و عراق که انقدر نمک نشناسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
آقا انقدرنگین افغانستان فلان افغانستان غایب بوده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
افغانستان غایب بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
عجب ادمی هستی مسلمون افغانستان غایب بوده
تو سازمان ملل که رای بده اصلا کلا نبوده نمایندش
چرا از این کشورهای عربی نمیخواید توضیح بدن بابت حمایت از تحریم ایران ؟!!!
رسیدن به تعامل منطقی و روابط معمول با ایالات متحده تنها از مسیر اقتدار و عدم ابراز نیاز ایران به چنین ارتباطی حاصل می‌شود. تنها در این صورت است که آمریکا از موضع قدرت و فشار پایین آمده و از روی نیاز به مدیریت رابطه با ایران وارد تعامل با تهران خواهد شد. در نتیجه، تهران برای رفتن به سوی برقراری تعامل با آمریکا و در عین حال حفظ استقلال و منافع ملی خود، چاره‌ای جز تقویت قدرت درون‌زای خود و بهبود اقتصاد ندارد؛ بدین ترتیب است که ارتباط با آمریکا با موضوع رفع تحریم و فشار نخواهد بود و جایگاه ایران در این ارتباط جایگاه ضعف و نیاز نخواهد بود و از موضوع ارتباطات جهانی دو قدرت موثر جهانی خواهد بود. رسیدن به این هدف، مستلزم اندیشه مقتدر در میان مسئولان جمهوری اسلامی و اهتمام و جدیت آنها در قطع وابستگی بیرونی و درون زایی قدرت و در عین حال برون گرایی در ارتباطات است. اندیشه مقتدر، اندیشه‌ای است که جایگاه حقیقی جمهوری اسلامی را موضع قدرت و تاثیر منطقه‌ای و جهانی می‌بیند که در معادلات جهای تاثیرگذار خواهد بود.
بالاخره شما سازمان ملل را قبول دارید یا نه؟
اگر سازمان ملل با رای گیری آمریکا را شکست داد چرا قطعنامه همین سازمان در نقض شدید حقوق بشر در ایران را قبول ندارید؟ چرا به نماینده حقوق بشر سازمان ملل اجازه ورود به ایران را نمی دهید؟ وقتی به نقض حقوق بشر محکوم می شوید سازمان ملل می شود ابزار آمریکا !!!!! حالا که رای به ضرر آمریکا بوده است ابزار آمریکا نیست؟!!!!!!
دقت کردید کشور های اروپایی مثل انگلیس،فرانسه،آلمان،نروژ و... رای منفی دادند و اعراب حاشیه خلیج فارس رای مثبت!!!!!!
الکاظمی رابایدیک گوسمالی حسابی بدهیم تابفهمداگرایران نبودعرافی وجودنداشت این نمک نشناس
عراق و قطر رای ممتنع؟؟؟؟؟؟
خوبی رئیس جمهور محبوب قلب ها این بود که در زمانش ما فقط با کشورهایی مثل جیبوتی، السالوادور، هاییتی و میکرونزیا رابطه داشتیم ... الان حداقل 4-5 تا رای کمتر میشد
عمان قطر عراق سیاسیون ما چه میکنن این همه مشکلات به خاطر این دوستان خیانت کار وترسو بهع داخل کشور نگاه کنین ایران وایرانی نابود شد برای این کشورها چقدر کمک مادی و انسانی وتسلیخاتی این خبرها به گوش مردم میرسه و باعث یاس ودلسردیشون میشه ایران فقط باید در یمن سرمایه گذاری کنه چون تمام مسایل خلیج فارس در آینده در یمن خان میشه باید جای پای روسیه و چین رو در خلیج فارس باز کنیم
عراق مثل شراب گندیده میمونه
رای ممتنع ، عراق !!!! کویت!!! و اکوادرو !!! خیلی خیلی با مزه است ، آفرین به این دیپلماسی ما در عراق چکار می کنیم؟
زندع باد رهبر عزیز ک اگه نبود امریکا انگلیس همین همسایه ها میخوردنمون سایش کم نشه
عجب دست بی نمکی داریم با این کشور دوست و برادر عراق
خیلی جالبه که یمن هم رای موافق داده ..
دوستان که هیچی نمی دانند لطفا صحبت نکنند!!!!!
یمن سرکرده گانش دست نشانده سعودی ها هستند و اصلا ربطی به مردم بیچاره اش نداره.
افغانستان هم غایب بوده خوبه نوشته پس چرا اشتباه می گن بعضی رای منفی داده.
عراق ؟؟؟ افغانستان ؟؟
قطر که در زمان تحریم فقط ما به دادش رسیدیم ؟؟؟
همین کوفیان امام حسین رو با چه وضعیتی شهید کردند: در جنگ تحمیلی بهترین وخالصترین جوانان ما رو شهید کردند :در ترور سرداردلها شهید سلیمانی چراغ سبز به عاموسام خرفت نشان دادند این سرزمین سرزمین بلا است ، قابل توجه تمامی دولت مردان بزرگوار.
ملت عراق 1400 ساله که رفتارش عوض نشده.
اهل کوفه همون اهل کوفه است
حیف از این همه سرمایه انسانی وکالی که صرف کشورهایی همچون قطر عراق شد چقدر زبون وخارند وچقدر نمک نشناسی جوانان مملکت من در عراق شهید شدن پسردار سلمان زمانه در کشور اونا شهید شد و حالا را ممتنع میدان کجایند سیاسیون کشور ما که ببینم آب در هاونک کوفته اند جوانان کشورمان امروز در اوج فقر وبیکاری ونا امیدی زندگی میکنم وسرمایهایی که باید صرف ایجاد اشتغال و مسکن اونا میشد صرف ایجاد امنیت این کشورهای دون صفت شد حیف
عراق، عمان، قطر، کویت.
هر ۴ تا یه جورایی نمک خوردن و نمکدون رو شکستن.
قابل توجه دولتمررررررررداااااااااااااان
واقعا جا تاسف داره که کشورهایی چون عراق و قطر رای ممتنع دادند. قطری که تو شرایط تحریمی کشورهای عربی تنها منبع تامین و ترانزیت مواد غذایی و مصرفی اش ایران بود. عراق همکه تکلیفش مشخصه. در دنیای کنونی دوستی ها رو فقط منافع ملی کشورها تامین می کند اما کو گوش شنوا.
دوستان چرا به افغانستان فحش میدید ؟
افغانستان که اصلا غایب بوده
درباره یمن هم اون یمنی که رای داده دولت در تبعیده که پشتیبانی عربستان رو داره نه دولت فعلی انصارالله
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل