بازدید 7401

فائوچی: کرونای انگلیسی به سرعت شیوع پیدا می‌کند

رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت این ویروس، بسیار سریع و به آسانی شیوع پیدا و افراد را مبتلا می‌کند.
کد خبر: ۱۰۲۴۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 28 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما، دکتر آنتونیو فائوچی، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا با شبکه تلویزیونی بلومبرگ گفتگو کرد.

مجری در ابتدا، پرسید: ما هفته گذشته اخباری درباره نوع جدید از شیوع ویروس کرونا در انگلیس شنیدیم. این موضوع، سبب تعطیلی و قرنطینه بسیاری از مناطق در جنوب شرقی انگلیس شد. از نظر شما، این نوع جدید چگونه است؟

فائوچی گفت: در حدود چند هفته پیش، مطالبی درباره این ویروس در انگلیس شنیده شد. این ویروس بر روی بخش‌های جنوب شرقی انگلیس حاکم شده است. به نظرم می‌رسد که این ویروس بسیار سریع و به آسانی شیوع پیدا و افراد را مبتلا مي کند. اینکه این نوع جدید فرد را به شدت بیمار می‌کند یا نه؟ بر اساس گزارش‌های اولیه نه اینگونه نیست. سوال دوم این است که آیا این جهش می‌تواند در اثرگذاری واکسن موثر باشد؟ تا کنون شواهدی در این رابطه مشاهده نمی‌شود.

وي افزود: به هر حال، باید این موضوع را به طور جدی بررسی کنیم. ما باید تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام دهیم. این ویروس به شدت در حال شیوع است. ما با همکاران خود در انگلیس در تماس هستیم تا بتوانیم آزمایش‌های لازم را انجام دهیم. ما باید این موضوع را جدی بگیریم.

مجری در ادامه پرسيد: با نگاهی بلندمدت، آیا ویروس کرونا به یک ویروس مزمن بدل خواهد شد و ما هر سال شاهد شیوع نوع جدید آن خواهیم بود و یا اینکه نابود خواهد شد؟

رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا گفت: من تصور نمی‌کنم که بتوانیم در تمامی کل تاریخ یک ویروس را نابود کنیم. من معتقدم که می‌توانیم این ویروس را کنترل و در برخی از کشور‌ها آن را محو کنیم. این به دریافت واکسن بستگی دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار