بازدید 7385

برف در خراسان رضوی/ راه ۵۰ روستا بسته شد

بارش سنگین برف، لغزندگی جاده و بروز کولاک موجب بسته شدن راه ارتباطی ۵۰ روستا در شهرستانهای کلات و درگز در شمال خراسان رضوی شد.
کد خبر: ۱۰۲۳۷۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴ 26 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، شامگاه جمعه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی دو راه اصلی مشهد-کلات و قوچان-درگز در محدوده شهرستان قوچان و راه فرعی درگز- کلات را به دلیل بارش سنگین برف، وقوع کولاک و کاهش دید رانندگان از حدود ساعت ۱۸ امشب بسته اعلام کرد.

پس از اعلام این خبر فرمانداران شهرستانهای مرزی کلات و درگز به ترتیب از قطع ارتباط جاده‌ای ۱۲ و ۳۸ روستا در شمال این استان خبر دادند با این وجود برای خدمات زیربنایی آب ، برق ، گاز و مخابرات در این دو شهرستان مشکلی ایجاد نشده است.

فرماندار درگز به خبرنگار ایرنا گفت: با وجود اینکه راه های ارتباطی بین چهار شهر این شهرستان هم اکنون باز است اما راه های روستایی در مناطق کوهستانی بواسطه بارش برف مسدود شده است.

علی فراهی افزود: ۲۴ روستا در دهستان میانکوه حدفاصل شهرستان قوچان و درگز، ۱۰ روستای دهستان زنگلانلو در مرز شهرستان کلات با درگز و پنج روستای کوهستانی منطقه کلاته چنار بخش نوخندان به دلیل بارش برف و کولاک بسته است.

وی اضافه کرد: امشب نیروهای راهداری تمام توان خود را برای بازگشایی مسیرهای اصلی به کار می گیرند و احتمالا فردا شاهد بازگشایی مسیرهای روستایی خواهیم بود.

فرماندار درگز با بیان اینکه حادثه‌ای بواسطه شرایط نامساعد جوی در شهرستان روی نداده است گفت: نیروهای امدادی هشت دستگاه خودروی سواری گرفتار در جاده های برفی شهرستان را رهاسازی و به آنها کمک رسانی کرده اند.

فرماندار کلات نیز گفت: در پی بارش برف و لغزندگی راهها در این شهرستان کوهستانی راه ارتباطی روستاهای ژرف، مومن آباد، بابافرجی، آغداش، بابارمضان، سنگ دیوار، رباط، خاکستر، چهارراه، لائین کهنه، چرم کهنه و سینی کهنه فعلا مسدود شده است.

مهدی ناصری افزود: یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از کلات عازم مشهد بود در محدوده گردنه گوجگی گرفتار کولاک شد که با کمک نیروهای راهداری از منطقه به سلامت عبور کرد و به مشهد رسید.

وی ادامه داد: نیروهای هلال احمر، پلیس راه و راهداری هم اکنون در مسیرهای ارتباطی شهرستان مستقر هستند و امروز به ۶ خانواده گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار