بازدید 6570

وقوع کولاک و مسدودی راه‌ها در گلستان

سامانه سرد و بارشی در گلستان سبب بارش برف و کولاک در اکثر نقاط استان شده و برخی از محورها را مسدود کرده است.
کد خبر: ۱۰۲۳۷۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۵ 26 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سامانه سرد و بارشی در گلستان سبب بارش باران و ریزش برف در ارتفاعات شد به گونه ای که ارتفاع برف در درازنو به نیم متر رسید.

بارش برف سبب مسدود شدن محورهای کوهستانی گلستان و فعالیت این سامانه تا صبح شنبه در استان ادامه خواهد داشت.

معاون راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: با توجه به بارش شدید برف و کولاک، محورهای توسکستان و خوش ییلاق مسدود شد.

غلامرضا بیکی با بیان اینکه محور اولنک هم پیش از برای عملیات راهسازی مسدود شده بود، افزود: هم اکنون نیروهای راهداری در محورها مستقر بوده و عملیات شن پاشی و نمک پاشی انجام می دهند.

بیکی از مردم خواست از سفر به نقاط کوهستانی پرهیز و در صورت ضرورت از سیستم گرمایشی خودرو خود مطمئن بوده و تجهیزات زمستانه به همراه داشته باشند.

ابراهیم قدمنان، فرماندار کردکوی گفت: به دلیل حفظ جان شهروندان، مسیر جاده کردکوی به درازنو به علت بارش برف شدید بسته است.

فرماندار گرگان هم بسته بودن محور زیارت به ناهارخوران خبرداد و از مردم خواست از رفتن به ناهارخوران پرهیز کنند.

لزوم داشتن زنجیرچرخ

رئیس پلیس راه گلستان با تاکید بر لزوم همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیرچرخ برای تردد در محورهای کوهستانی، بیان کرد: رانندگان قبل از تردد از سالم بودن وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کرده و خودروی آنان بنزین کافی داشته باشد.

سرهنگ علی عبدی، گفت: از شهروندان تقاضا داریم همچون گذشته با خادمان خود در پلیس راه همکاری داشته و از تردد در محورهای کوهستانی خودداری کنند.

تیم های امدادی هلال احمر گلستان آماده‌باش شدند

همزمان با اعلام شرایط نامساعد جوی در استان تیم های امدادی جمعیت هلال احمر گلستان در آماده باش کامل قرار گرفتند.

در پی اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر شرایط نامساعد برفی در آسمان مناطق مختلف به ویژه محورهای کوهستانی استان، تمامی تیم های عملیاتی و امدادی مستقر در پایگاه های امداد و نجات سراسر استان به حالت آماده باش کامل درآمدند.

با اعلام گزارش وقوع برف و کولاک در منطقه کوهستانی توسکستان از ابتدای ساعات روز جمعه، تیم واکنش سریع امداد و نجات استان در توسکستان مستقر شد و دو تیم عملیاتی استان به منظور ارزیابی از وضعیت منطقه و کمک به در راه ماندگان این منطقه اعزام شدند.

امدادرسانی به در راه ماندگان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان کردکوی هم به خبرنگار مهر گفت: ساعت ۱۷ و ۲۲ جمعه، در راه ماندگی یک خودرو در محور کردکوی به درازنو - حد فاصل بین روستاهای درازنو و رادکان به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان گلستان گزارش شد.

حسین باقری افزود: یک تیم سه نفره به محل اعزام شده و دو مرد ۳۹ و ۳۸ که در برف گرفتار شده بودند امدادرسانی و در بستن زنجیرچرخ هم به آنها کمک شد.

فرودگاه هم در اطلاعیه ای اعلام کرد: به اطلاع مسافران فرودگاه بین المللی شهدای گرگان می رساند، با توجه به شرایط جوی حاکم بر کشور و احتمال تغییر ساعت یا تاخیر در برخی پروازها بدلیل شرایط نامناسب جوی، از مسافران درخواست می شود تا پیش از عزیمت به فرودگاه بین المللی شهدای گرگان حتماً با اطلاعات پرواز این فرودگاه تماس بگیرند و از وضعیت پروازها اطلاع حاصل کنند.

مدارس آزادشهر تعطیل شد

همچنین آموزش و پرورش در اطلاعیه ای اعلام کرد که در پی بارش برف و برودت هوا، مدارس روستاهای کوهستانی بخش چشمه ساران (پادگان نوده به بالا) شهرستان آزادشهر وهمچنین مدارس گلیداغ شهرستان مراوه تپه، روز شنبه (۶ دی) در دو نوبت صبح و عصر تعطیل خواهد بود.

در مصرف گاز صرفه جویی کنید

سرپرست شرکت گاز گلستان هم گفت: با توجه به ورود هوای سرد به استان، از مشترکان گرامی تقاضا می‌شود به منظور پایداری جریان گاز در مصرف گاز صرفه جویی را کنند.

علی طالبی ضمن تشکر و قدردانی از حسن همراهی مشترکان گاز افزود: پوشیدن لباس‌های گرم زمستانه، تنظیم دمای محیط با پیچ تنظیم بخاری، کم کردن حداقل یک درجه از دمای محیط، نصب پرده‌های ضخیم و بلند، مسدود کردن روزنه‌های ورود هوای سرد با در نظر گرفتن هوای مورد نیاز برای سوخت وسایل گازسوز، تنظیم دمای اتاق در حد استاندارد بین ۱۸ تا ۲۱ سانتیگراد و خاموش کردن وسایل گرمایشی در هنگام خروج از منزل و محل کار را از مهمترین اقدامات مفید برای صرفه جویی در مصرف گاز دانست.

وی از همه مدارس، دانشگاه‌ها، بانک‌ها و همه مراکز خدماتی خواست در ایام تعطیل، وسایل گرمایشی ساختمان خود را خاموش کنند، در غیر این صورت برابر دستورالعمل مدیریت بحران استان، گاز آنها قطع خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل