بازدید 10049

افزایش شمار مبتلایان در موج تازه کرونا در افغانستان

وزارت صحت (بهداشت) افغانستان خواهان همکاری جامعه جهانی در راستای رفع کمبود اکسیژن و دستگاه‌های تنفس مصنوعی در مراکز بهداشتی مبارزه با ویروس کرونا در این کشور شده است.
کد خبر: ۱۰۲۳۷۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹ 25 December 2020

 

به گزارش  تابناک به نقل از شفقنا، این وزارتخانه روز گذشته از دیدار احمد جواد عثمانی، وزیر صحت عامه با دبرا لاینز، نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد برای افغانستان و نمایندگان سازمان بهداشت جهانی، یونسف و پروگرام غذایی جهان خبر داده است.

براساس اعلامیه این وزارتخانه در این نشست روی چگونگی رفع کمبود اکسیژن، افزایش لابراتوارهای تشخیص ویروس کرونا و تجهیزات پزشکی و رسیدگی به نیازمندی‎های مراکز بهداشتی بحث صورت گرفته است.

همچنین در مورد وضعیت بهداشتی کشورهای همسایه در پیوند به گسترش ویروس کرونا، تطبیق استراتژی ارتباطات و تقویت هماهنگی میان ادارات بهداشتی و نهادهای تمویل کننده نیز در این دیدار گفتگو شده است.

آقای عثمانی در این نشست گفته نصب سیستم اکسیژن و رفع کمبود اکسیژن در مراکز بهداشتی یک امر مهم در راستای مبارزه با ویروس کرونا است و از نمایند‌گان شرکای بهداشی جهانی خواسته تا وزارت بهداشت را در این راستا همکاری کند.

به نقل از این اعلامیه شرکای بهداشتی افغانستان نیز به همکاری در امر مبارزه با ویروس کرونا تاکید کرده‌اند.

از آغاز شیوع ویروس کرونا در افغانستان، مراکز بهداشتی با کمبود کپسول‌های اکسیژن، دستگاه‌های تنفسی و تجهیزات بهداشتی رو به رو بوده است.

حدود دو ماه از آغاز موج دوم ویروس کرونا در افغانستان می‌گذرد و وزارت بهداشت اعلام کرده که تلاش‌ها برای جلوگیری از گسترش موج دوم ویروس کرونا در مرکز و ولایات این کشور جریان دارد.

در عین حال این وزارتخانه از شهروندان خواسته تا به خاطر جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا در کشور از رفتن به کشورهای خارجی خود داری کنند.

محدودیت‌ها در حالی وضع می‌شود که وزارت صحت اعلام کرده که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در افغانستان با گذشت هر روز بیشتر می‌شود.

آمار رسمی کرونا در افغانستان؛ ۱۷۰ مورد ابتلا و ۱۳ مرگ در شبانه روز گذشته

وزارت صحت افغانستان اعلام کرده که با شناسایی ۱۷۰ مورد ابتلا به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته، شمار مبتلایان به این ویروس ۵۱ هزار و ۷۶۴ نفر رسید.

وزارت صحت افغانستان گفته در مدت یادشده ۱۳ نفر از مبتلایان نیز جان باخته‌اند که با این رقم شمار کل جان باختگان به دو هزار و ۱۴۸ نفر افزایش یافته است.

همچنین با بهبودی ۹۶ نفر از مبتلایان، شمار کل بهبودیافتگان به بیش از ۴۰ هزار نفر می‌رسد.

آماری که روزانه‌ وزارت صحت افغانستان از شمار مبتلایان و جان باختگان ارایه می‌کند تنها شامل کسانی می‎شود که برای آزمایش به مراکز بهداشتی مراجعه می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی