بازار سرمایه در بلندمدت پیشتاز بازارهای موازی

نصیرزاده، کارشناس شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران گفت: گزارش های ماهانه و عملکردهای فصلی فاکتورهای مهمی در تصیم‌گیری برای انجام معاملات بورسی محسوب می شوند. انتظار می‌رود میانگین نرخ‌های فروش در گزارش ها همچنان افزایشی باشد. در شرکت‌های سود محور به موضوع فروش مقداریشان توجه کنیم.
کد خبر: ۱۰۲۳۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 23 December 2020

به گزارش بورس تابناک، سلمان نصیرزاده، کارشناس سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران اظهار کرد: به نظر من حال هوای این روزهای بازارسرمایه همچنان تحت تاثیر اصلاحی است که حدودا از ۲۱ مرداد ماه، با آن مواجه شده بود؛ در این دوره شاهد تغییر پارادایم هایی که طی دوره رونق بازار ایجاد شد بودیم، یکی از این پارادایم‌ها نوسانات شدید و رو به بالای نرخ ارز بود.

نصیرزاده افزود: در نظر داشته باشید زمانی که وارد یک دوران رونق یا رکود میشویم لازم است این انعطاف را داشته باشیم که با تغییر پارادایم‌های غالب استراتژی‌های معاملاتی خود را در آن دوره زمانی تغییر داده یا اصلاح کنیم. به طور مثال، با نگاه منطقی‌تری بازه نوسانی خود را برای معاملات در نظر بگیریم.  براین اساس قطعا نیازمندیم دانش سرمایه گذاری و مالی خود را در بازارسهام افزایش دهیم و به مطالعه گزارش‌ها، بررسی روندها پرداخته و جریان ورود نقدینگی در سهام را از ابعاد بنیادی و نیز معامله‌گری رصد کنیم.

این کارشناس بازارسرمایه بررسی گزارش های مالی را یکی از فاکتورهای مهمی دانست که می تواند در سرمایه گذاری یاری‌رسان باشد و گفت: در شش ماهه ابتدای سال شاهد گزارش های مالی خوبی توسط شرکت های بورسی بودیم که تحت تاثیر افزایش تقاضای فروش و مباحث کالایی با رشد سودآوری و فروش مناسبی مواجه بودند. در این مدت می توان افزایش روند قیمت ارز را از مهمترین عوامل کمک در کسب سوددهی مناسب شرکت‌ها عنوان کرد.

وی اضافه کرد: در این مدت صنایع محوری مانند صنایع پتروشیمی، فلزات اساسی، کانه های فلزی، چند رشته ای‌های صنعتی و سرمایه گذاری ها با سود قابل توجهی رو به رو بودند که نتیجه آن را در روند قیمتی بازار در نیمه اول سال و تا مرداد ماه دیدیم.

کارشناس سرمایه‌گذاری شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران تصریح کرد: در حال حاضر مقداری از هیجانات مازادی که بر قیمت ها تحمیل شده بود، تخلیه شده است. همچنین پارادایم هایی که در نیمه نخست سال متورم شده بودند در حال تخلیه انرژی هستند که در نتیجه آن بازار در حال حرکت به سمت نقطه تعادلی است.

نصیرزاده بورس را در طولانی مدت و نسبت به دیگر بازارها، همراه با بازدهی مناسب دانست و گفت: در نظر داشته باشید که در مقطع فعلی با عدم قطعیت های بیشتری در داخل و عرصه بین الملل مواجهیم، بنابراین احتمال سرعت رشد نرخ ها را باید به عنوان یکی از عوامل اثرگذار بر بازار در نظر داشته باشیم. در این راستا باید حداقل ها را در تحلیل‌های خود لحاظ کنیم (نه حداکثر ها را) تا به این ترتیب به طرز مناسبتری به مدیریت ریسک پرداخته و سرمایه خود را با خطر کمتری مواجه کنیم.

 

منبع: سنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها