ماجرای ثفارس چه بود؟/ آیا ثفارس منحل شد؟

روز گذشته مورخه ۱ دی ۱۳۹۹ شرکت عمران و توسعه فارس با نماد ثفارس دست به افشای اطلاعات بااهمیت از گروه الف زد که این افشا موجبات نگرانی سهامداران این نماد را فراهم کرد. اما ماجرا چه بود؟
کد خبر: ۱۰۲۲۹۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 22 December 2020

بعد از ماجرای انحلال شرکت سولیران با نماد فسیلر که بسیار در فضای رسانه ای سر و صدا به پا کرد حالا هر انحلال شرکتی که اعلام می شود سهامداران به خصوص سهامداران تازه وارد به بورس را به تکاپو وا می دارد.

به گزارش بورس تابناک، روز گذشته مورخه ۱ دی ۱۳۹۹ نیز دوباره موضوع انحلال یک شرکت دیگر بر روی سایت کدال آمد. ماجرا از این قرار بود که شرکت عمران و توسعه فارس که با نماد ثفارس در بازار سرمایه حضور دارد دست به افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف با موضوع  تغييرات با اهميت در عملكرد شركت هاي تحت كنترل (شرکت سمیع فارس) زد. در قسمت شرح موضوع این اطلاعیه آمده بود:

"به علت زیان دهی و عدم سودآوری و رکود فعالیت تصمیم به انحلال گرفته شد. در ضمن شرکت تا این تاریخ در حال تصفیه می باشد. سهم شرکت عمران 41 درصد از کل سهام می باشد که با احتساب سهم شرکت های فرعی توسعه کشاورزی و پارس توسعه سازان به 49 درصد سهام شرکت سمیع می رسد. در خصوص عملکرد شرکت با توجه به پایین بودن سهم سود و زیانی شرکت سمیع فارس، تغییرات عمده ای در عملکرد شرکت چه از لحاظ فنی و عمرانی و چه از لحاظ مالی ایجاد نمی گردد".

همان گونه که ملاحظه می گردد در این اطلاعیه چند نکته وجود دارد: اولین نکته این است که این شرکت از زیرمجموعه های ثفارس است و خود ثفارس نیست! دومین نکته این است که همان گونه که اعلام شده است این انحلال تغییرات عمده ای در عملکرد شرکت چه از لحاظ فنی و عمرانی و چه از لحاظ مالی ایجاد نمی کند. بنابراین سهامداران ثفارس نگران این موضوعات نباشند.

ماجرای ثفارس چه بود؟/ آیا ثفارس منحل شد؟

در پایان باز هم باید به این مطلب تاکید کرد که انحلال شرکت های زیرمجموعه یک اتفاق جدید نیست و همان گونه که گفته شد در گذشته نمونه های آن را شاهد بودیم که از آن جمله می توان به انحلال یک شرکت از زیرمجموعه های شرکت صنایع لاستیک سهند با نماد پسهند در 25 شهریور 99 به دلیل زیان ده بودن آن اشاره کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار