بازدید 7610
طرح شهید سلیمانی؛

شناسائی ۶۰۰ بیمار مشکوک به کرونا در پردیس

جانشین فرمانده سپاه شهرستان پردیس گفت: تاکنون حدود ۶۰۰ خانواده مشکوک به کرونا شناسایی شدند که از این تعداد تست حدود ۱۵۰ نفر کرونا مثبت و باقی نیز سرماخوردگی ساده بوده است.
کد خبر: ۱۰۲۲۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۸ 21 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، محسن رحیمی جانشین فرمانده سپاه شهرستان پردیس بعدازظهر امروز طی نشستی خبری در خصوص اقدامات صورت گرفته در طرح شهید سلیمانی، ضمن تبریک فرارسیدن روز پرستار، اظهارکرد: از زمان ابلاغ طرح شهید سلیمانی در آذرماه جلسات متعددی با حضور فرماندار، شهرداران، بخشداران، معاون سیاسی، شرکت عمران، شبکه بهداشت و بسیج برگزار شد که تمام مسؤولان پای کار آمده و وسایل پشتیبانی از طریق استان تهیه شد.

وی گفت: این طرح شامل سه بخش مراقبی، نظارتی و حمایتی است که در بخش مراقبتی بسیجیان با حضور در درب منازل فرم مربوطه که کاملا به سلامت خانوار‌ها مربوط می‌شود را پر کرده و پس از تکمیل به شبکه بهداشت تحویل می‌دهند.

جانشین فرمانده سپاه پردیس افزود: با بلوک بندی‌های صورت گرفته بسیجیان پایگاه‌ها و حوزه‌ها با مراجعه به منازل شهروندان و ثبت مشخصاتشان، علائم این ویروس منحوس در خانواده‌ها را بررسی می‌کنند.

رحیمی ادامه داد: در صورت عدم مشاهده علائم، تذکرات لازم به خانواده‌ها داده می‌شود و مشخصات و فرم نیز تحویل شبکه بهداشت می‌شود.

وی اضافه کرد: در ادامه با هماهنگی شبکه بهداشت دکتر‌ها به منازل مراجعه و تست کرونا گرفته و در همان زمان نسخه‌ای توسط پزشکان به خانواده‌ها داده می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه پردیس تصریح کرد:در ادامه در بخش حمایتی اگر خانواده‌ای که به این بیماری مبتلا شده باشند و از نظر معیشتی مشکل داشته باشند بسته‌ای معیشتی به آن‌ها تحویل داده می‌شود.

رحیمی گفت: با حمایت‌های صورت گرفته از ابتدای این طرح تا کنون ۱۴۰۰ بسته معیشتی و حدود ۱۰۰ بسته نیز از طریق دفتر آستان قدس شهرستان پردیس تحویل قرارگاه شده تا به خانواده‌های بی‌بضاعت کرونایی اهدا شود.

وی ادامه داد: از تاریخ ۱۵ آذرماه تا به امروز ۱۸ هزار و ۱۱۴ خانواده شناسایی، غربالگری و تحت پوشش قرار گرفتند که حدود ۶۰ هزار نفر را شامل می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه پردیس اضافه کرد: مدیریت و کنترل کوبید ۱۹ در کشورمان خانواده محور است و قطع زنجیره انتقال این ویروس نیز از خانواده‌ها آغاز می‌شود.

وی گفت: در هنگام حضور بسیجیان درب منازل یک‌نفر از خانواده به عنوان سفیر سلامت شناسایی شده و از طریق فضای مجازی با تیم‌های دونفره پایگاه‌ها ارتباط می‌گیرند که برای هر چهل خانواده تحت پوشش یک تیم دونفره اختصاص می‌یابد تا از طریق فضای مجازی مشکلات آن‌ها را حل و با راهنمایی‌های پزشکی کار درمان رو به جلو برود.

جانشین فرمانده سپاه پردیس افزود: طی ۱۱ جلسه متوالی حدود هشتصد نفر بسیجی در بحث غربالگری آموزش دیده و در این راستا حدود هزار نفر از بسیجیان نیز در این طرح حضور داشته و کمک رسان مردم بودند.

رحیمی ادامه داد:از شهروندان تقاضا داریم تا با تیم‌های غربالگری همکاری داشته باشند، زیرا در سه محله شهرستان حدود ۳۰ درصد ساکنین همکاری نداشتند و درحال حاضر در حال لکه گیری این محلات هستیم تا آمار تکمیل شود.

وی اضافه کرد: این طرح برای مردم است، زیرا بسیج از ابتدای انقلاب تا به امروز در صحنه کمک رسانی به مردم حضور داشته و در این شرایط سخت نیز در کنار مردم است تا هموطنان به جز غم بیماری رنج دیگری نداشته باشند.

جانشین فرمانده سپاه پردیس تصریح کرد: مساجد نیز با کمک امام جماعات پای کار آمده و با تهیه بسته‌های معیشتی و در اختیار قرار دادن مکان‌هایی برای استقرار پایگاه‌های سلامت کمک رسان بودند.

رحیمی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته در بحث نظارتی بسیجیان دوره دیده با حضور در مغازه‌ها و اصناف اجرای پروتکل‌های بهداشتی را رصد و تذکرات و راهنمایی‌های لازم برای رعایت کامل این پروتکل‌ها را اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد: درحال حاضر نود درصد محلات جنوب و شمال بومهن شناسایی و نود درصد جاجرود نیز غربالگری شد، در آخرهم در سه محله که سی درصد آن‌ها پاسخگو نبودند درحال لکه‌گیری هستیم.

رحیمی اضافه کرد: کار در فاز سه و چهار رو به اتمام است و درحال غربالگری مناطق صنعتی و اخذ مشخصات سلامت سرایدار‌ها هستیم، همچنین طی هفته آتی
فاز یک و دو نیز آغاز خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه پردیس تصریح کرد: هر هفته جلسه‌ای با حضور مسؤولان برگزار که طی آن مشکلات هفته مطرح و راه‌های حل آن بررسی و اعمال می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون حدود ۶۰۰ خانواده مشکوک به کرونا شناسایی شدند که از این تعداد تست حدود ۱۵۰ نفر مثبت و باقی سرماخوردگی ساده بوده است.

جانشین فرمانده سپاه پردیس اضافه کرد: حدود ۷۰۰ کیت تست سریع تحویل شبکه بهداشت شده و خوشبختانه مشکلی بابت کمبود کیت‌های تشخیص کوبید ۱۹ نداریم.

رحیمی تصریح کرد: بسته‌های معیشتی شامل یک کیسه برنج ده کیلویی، روغن، حبوبات، رب، ماکارونی، مرغ، گوشت و... است که ارزش ریالی هربسته پانصد هزار تومان تخمین زده شده که این کمک‌ها در قرارگاه مواسات تجمیع شده و به افراد مستضعف اهدا می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه پردیس افزود: غربالگری تمام شهرستان پردیس با توجه به رشد روز افزون جمعیت کاری دشوار است، اما با حضور جهادی بسیجیان این کار به سرعت درحال انجام است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و ارایه مشخصاتشان به بسیجیانی که با کارت شناسایی معتبر به منازل مراجعه می‌کنند می‌توانیم خطرات و زنجیره انتقال این ویروس را به حداقل برسانیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی