بازدید 13385

سفارش و خرید فینگر فود چالش جهانی این روزها

با گسترده شدن اینترنت و حضور مردم در شبکه‌های اجتماعی این امکان بوجود آمد که مردم، غذا را نیز مانند دیگر اقلام مصرفی خود از اینترنت سفارش دهند. در این بین فست فودها و فینگر فودها سرآمد این بخش از بازار  بودند. دلیل آن‌هم مشخص بود سرو این غذاها به‌شکلیپ بود که می‌توانست به راحتی حمل و نقل شود و به درب منازل برده شود.
کد خبر: ۱۰۲۲۵۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹ 20 December 2020

از خوردن برگ گیاهان، تا خوردن فینگر فودهای متفاوت در یک مهمانی باشکوه، میلیون‌ها سال می‌گذرد. انسان غارنشین بر اساس تجربه‌ی زیستی خود دانست که برای زنده ماندن کار کردن و بقای نسل خود نیازمند تامین انرژی بدن است و این انرژی تامین نمی‌شود مگر با خوردن غذا.

غذا صنعت توسعه

روزگاری تهیه‌ی غذا تنها از طریق آشپزخانه‌های خانگی امکان پذیر بود. منظور از آشپزخانه‌های خانگی متولی بودن یک نفر به امر پخت و پز برای دیگران بود. حال این فعالیت در خانه‌، میدان نبرد و یا در کاخ‌های سلطنتی انجام می‌شد یک نفر آشپز مسئول پخت‌وپز بود. تهیه‌ی غذا فرآیندی اقتصادی نبود و بیشتر مسئولیت واقع شده بر دوش یک نفر بود. با گذشت زمان، پیشرفت انسان، توسعه‌ی مرزها و رواج پیدا کردن تجارت بین کشورها سبب شد، کاروانسراها، کافه‌ها و قهوه‌خانه‌ها ایجاد و گسترش پیدا کند. صنعتی شدن جامعه، تغییر فرهنگ‌ها و ارزش‌ها سبب شد، غذاخوری‌ها در شهرها افزایش پیدا کند. خروج زنان از خانه و حضور او در فعالیت‌های اقتصادی در کنار مردان دلیل دیگری بود تا فرهنگ و آداب غذاخوری تغییر نماید. رستوران‌، بار و آشپزخانه‌های بیرون‌بر رواج پیدا کردند. شاید مهمترین دلیل رواج پیدا کردن این مهم حضور زنان به عنوان رکن اول آشپزی در بیرون از خانه بود. با توسعه‌ی فناوری و رقابتی شدن بازارها با وجود اینترنت متولیان اقتصاد و صنایع متوجه شدند آن‌چه بیشتر از همه برای موفقیت نیاز است، جلوگیری از هدر رفت زمان است. پس انسان تا می‌توانست از زمان‌های پرت خود کم می‌کرد. یکی از این زمان‌ها، غذا خوردن بود. بسیاری از افراد دیگر نمی‌توانستند برای صرف یک غذای کامل یک ساعت در یک رستوران منتظر بمانند پس راهکار دیگری توسط آشپزان ایجاد شد، فینگر فود غذایی که نیاز به نشستن در مکانی خاص نداشت و  میتوانست هر جایی میل شود. فینگر فود نیاز به گرم کردن نداشت و می‌توانست سرد خورده شود و یا در یک مایکروفر گرم شود. مهم‌تر از همه نیاز به آشپزی چندساعته ندشت و در کمتر از ده دقیقه غذا آماده‌ی طبخ می‌شود. اما مسئله‌ای که سبب شد این نوع از غذا آن‌قدر مورد توجه قرار گیرد تامین نیاز‌های متابولیسمی بدن بود. آشپزها معمولاً در یک فینگر فود تعداد زیادی از مواد غذایی را در یک حجم کم جای می‌دهند که همین امر می‌تواند، دغدغه‌ی‌ مهم متخصصان تغذیه ( نیاز بدن به تمام مواد غذایی) را رفع می‌نماید. لذا این نوع از غذا در جوامع پیشرفته‌ی امروزی نقش مهمی‌ در سلامت خانواده و کار افراد ایفا می‌کند و مورد تایید بسیاری از کارشناسان تغدیه است. تامین کنندگان در این سالها تلاش کرده‌اند با کم و زیاد کردن مواد غذایی، کالری مورد نیاز بدن را در یک وعده از فینگر فود، تامین نمایند.

سفارش و خرید فینگر فود چالش جهانی این روزها

خرید فینگر فود چالش خوشمزه

با گسترده شدن اینترنت و حضور مردم در شبکه‌های اجتماعی این امکان بوجود آمد که مردم، غذا را نیز مانند دیگر اقلام مصرفی خود از اینترنت سفارش دهند. در این بین فست فودها و فینگر فودها سرآمد این بخش از بازار  بودند. دلیل آن‌هم مشخص بود سرو این غذاها به‌شکلیپ بود که می‌توانست به راحتی حمل و نقل شود و به درب منازل برده شود. میزان صنعت غذایی در آمریکا بین سالهای 2020 ، 167 میلیون دلار بوده است حال آن‌که پیش‌بینی می‌شود رشد این صنعت بین سالهای 2020 تا 2027 به 383 میلیون دلار برسد، که نشان از رشد 50 درصدی این صنعت دارد. شرکت‌های بزرگی مثل مک‌دونالد، کنتاکی در این سال‌ها تلاش کرده‌اند در بستر اینترنت حضور فعالی داشته باشند و بخش قابل توجهی از فروش خود را در این فضا به‌دست آورند. در ایران نیز الگوی دیگر کشورها در این بازار جاری است و نمودارها نشان می‌دهد، خرید فینگر فود توانسته است بیش از بیش جای خود را بین مصرف کنندگان به خصوص خانواده‌های ایرانی باز کند. که اگر از منظر جامعه‌شناختی به این قضیه نگاه کنیم چند دلیل مشخص برای آن می‌توان پیدا کرد.

سفارش و خرید فینگر فود چالش جهانی این روزها

  • تغییر سبک زندگی ایرانی و حضور مرد و زن در بیرون از خانه
  • توجه به میان وعده‌های غذایی که فینگر فودها نامزد اصلی این غذاها هستند.
  • برگزاری مجالس تولد، سالگرد ازدواج، جشن‌های تعیین جنسیت، حتی مراسم عزاداری در سال‌های گذشته یاعث شده است خانواده‌ها به فینگر فود توجه کنند.
  • وجود فینگر فودهای ایرانی که سبب می‌شود بتوان به عنوان غذای اصلی هم مصرف نمود.
  • ارزان بودن بخش عمده‌ای از فینگر فودها که باعث می‌شود در سبد خانوار جای بگیرد.
  • توجه به سلامتی و نقش فینگر فودها در تامین کالری بدن و مواد غذایی سالم در این نوع از غذا نسبت به فست‌فودها و دیگر خوراک‌های ایرانی

سفارش و خرید فینگر فود چالش جهانی این روزها

اگر‌چه خرید فینگر فود در این روز‌ها بسیار زیاد شده است اما نکته‌ای که این روزها در خرید فینگر فود چالشی جدید  برای تامین کنندگان و مصرف‌کنندگان این نوع از غذا به‌راه انداخته، سفارش فینگر فود است. فینگر فود غذایی است که شکل ظاهری آن در سرو غذا بسیار اهمیت دارد و بسیار مهم است که شکل غذایی که تحویل مشتری می‌شود با آن‌چه نمایش داده می‌شود یکی باشد. اما مهم‌تر از شکل غذایی مواد خام تشکیل دهنده‌ی فینگر فود است. متاسفانه در سالهای گذشته به‌واسطه‌ی وجود اینستاگرام و درآمد خوب این صنعت غذایی، بسیاری از افراد با ایجاد پیج‌های مختلف اقدام به فروش غذا به‌خصوص غذاهای فینگر فود کرده‌اند. این پیج‌ها اگر‌چه صفحات خوب و عالی نیز در بین آنها دیده می‌شود، اما اعتماد و دائمی بودن کیفیت مساله‌ای نیست که همیشگی باشد. ضمن آن‌که تنوع غذایی فینگر فود بسیار زیاد است و کمتر این احتمال وجود دارد که یک پیج غذایی همه‌ی محتویات فینگر فودی را از شله‌زرد و حلوا تا سوشی را بتواند تهیه نماید. زیرا نه برای تامین کننده تهیه مواد اولیه در کوتاهترین زمان وجود دارد و از آن‌جا که این نوع از غذا تازگی مواد خام حرف اول را می‌زند، لذا یک تامین کننده‌ی عالی نیز این امکان را ندارد که در کوتاهترین زمان بتواند تمام احتیاجات خریدار را فراهم آورد. برای همین بسیاری از خریداران فینگر فود بعد  از یک‌بار سفارش سرخورده و دیگر اقدام به تکرار خرید نمی‌نمایند که این هم به‌ ضرر خریدار و  فروشنده است. پس راه چاره چیست؟

Fingerfood.ir

سفارش و خرید فینگر فود چالش جهانی این روزها

به‌تازگی پلتفرمی در فضای مجازی راه‌اندازی شده است به نام Fingerfood.ir، این پلتفروم حلقه‌ی اتصال بین خریداران و فروشندگان در غذاهای فینگر فود است. از آن‌جا که این پلتفرم امکان حضور توزیع کنندگان غذاهای فینگر فود را بوجود آورده است خریداران ‌ می‌توانند به‌راحتی و با تنوع بیشتری خرید فینگر فود را انجام دهند. مزیت دیگر این پلتفرم نسبت به پلتفرم‌های مشابه عدم واسطه‌گری است. زمانی که مشتری سفارش فینگر فود خود را می‌دهد هیچ قیمت اضافی‌تری برای سفارش فینگر فود خود نباید بپردازد (در واقع نسبت به زمانی که مستقیم از تامین کننده خرید فینگر فود را انجام ‌می‌دهد). در این پلتفرم،  به‌واسطه‌ی حضور تامین کنندگان بیشتر، خریدار تنوع بیشتری برای سفارش فینگر فود خواهد داشت و تامین‌کننده طیف وسیع‌تری از دوستداران این نوع غذا را در کنار خود خواهد دید و جامعه‌ی هدف گسترده‌تری او را دنبال خواهد کرد. تلاش شده است سفارش فینگر فود برای مشتری در این پلتفرم به سادگی کامل شکل بگیرد تا مشتری با چند کلیک ساده به غذای مورد علاقه‌ی خود دست پیدا کند. فراموش نباید کرد که خرید فینگر فود در اینستاگرام همیشه به شکل درستی  صورت نگرفته است و بسیار اتفاق افتاده است که مشتری بعد از خرید فینگر فود رضایت کافی را بدست نیاورده است و طبیعی است که شکایت نیز راه به جایی نخواهد برد. اما در پلتفرم Fingerfood.ir در صورتی که قوانین رعایت نشود و تامین کننده به شرایط پایبند نباشد، خریدار می‌تواند با متولیان و ناظران سایت شکایت خود را در میان بگذارد. این قوانین از یک‌سو به نفع تامین کنندگان است چون سفارش فینگر فود طبق ضوابط خاص صورت می‌گیرد و هر تامین‌ کننده‌ای نمی‌تواند در این پلتفرم حضور یابد، خریدار نیز مطمئن است، که همه‌ی تامین کنندگان از استانداردهای لازم برخوردار هستند و سفارش فینگر فود را با رضایت خاطر انجام می‌دهد. امید است که با حضور در پلتفرم Fingerfood.ir ما را از نظرات سارنده‌ی خود مطمئن سازید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی