بازدید 19665

الشرق الاوسط: رضایی، ایران را فراتر از تاریخ میخواهد

نویسنده مورد حمایت آل سعود، با تاکید بر اینکه رضایی نه دنبال بمب اتم بلکه دنبال "ایران با عظمت" است، نوشت: "در خیال رضایی یک ایران با عظمت، غرب را بیشتر از بمب هسته‌ای می‌ترساند".
کد خبر: ۱۰۲۲۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 18 December 2020

"مصطفی فحص" نویسنده حامی آل سعود، در مقاله مورخ ۲۶ آذر ۱۳۹۹ در روزنامه "الشرق الاوسط" که بطور کامل به نقد مواضع دکتر محسن رضایی اختصاص داشت، نوشت: محسن رضایی "طوری از ایران سخن می گوید که گویی ایران یک حالت استثنایی فراتر از تاریخ و جغرافیاست".

 

به گزارش تابناک، مصطفی فحص، از روزنامه‌نگاران مدافع آل سعود که در روزنامه‌هایی مثل الشرق الاوسط یا سایت‌های خبری نزدیک به سیاست‌های آمریکا مثل الجنوبیه لبنان می‌نویسد، در مقاله اخیر خود به انتقاد از روحیه و افکار دکتر رضایی پرداخت و تحقق ایده های رضایی درباره تقویت همکاریهای اقتصادی با همسایگان را غیرممکن دانست.

 

مصطفی فحص که در انتخابات پارلمانی لبنان در لیست کاندیداهای مورد حمایت آل سعود و مخالف حزب الله بود و با برخورداری از حمایت مالی گسترده آل سعود نتوانست رای مردم را کسب کند، در یادداشت خود ادعا کرده است رضایی دنبال "بازگرداندن شکوه و عظمت و کبریایی ایران" و "تشکیل یک ایران با عظمت در شمال خلیج فارس و دریای عمان" است که توان تاثیرگذاری بر سیاست جهانی را دارا باشد.

 

نویسنده مورد حمایت آل سعود، با تاکید بر اینکه رضایی نه دنبال بمب اتم بلکه دنبال "ایران با عظمت" است، نوشت: "در خیال رضایی یک ایران با عظمت، غرب را بیشتر از بمب هسته‌ای می‌ترساند".

 

تحلیلگر الشرق الاوسط، درک رضایی از همکاریهای اقتصادی ایران با همسایگانش را "شبیه به قدرت اتحاد جماهیر شوروی" (اتحاد جماهیر تمدن ایرانی) دانست و مدعی شد طرح رضایی برای بازگرداندن عظمت به قلمرو اقتصادی ایران، "یک نسخه‌برداری از تجربه اتحاد جماهیر شوروی است که از پانزده کشور تشکیل می‌شد". وی ادعا کرد درک رضایی از ایران با عظمت، "فضایی ژئواستراتژیک همانند قدرت قاره‌ای گسترده" است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست