بازدید 13133
۱

وضعیت قرمز هوا در این مناطق تهران

کیفیت هوای پایتخت درحال‌ حاضر با میانگین ۱۱۲ و آلاینده شاخص ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد این درحالیست که کیفیت هوا در ۱۴ ایستگاه در شرایط ناسالم برای همه افراد گزارش شده است.
کد خبر: ۱۰۲۱۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷ 16 December 2020

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، براساس آخرین اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در ایستگاه‌های اقدسیه (منطقه ۱)، شهرداری منطقه ۲، شریف (منطقه ۲)، تربیت مدرس (منطقه ۶)، شهرداری منطقه ۱۰، شهرداری منطقه ۱۱، پیروزی (منطقه ۱۳)، فرمانداری شهر ری (منطقه ۲۰) ناسالم برای همه افراد گزارش شده است.

علاوه بر این‌ها کیفیت هوا در ایستگاه‌های دانشگاه تهران(منطقه ۶)، پارک شکوفه (منطقه ۱۴)، پارک سلامت(منطقه ۱۷)، پارک قائم (منطقه ۱۸)، شهرداری منطقه ۲۱ ، شهرداری متطقه ۲۲ در شرایط ناسالم برای همه افراد قرار دارد.

اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوا نشان می‌دهد که کیفیت هوا در ایستگاه‌های دانشگاه شهید بهشتی (منطقه ۱)، پاسداران (منطقه ۳)، شهرداری منطقه ۴، پارک رازی (منطقه ۱۱)، شهرداری منطقه ۱۵، شهر ری(منطقه ۲۰)، شهرک چشمه (منطقه ۲۲)، ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.

در این بین کیفیت هوا در ایستگاه‌های ژئوفیزیک (منطقه ۶)، ستاد بحران(منطقه ۷)، گلبرگ (منطقه ۸)، میدان فتح(منطقه ۹)، اتوبان شهید محلاتی (منطقه ۱۴)، پونک، مسعودیه(منطقه ۱۵)، شهرداری منطقه ۱۶، شهرداری منطقه ۱۹، در شرایط قابل قبول قرار دارد.

لازم به ذکر است که در ایستگاه‌های میدان فتح(منطقه ۹)، اتوبان شهید محلاتی و شهرداری منطقه ۱۶، میزان ذرات معلق که آلاینده شاخص این روزهای تهران محسوب می‌شود، ثبت نشده است.

بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی آلودگی هوا در کلان‌شهرها از جمله تهران فردا (۲۶ آذرماه) کماکان ادامه دارد. از این‌رو توصیه می‌شود که افراد از ترددهای غیرضروری خودداری کنند همچنین لازم است که مبتلایان به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان، کودکان و زنان باردار فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خود را کاهش دهند.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا "پاک"، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا "قابل قبول(سالم) یا متوسط"، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا "ناسالم برای گروه‌های حساس"، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا "ناسالم برای همه گروه‌ها"، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا "بسیار ناسالم" و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا "خطرناک" است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
پس منطقه 5 چی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر