بازدید 7572

کاهش قیمت نفت در واکنش به افزایش ذخایر آمریکا

کد خبر: ۱۰۲۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ 16 December 2020

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در پی رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا و نگرانی سرمایه گذاران نسبت به تاثیر منفی قرنطینه های اروپا بر تقاضا، کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت ۱۱ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۵۰ دلار و ۶۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۹ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۴۷ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه رسید. معاملات نفت برنت روز سه شنبه تحت تاثیر خوش بینی به نتیجه مثبت واکسن با ۰.۹ درصد و شاخص نفت آمریکا با ۱.۳ درصد افزایش بسته شده بودند.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد شرکت OANDA اظهار کرد: قیمت نفت پس از انتشار گزارش موسسه امریکن پترولیوم که رشد ذخایر نفت برای دومین هفته متوالی را نشان داد، اندکی عقب نشینی پیدا کرد.

طبق گزارش موسسه امریکن پترولیوم، ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۱۱ دسامبر، دو میلیون بشکه رشد کرده و به حدود ۴۹۵ میلیون بشکه رسیده است. تحلیلگران در نظرسنجی رویترز کاهش این ذخایر به میزان ۱.۹ میلیون بشکه را پیش بینی کرده بودند.

آژانس بین المللی انرژی (IEA) در جدیدترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد عرضه واکسن کووید ۱۹ در ماه جاری برای مبارزه با همه گیری ویروس کرونا روند کاهش تقاضای جهانی برای نفت را به سرعت معکوس نخواهد کرد و برآورد خود از تقاضای جهانی برای نفت در سال ۲۰۲۰ را ۵۰ هزار بشکه در روز و برآورد سال آینده را ۱۷۰ هزار بشکه در روز کاهش داد.

تحلیلگران موسسه FGE در یادداشتی نوشتند: در بخش تقاضا بزرگترین ریسک نزولی کوتاه مدت برای انتظارات مربوط به تقاضا برای نفت، آمریکاست که با توجه به روند شیوع کووید ۱۹ در این کشور، تقاضا برای بنزین ضعف مستمری نشان داده است.

با این حال پیشرفت در خصوص عرضه واکسن کووید ۱۹ با قرار گرفتن واکسن شرکت مُدرنا در صف تایید رگولاتوری آمریکا ادامه دارد. همچنین واکسن شرکت فایزر به صدها مرکز درمانی توزیع شد و به هزاران نفر دیگر از کارکنان بهداشتی تزریق شد.

بر اساس گزارش رویترز، سران کنگره آمریکا روز سه شنبه پس از دو دیدار مقامات بلندپایه دموکرات و جمهوریخواه برای پایان دادن به بن بست یک ماهه در خصوص بسته کمک مالی کرونایی و نهایی کردن لایحه تامین مالی دولت و جلوگیری از تعطیلی آن به پیشرفت قابل ملاحظه ای رسیدند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان