بازدید 23773

عذرخواهی بازپرس و دلجویی مقامات قضایی از سرباز

کمیته ویژه هیات نظارت بر حقوق شهروندی استان مازندران باحضور رئیس کل دادگستری و مسئول بازرسی نیروی انتظامی استان با تشکیل جلسه سه ساعته، پس از استماع شکایت سرباز وظیفه و بررسی اوضاع و احوال به اظهارات مطلعین و استماع توضیحات قاضی با عذرخواهی بازپرس و دلجویی مقامات قضایی از سرباز وظیفه نهایتا نامبرده از شکایت خویش صرفنظر و اعلام گذشت نموده است.
کد خبر: ۱۰۲۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۲ 15 December 2020

عذرخواهی بازپرس و دلجویی مقامات قضایی از سرباز

 

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، طبق دستور رییس کل دادگستری مازندران، کمیته ویژه هیات نظارت بر حقوق شهروندی استان مامور رسیدگی و بررسی موضوعات مطرح شده در مورد سرباز و بازپرس مازندرانی شد.

این گزارش حاکی است هیات مذکور عصر امروز با حضور رییس کل دادگستری و مسوول بازرسی نیروی انتظامی استان با تشکیل جلسه سه ساعته پس از استماع شکایت سرباز وظیفه که به اتفاق پدرش در جلسه حاضر شده بود و بررسی اوضاع و احوال به اظهارات مطلعین و استماع توضیحات قاضی با عذرخواهی بازپرس و دلجویی مقامات قضایی از سرباز وظیفه نهایتا نامبرده از شکایت خویش صرفنظر و اعلام گذشت نموده است و مراتب توسط هیات نظارت بر حقوق شهروندی و مقامات زیربط صورت جلسه شد.

این گزارش حاکی است رییس کل دادگستری مازندران در پایان جلسه حقوق شهروندی دادگستری بر لزوم اهتمام تمامی قضات و کارکنان دستگاه قضائی بر حفظ کرامت انسانی و شان افراد به خصوص جوانان زحمت کشی که در کسوت مقدس سربازی در حال خدمت بی چشم داشت به کشور و مردم هستند تاکید نمود.

وی با بیان اینکه نکته مهم که حفظ کرامت قضات، کارکنان و همه مراجعه کنندگان و متهمان جزو وظایف دستگاه قضایی است که شامل قضات، کارکنان و مراجعه کنندگان می‌شود، اظهار کرد: کرامت در دادگستری باید نهادینه شود، این کرامت باید نسبت به وکیل، مراجعین، سربازان عزیز، متهمان، و خانواده‌های آن‌ها در همه سطوح رعایت شود.

جزئیات ضرب و شتم و شکایت سرباز وظیفه بابلی

اواخر هفته گذشته یکی از بازپرس های دادگستری بابل هنگام مراجعه به محل کارش از درب ورودی ارباب رجوع با درخواست سرباز وظیفه شناس برای بازرسی بدنی مواجه می شود و اجازه این کار را به سرباز نمی دهد.

درب ورود قضات ، کارشناسان و وکلای دادگستری بابل جدا از محل ورود ارباب رجوع است و به همین دلیل هم سرباز بابلی این بازرپرس را نشناخته و بر بازرسی بدنیش اصرار می ورزد. بازرپرس وقتی با سماجت سرباز مواجه می شود ، سیلی به صورتش می زند ، اقدامی که با اعتراض سرباز و خانواده اش مواجه می شود.

این اقدام بازپرس بابلی در فضای مجازی هم بازتاب منفی ایجاد می کند ولی بعد از کش و قوس های چند روزه سرانجام شامگاه امروز نشستی با حضور رییس کل دادگستری مازندران و دادستان بابل در محل دادگستری استان در ساری برگزار شد و بازپرس بابلی از سرباز و پدرش در این جلسه عذرخواهی کرد.

محمد حسن کریمی سرباز بابلی پس از این نشست که به سازش ختم شد، به خبرنگار ایرنا گفت : ما به هیچ عنوان به دنبال حاشیه سازی نبودیم و جلسه امشب که با مدیران ارشد دستگاه قضایی استان و بابل برگزار شد با عذرخواهی بازپرس از بنده ختم به خیر شد و ما طرح شکایت نخواهیم کرد.

وی افزود : ما به هیچ عنوان دوست نداریم برای نظام خود حاشیه درست کنیم و من سرباز وطن هستم و تلاش می کنم براساس قانون برای اعتلای میهن تلاش کنم.

این سرباز وظیفه شناس بابلی از رسانه ها هم خواست که به این موضوع دیگر دامن نزنند و موضوع را تمام شده تلقی کنند.

دکتر محسن کریمی پزشک داروساز و پدر این سرباز هم به ایرنا گفت: ما از همان ابتدا هم به هیچ عنوان به دنبال حاشیه نبودیم و فقط خواسته ما این بود که این بازپرس از پسرم عذرخواهی کند که این موضوع با حضور رییس کل دادگستری مازندران و دادستان بابل انجام شد و از طرف ما هم این موضوع تمام شده است.

وی افزود : هر چند عده ای به ما پیشنهاد کردند که برای احقاق حق پسرم مقابل دادگستری تجمع کنند ، ولی ما به هیچ عنوان به این سمت و سو حرکت نکردیم چرا که انقلاب ما دشمنان زیادی دارد و برای اعتلای این کشور خون های زیادی ریخته شد و مطالبه ما عذرخواهی بازپرس بود که انجام شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۵۵
بسیار مبهم/بالاخره نفهمیدیم موضوع چی بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
بازپرس مجرم باید از رفتار بی ادبانه و شنیع خود خجالت بکشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
آفرین به مرام و گذشت و عذرخواهی بازپرس. باید چنین کارهایی در فرهنگ ما فرهنگ شود. تبریک به هر دو بزرگوار. انسان جایزالخطا می باشد.گذشت خصلت مردان است گویا از مولا علی است.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
چرا قصاص در این موضوع اجرا نشد؟
چون بازپرس و هر غلطی می تونه بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
جرا این جرم صورت گرفته از جنبه عمومی بررسی نشد ؟ مجازات جنبه عمومی باید در نظر گرفته و اجرا میشد .
ما که سر در نیاوردیم چی شده بود. شاید صلاح این بوده ...
حالا از اون سرباز به هر شکلی رضایت گرفته شد ولی آیا این ماجرا صلاحیت اخلاقی بازپرس یا قاضی متشاکی را زیر سوال نمیبره ؟ آیا همه کسانی که با این آدم سلطه گر و زورگو در تماس کاری هستند امکان رسانه کردن رفتارهای ایشان و مجبور کردن ایشان به عذر خواهی را داشته اند یا خواهند داشت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
دقیقا من که خودم سرباز بودم میدونم اون سرباز بدبخت مجبور بوده رضایت بده وگرنه الان باید میرفت لب مرز سیستان بلوچستان ولی صلاحیت اخلاقی اون قاضی یا بازپرس چی میشه؟؟؟؟؟؟؟؟
کسی که با یک سرباز این رفتار رو میکنه ایا میتونه در پرونده های قضایی زیر دستش رفتار درستی داشته باشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
دقیقا
یاید اخراجش می کردند
رضایت با تهدید به اضافه خدمت میشه گرقت
ناشناس
| Denmark |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
نباید سر وته این تخلف بزرگ با یک عذر خواهی جمع شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
نمیشه با یه اشتباه برای کسی رای دائمی داد ولی قطعا باید در سوابقشون درج بشه تا در صورت تکرار یه فکر اساسی برایشون کرد !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
موافقم. ضمنا سرباز یاید همان سیلی را جلوی تعدادی از افراد به همان بازپرس بزند تا بداند تحقیر کردن دیگران چه مزه ای دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
تقصیر مقام قضایی چی بوده که سرباز صورتش رو آورده جلوی
دست و پای ایشون .اتفاقا اون سرباز رو باید محاکمه کرد که باعث شده آبروی نظام به خطر بیفته.حتی اگه میشه باید اعدامش کرد.
سرباز بدبخت رو مجبور کرده اند که رضایت بدهد من سرباز بودم میدونم چه بلایی سرش می امد اگر رضایت نمی داد


کاش این اتفاق در امیرکا می افتاد تا ببینیم چه واکنش هایی نشان می دادند اقایان
با معذرت که حل نمیشه . بازپرس باید اخراج بشه .
چرا باید چنین کسانی را در قوه قضائیه بکار گمارد . وقتی این شخص اینقدر سعه صدر نداشته و نمی داند که آن سرباز به وظایف قانونی خود عمل می کرده است پس چگونه می خواه در جهت احقاق حق مردم قدم بردارد .
اين بازپرس مشكل روحي و رواني دارد و نبايد در پست هاي قضائي بكار گرفته شود ايشون كه با يك مامور وطيفه شناس أين رفتار را ميكند با مردم أعم إز شاكي و متهم چه كار ميكند ؟
حس غرور و خود بزرگ بینی از هر کس بویژه از مردان قانون که خود باید اسوه تواضع و حفظ کرامت انسانی باشند باعث تاسف بسیار است. مردم عادی با چگونه رفتاری مواجه می شوند را خداوند عالم است. بنظر من موضوع تمام شده نیست و بازپرس یاد شده باید مورد تعقیب مقامات دادگستری استان قرار گیرد، علیرغم گذشت و بزرگواری سرباز و خانواده وی.
خیلی ساده، این شخص لیاقت داشتن چنین مقامی (بازرپرس) ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۵
نه به دلیل مضروب کردن سرباز. چون این اتفاق هر لحظه رخ می دهد بلکه به این دلیل که ندانسته کدام سرباز را کتک نزند! این سرباز اگر بی کس و کار بود که محل خدمتش لب مرز چهگل بود نه مجتمع قضایی شمال
یعنی تونفهمیدی که موضوع بازرسی بدنی ازبازپرس بوده است
حداقلش اینه که عزل بشه
بازپرسی که قانون را زیر پا می گذارد.عجب سیستمی
برخی از قضات مخصوصا بازپرسین مخصوصا در محاکم کیفری ،بسیار با مردم بد رفتاری میکنند ... یعنی دقیقا تداعی کننده ارباب و رعیتی و پادشاه و رعیتی به انسان دست میدهد ..

در یکی از محاکم کیفری ،همین یک ماه پیش بازپرس پرونده چنان سر یک زن داد و بیداد کرد و تهدیدش کرد که شدیدا شکه شدم. زنی که شاکی بود نه متهم و جنایتکار ... بنده خدا گریش گرفته بود زن بیچاره

واقعا باید فکری کرد به حال محاکم و قضات و حتی کارمندان آنجا ،قبل از آن که دیر شود و رنگ و روی طاغوتی را تداعی کند.قاضی،پزشک ،مهندس ،کارمند و و و همه در حال خدمت هستند و حق ندارند به ارباب رجوع بی احترامی کنند ... قاضی هست که هست ...محترم ولی هیچ برتری ای ندارد .

ای کاش رسانه هایی مثل تابناک این موضوع را پیگیری نمایند قبل از آنکه دیر شود و همه گیر
این مصداق واقعی فساداداری وسوئ استفاده از مقام است.قوه قضاییه باید با ان برخورد کند.
این سرباز هم چون پدر پولدار و تحصیلکرده ای داشته توانسته شکایت خود را تا حدی به پیش ببرد .آیا بقیه سربازانی که توسط فرماندهان خود مورد تحقیر واقع می شوند و جایگاه اجتماعی قویی ندارند هم می توانند شکایت کنند؟ در ضمن این بازپرس باید اخراج می شد.
وقتی که یه باز پرس در ملا عام اینوری باشه ببین در خفا چه طوریه
چرا فکر میکنید که درخواست شما برای احقاق حق معناش زیر سئوال بردن و ایجاد حاشیه برای نظام است؟آنکه باید نگران‌ این حاشیه باشه مسئول بی کفایتی است که عمل مجرنانه انجام میده و نه توی سربازی که احقاق حق میکنی.
آیا رضایت از ته قلب بوده؟! هیچ اجباری که نبوده انشاا...؟! این ماجرا رو بگذارید کنار ماجرای دادگاه حضرت علی (ع) و ببنید ما که این همه ادعای مسلمانی داریم کجای کار ایستادیم!! وقتی در جامعه ارزش ها عوض بشه نتیجه همین میشه. قبلا چندین بار شنیده بودم که مثلا در فلان کشور خارجی فلان رییس پلیس یا مسول که سرزده جایی رفته و مامور وظیفه شناس با اینکه او رو شناخته باز هم اقدام به جریمه او کرده و بعدا از اون مامور به دلیل اعمال به قانون و عدم در نظر گرفتن رابطه، تقدیر هم شده! اینو بذارید کنار این قاضی که انتظار داشته درب برایش بدون احراز هویت همیشه باز باشه! و حتی اون سرباز باید ایشون رو از پشت ماسک هم میشناخته!! و فرضا اگر هم شناخته باز هم دلیل بر عدم ارایه مدارک نبوده!! بعد اینها میخوان برای ما به عدالت حکم بدن و بین مردم قضاوت کنن؟!!!
مسئولین ارشد قضایی نباید به عذرخواهی و دلجویی بسنده کنن...
این بدترین اتفاق ممکنه که یه نفر از مقام و موقعیتش اینطوری مغرور بشه و با یه نفر اینظوری برخورد کنه...
این عین سوء استفاده از قدرت و موقعیته...
اونم این کار توسط مقام قضائی...
حتما باید از طریق واحدهای داخلی قوه پیگیری و برخورد بشه...
حداقل کار برای اقناع افکار عمومی...
سرباز از حقش گذشت ولی قوه قضائیه حداقل باید برخورد کنه و در موردش اطلاع رسانی کنه! مگه مملکت قانون نداره؟ مگه خونه خالس؟ دوست داشته پسر مرد بزنه؟ از کجا که خانوادش تهدید نشده باشن که رضایت بدن؟ معذرت خواست؟ این نماد ظلمه حتی اگه سرباز رضایت داده باشه! اصلآ چه معنی داره بچه مردمو بزنه بعد جلسه بذارن، جلسه نداره، جدیدآ تو این مملکت هرکاری میشه کرد فقط بعدش باید معذرت خواهی کرد.
اگر عدالت این بازرس باید به مردم معرفی وراج شود زیرا کار این سرباز قانونی بوده این ارتش است است که باید حق خودرا را ازاین بازرس بگیرد
سرباز بیچاره مجبور به گذشت بود وگرنه در خفا پدرش رو در می اوردند .
به حق چیزهای نشنیده ! عذرخواهی بازپرس ! ! !
«نهایتا نامبرده از شکایت خویش صرفنظر و اعلام گذشت نموده است» جمله بسیار تلخیه. سرباز می دونست که اگر ادامه بده، فقط برای خودش بد میشه.
چون طرف بازپرس بوده با یک عذرخواهی و دلجوئی تمام شد رفت . عدالت در قوه قضائیه یعنی این . هر کاری دلشون میخواد می کنند .
فقط سیلی بوده؟؟؟
خوب خبر ها رو منتقل میکنین...
بدبخت چاره ای نداشته ،کلا نیروهای انتظامی در مراکز ومراجع قضایی همانند گماشته کارکنان دادسراها ودادگاه ها هستندواز آنه هرنوع استفاده را می برند
این سرباز مجبور به صرفنظر از شکایتش شده
تو این مملکت یه معلم به خاطر توهین به وزیر به شلاق محکوم میشه چون وزیر زورش زیاده
ولی یه سرباز سیلی میخوره و مجبور به گذشت میشه
و این معنی دقیق عدالته
با این چنین بازپرس ه ایا امیدی به برقراری عدالت و رویه درست قضایی است؟ در قضاوت در مورد رفتار افراد باید به جایگاه شغلی و انتظاراتی که از آنها می رود توجه داشت. برای یک کارمند ساده ده ها فیلتر شب اول قبر داریم.
عزل بازپرس نه عذر خواهی
از نظر ما مردم مدئی العموم این قضیه هنو تموم نشده این بازپرس باید شلاق بخوره و به جنبه عمومی جرمش باید رسیدگی بشه.
موضوع چی بوده ؟
سحر تبر هم عذر خواهی کرد.
ولی به 10سال زندان محکوم شد
جنبه عمومی جرم چی
قوه قضایه ما مشکل داره... نه ضد انقلابم نه ساندیس خور...
باید اصلاحش کنیم....اگر اصلاح نشود اصلاحش می کنند
بازپرس خطاکار باید مجازات بشه و حداقل حکم می تواند انجام خدمات عام المنفعه رایگان برای مردم باشد . تا این غرور و تکبر کاذب در وجود وی از بین برود
يعني اگه فكر كرده باشيد به همين سادگي موضوع جمع شده يعني درايران زندگي نمي كنيد.
قطعا و بلاشك سرباز كلي كتك خورده و بعدش هم خودش و هم خونواده اش تهديد شده اند و او ابتدا مجبور به عذرخواهي از بازپرس شده و بعدش در يك جلسه صوري، بازپرس از او عذرخواهي كرده.
اسم اين خانواده را داشته باشيد تا بعدها مثل سرباز احمدي كه چشمش را در بازي سپاهان كور شد و هيچ كمكي به او نشد مورد بررسي قرار دهيد كه چه بلايي سر خودش و خانواده اش خواهند آورد به جرم تشويش اذهان عمومي و اقدام تبليغي عليه نظام به قصد اقدام عليه امنيت ملي .
عزل اين بازپرس كمترين كاري بود كه بايد انجام مي شد تا ديگر هيچ بازپرسي به خودش اين اجازه را ندهند كه خود را فراتر از قانون بداند
آقاي رييسي مچكريم
ببینید وقتی با سرباز در حال انجام وظیفه اینطور برخورد میشه با مراجعه کنندگان در مراجع قضایی چطور برخورد میشه.
بهتره بگیم وادار به پذیرش عذرخواهی شد
خیلی ساده است سرباز با تهدید مافوق رضایت داده است
باید رئیس دادگستری کل ساری اون بازپرس را بمدت یک هفته توی بازداشت گاه نگه میداشت.
حداقل بایستی به دلیل توهین به لباس مقدس و حتی اگر رضایت بدهند محاکمه بشود اینها باعت بدبینی مردم به نظام میشود که مجری عدالت خودش ظالم باشد
آقای رییسی نمیخواد چیزی در این مورد بگه؟؟؟
عذرخواهی بازپرس در ظاهر فقط کافیست، باید دید چطور این جسارت بوجود آمده که این کار زشت را انجام بدهد و چرا جرات آنرا داشته و کجا قوانین ما به او قدرتی خارج از شان این افراد داده است. به شدت باید این گونه رفتارهای ناهنجار برخورد و مشکل را دیشه یابی و از ریشه حل کرد نه اینکه فقط به ظاهر عذرخواهی و اتمام ماجرا و باز تکرار در جای دیگر...
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی