فردین آقابزرگی در گفتگو با نبض بورس پاسخ داد:

دلیل ریزش بورس چه بود؟/ بورس مثبت می شود؟

بورس امروز ۲۴ آذر ۹۹ یک عقب گرد کم سابقه‌ای را تجربه کرد و شاخص کل کانال ۱.۵ میلیون واحدی را از دست داد. همچنین نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس امروز خارج شد. دلیل ریزش بورس چه بود؟
کد خبر: ۱۰۲۱۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵ 14 December 2020
به گزارش بورس تابناک، امروز مورخه ۲۴ آذر ۹۹ بازار در ابتدا کار خود را با فشار تقاضا آغاز کرد، اما به یک باره روند بازار عوض شد و بر فشار عرضه‌ها افزوده شد و شاخص کل بازه سبز را رها کرد و با گذشت زمان ارتفاع خود را کم و کمتر کرد و در نهایت با کاهش ۳۱۶۳۲ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۱۲۶ واحدی به کار خود پایان داد.  

در پایان داد و ستد‌های امروز بورس، در یک میلیون و ۸۰۵ هزار نوبت معاملاتی، ۱۴ میلیارد و ۷۹۵ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۴۶ هزار و ۴۵۸ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

همچنین شاهد خروج پول حقیقی در حدود ۲ هزار میلیارد تومان بودیم که رقم بسیار قابل توجهی بود.  


دلیل ریزش بورس امروز چه بود؟ آیا بورس باز هم مثبت خواهد شد؟


فردین آقابزرگی تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: یک مقدار بازار بیش از اندازه نسبت به نوسانات نرخ ارز حساس شده است. وی ادامه داد: با توجه به صحبت‌هایی که منتشر شد مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا ابراز علاقه به از سر گیری مراودات تجاری با ایران کرده است، این تصور در فعالان بازار ایجاد شد که به یکباره نرخ ارز و دلار ریزش خواهد کرد و همین موضوع موجبات ریزش بورس امروز را فراهم کرد. آقابرزگی با اشاره به اینکه هر چند کاهش نرخ ارز و دلار در بلندمدت به نفع اقتصاد کشور است، افزود:، اما متاسفانه باید گفت که این اتفاقات به دلایل بسیاری از جمله سیاست‌های دوگانه غرب و آمریکا هیچگاه محقق نشده است. درست مثل زمانی که اعلام شد بایدن انتخاب شود اوضاع مراودات ارزی و بین المللی بهتر خواهد شد تاکنون این اتفاق نیفتاده است. به همین دلیل من فکر می‌کنم که بازار به اشتباه این تصور را دارد که نرخ ارز کاهش خواهد یافت.  

این تحلیلگر بازار سرمایه با اشاره به کسری بودجه ۳۲۰ هزار میلیارد تومانی سال آینده، اظهار داشت: به شدت اثر مستقیم بر روی نرخ ارز دارد و اگر کسانی فکر می‌کنند که نرخ ارز کاهش یابد به تبع آن بورس هم ریزش خواهد کرد، باید بدانند که این تحلیل ناصحیح است و این فضایی که در بورس به وجود آمده است به سرعت تغییر خواهد کرد.

آقابزرگی در پاسخ به این پرسش که چقدر عملکرد بازارگردان ها، معاملات الگوریتمی و نوسانگیری در ریزش بورس امروز تاثیر داشت، گفت: اثرات عملکرد بازارگردان ها، ربات ترید و الگوریتم ترید بر بورس در حال حاضر به مراتب بسیار کمتر از اثر نرخ ارز می‌باشد. البته عملکرد ربات ترید و الگوریتم ترید به نظر من برای بورس به دلیل محدودتر کردن دامنه نوسان مناسب می‌باشد.  

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که آیا بورس مثبت خواهد شد یا خیر، هم گفت: من فکر می‌کنم بازار به سرعت باز خواهد گشت، ولی این بازگشت به معنی رشد شارپی نیست و بازار تعادل خود را به سرعت به دست خواهد آورد.  
 
 
منبع: نبض بورس
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حداکثرتادوماه اینده سقوط تاریخی بورس اغازخواهدشد
امروز بورس شاهد چهارمین رکورد خروج نقدینگی بود
باوجود تبلیغات گسترده وشبانه روزی ازاین به بعد روند بورس همینه !!!
بورسی های عزیز تا بیشتر ضررنکردید سرمایه تان راخارج کنید
دیروز و امروز هم به شدت بورس قرمز بود. اگر این طوری ادامه پیدا کنه بشدت متضرر می شوم. البته شدم. پشیمان شدم از اینکه وارد بورس شد. فریب مون دادند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی