بازدید 4891

پیک نفس‌گیر کرونا در خراسان جنوبی مدیریت شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استان خراسان جنوبی علیرغم پراکندگی جمعیت و جمعیت کم در محدوده بزرگ، دچار یک پیک بسیار نفس‌گیر کرونا شد که خوشبختانه این پیک خطرناک مدیریت شده است.
کد خبر: ۱۰۲۱۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۰ 14 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، سعید نمکی در نشست ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در این دانشگاه افزود: آمدیم به عزیزان خسته نباشید بگوییم و در کنار آن ۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی استان را افتتاح کردیم.

وی اظهار داشت: حامل پیام رییس جمهوری محترم برای مسوولان و مردم استان و قدردانی از همه زحماتشان در این مدت بودم.

وزیر بهداشت گفت: این ۶۴ پروژه در زمانی که در اوج بیماری کرونا بودیم و در شرایط سخت و بسیار پر مشکل اقتصادی ناشی از تحریم‌ها، با توسعه این زیرساخت‌ها یک پیام امیدوارکننده برای مردم بود و ناامید کننده برای کسانی که فکر می‌کنند ما در این تحریم‌ها به زانو درخواهیم آمد.

وی درخصوص طرح شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: این طرح را ارزیابی کردیم، طرحی که مزین است به نام سردار بزرگوار رشیدی که به دست پلید تروریست‌ها به شهادت رسید و این طرح را با کمک عزیزانمان در سازمان بسیج و هلال احمر و مردم عزیزی که در این مدت با ما همراهی کردند و خیرین بزرگوار به شکل محله محور راه‌اندازی می‌کنیم.

نمکی بیان کرد: امروز در جلسه ستاد دانشگاهی گزارش‌ها، کمبودها و کاستی‌هایی که وجود داشت، گزارش و قرار شد در اسرع وقت آنچه به عنوان نیازمندی‌های اصلی در زمینه زیرساخت‌ها است، کمک و در اسرع وقت مرمت و بازسازی کنیم.

وی افزود: از جمله این مشکلات قسمتی منابع مالی و منابع برای استمرار طرح بود که قرار شد در اسرع وقت انجام شود و نیروی انسانی مورد نیاز که خوشبختانه با اخذ مجوز ۵۲ هزار نیرو در سال، قرار شد تعدادی از این سهمیه را به خراسان جنوبی اختصاص دهیم.

وی گفت: همچنین دستگاه اکسیژن ساز برای سایر شهرستان‌ها تامین خواهد شد و خوشبختانه ما در استان خراسان جنوبی مشکل بزرگ لاینحل نداشتیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه شنبه ۲۲ آذر وارد بیرجند شد و افتتاح ۶۴ پروژه بهداشتی و درمانی استان خراسان جنوبی در قالب یازدهمین پویش ملی «ره سلامت»، حضور در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا، بازدید از بیمارستان‌ها و شرکت در نشست ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا از برنامه‌های وی تا روز یکشنبه بود.

اولین مورد ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی اوایل اسفند ۹۸ در پی همه‌گیری جهانی این ویروس اعلام شد و پس از گذر خیزهای اول و دوم بیماری در فروردین و تیر امسال، روند بیماری کووید ۱۹ بار دیگر در مهر امسال صعودی شد که این روند تا آبان ماه ادامه داشت.

موارد بستری و فوت ناشی از بیماری کووید ۱۹ در آذر ماه و پس از اعمال محدودیت‌های جامع کاهش یافته است و اکنون از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی هشت شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) و سه شهرستان در وضعیت زرد (متوسط خطر) قرار دارند. این در حالی است که قبل از محدودیت‌ها هفت شهرستان استان در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل