بازدید 7102

تلاش های آخر جمهوریخواهان برای تغییر نتایج انتخابات

نیویورک تایمز بامداد دوشنبه از آخرین تلاش های یک گروه از نمایندگان جمهوریخواه مجلس نمایندگان برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ و بقای ترامپ در کاخ سفید خبر داد.
کد خبر: ۱۰۲۱۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۵ 14 December 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، روزنامه نیویورک تایمز می نویسد، راهبرد جدید برای تغییر نتایج انتخابات توسط "موریس بروکس" نماینده آلاسکا مطرح شده و در مورد به چالش کشیدن نتایج انتخاباتی در ایالت های آریزونا، پنسیلوانیا، نوادا، جورجیا و ویسکانسین است.

در تمام این ایالت ها بایدن نامزد دموکرات ها پیروز نهایی معرفی شده اما جمهوریخواهان ادعا می کنند که در آرا تقلب و رای گیری غیرقانونی صورت گرفته است.

بروکس در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت: ما طبق قانون اساسی نقش برتر نسبت به دیوان عالی، دادگاه فدرال و هر قاضی در ایالت های مختلف داریم.

بروکس تاکید کرد: چیزی که ما می گوییم سرانجام حکم خواهد بود.

تلاش های جمهوریخواهان در تغییر نتایج انتخابات در حالی صورت می گیرد که در تاریخ ششم ژانویه (۱۶دی) قرار است آرای الکترال نامزدهای انتخاباتی مورد شمارش کنگره قرار بگیرد و بعد از آن توسط مایک پنس معاون رییس جمهوری تایید شود.

گزارش روزنامه نیویورک تایمز همچنین در حالی منتشر می شود که سدریک ریچموند" نماینده دموکرات در گفتگو با شبکه سی بی اس گفت: بسیاری از نمایندگان سنا و مجلس نمایندگان پشت درب های بسته پیروزی بایدن و شکست ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ را پذیرفته اند اما از اعلام علنی مواضع خود احساس ترس می کنند.

ریچموند افزود: جمهوریخواهان پیروزی بایدن را پذیرفته اند، در حقیقت همه آمریکایی های این پیروزی را قبول کرده اند.

ریچموند که به عنوان مشاور ارشد بایدن در دولت جدید خدمت خواهد کرد گفت: جمهوریخواهان به این دلیل از اذعان علنی پیروزی بایدن اجتناب می کنند زیرا آنان از قدرت توییتری ترامپ در هراس هستند.

دونالد ترامپ از آنجا که در شبکه توییتر دارای ۸۸ میلیون فالوور است بارها از این قدرت شبکه اجتماعی در تخریب هم حزبی هایی که هم نظر وی نیستند استفاده کرده است.

با گذشت یک ماه از اعلام نهایی نتایج انتخابات ۲۰۲۰ ترامپ همچنان حاضر به پذیرش شکست در این دور از انتخابات نیست و به شکایات خود مبنی بر انجام تقلب در انتخابات ادامه می دهد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر