بازدید 10112

جاعل لوگوی اعتماد Enamad شناسایی شد

کد خبر: ۱۰۲۰۸۴۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷ 12 December 2020

رئیس پلیس فتا از شناسایی و دستگیری فردی که نشان نماد اعتماد الکترونیکی را جعل و از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا گفت:کارشناسان پلیس فتا با رصد و پایش مستمر فضای مجازی سایتی را در فضای مجازی شناسایی کردند که نشان نماد اعتماد الکترونیکی را جعل کرده بود.

وی بیان کرد: در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد این سایت با طراحی جعلی نماد اعتماد، مراجعه کنندگان را جلب و طی خرید اینترنتی از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد.

رئیس پلیس فتا عنوان کرد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و انجام اقدامات اطلاعاتی مدیر سایت که مردی ۳۳ ساله بود شناسایی و با شناسایی هویت و مخفیگاه وی در یکی از محله‌های جنوب تهران، متهم با هماهنگی‌های قضائی دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده و تحقیقات تکمیلی به مرجع قضائی معرفی شد، افزود: شهروندان هنگام خرید اینترنتی روی تصویر لوگوی نماد اعتماد الکترونیکی کلیک کنید تا صفحه مجوز فروشگاه اینترنتی را مشاهده و مطمئن شوید که صفحه مزبور، صفحه اصلی مرورگر شماست نه یک عکس و تصویر از یک مرورگر.

سرهنگ گودرزی ابراز کرد: صفحه‌ای که مجوز دارد حتما باید با آدرس enamad.ir آغاز شده باشد و حتما آدرس اینترنتی (URL) سایت فروشگاه یا بازار الکترونیکی با آدرسی که در این صفحه معرفی می‌شود باید یکسان باشد.

این مقام سایبری تاکید کرد: حتما در خرید‌های اینترنتی از فروشگاه‌هایی خرید کنند که دارای نماد اعتماد الکترونیکی باشند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه و یا مشاهده جعل Enamad در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار