بازدید 9212

بعد از تزریق واکسن کرونا استرالیایی ایدز می‌گیری؟

واکسن کرونای تولید شده در استرالیا بعد از تزریق به داوطلبان باعث شد که آزمایشت به اشتباه داوطلبان را مبتلا به ایدز نشان دهد.
کد خبر: ۱۰۲۰۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲ 12 December 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، به دنبال مطالعات جهانی برای تولید واکسن کرونا، دانشمندان استرالیایی هم به دنبال تولید این واکسن در کشور خود هستند. اما نتایج اولین آزمایش‌ها بعد از تولید این واکسن در استرالیا به‌گونه‌ای بود که این فرآیند را متوقف کرد.

شرکت CSL و دانشگاه کویینزلند طی یک همکاری در استرالیا به دنبال تولید واکسن کرونا بودند که بعد از تزریق، بدن داوطلبان اقدام به تولید آنتی بادی مخصوص بیماری ایدز را هم آغاز کرد که این فرآیند باعث شد نتیجه آزمایش آنها به اشتباه نشانگر ابتلا به ایدز باشد. در واقع این آزمایش به دلیل شناسایی آنتی بادی مخصوص بیماران مبتلا به ایدز این تشخیص اشتباه را داد.

این موضوع باعث ایجاد نگرانی در داوطلبان شده بود که با آزمایشات دقیقتر به آنها اثبات شد که این تنها یک اشتباه پزشکی است و در واقع آنها هیچگونه ابتلایی به ایدز ندارند. در نهایت این اشتباه به توقف آزمایشات بالینی تا زمان اصلاح واکسن منجر شد.

فرآیند تولید و توسعه این واکسن از ابتدای شیوع ویروس کرونا آغاز شده بود و برای اصلاح این اشتباه در فرآیند ساخت، تولید آن ممکن است یک سال دیگر به تعویق بیفتد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست