بازدید 6696
۱

جولیانی: به تلاش برای ابطال انتخابات ادامه می‌دهیم

با وجود رد دادخواست تیم ترامپ در دیوان عالی آمریکا، وکیل شخصی رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد، شکایات تیم حقوقی ترامپ برای ابطال نتایج انتخابات باز هم ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۱۰۲۰۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴ 12 December 2020

به گزارش تابناک به نقل از فارس، به دنبال رد آخرین شکایت جمهوری‌خواهان برای ابطال نتیجه انتخابات در چند ایالت کلیدی آمریکا، «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ اعلام کرد که اقدامات حقوقی تیم رئیس جمهور آمریکا برای تغییر نتجیه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ادامه خواهد یافت.

بر اساس گزارش پایگاه خبری هیل، این اظهارات پس از آن مطرح می‌شود که دادگاه عالی آمریکا روز جمعه شکایت ایالت تگزاس به همراه ۱۷ دادستان جمهوری‌خواه و همچنین ۱۰۷ قانونگذار جمهوری‌خواه برای ابطال نتایج آراء در چهار ایالت میشیگان، پنسیلوانیا، ویسکانسین و جورجیا را رد کرد. دادگاه عالی گفته که تگزاس فاقد وجاهت قانونی برای شکایت درباره نحوه برگزاری انتخابات در ایالت‌های دیگر است. با این حال جولیانی معتقد است که آن‌ها می‌توانند شکایت خود را مجددا در داگاه‌های دست پایینی از سر بگیرند.

رودی جولیانی که بتازگی به ویروس کرونا نیز مبتلا شده بود در مصاحبه با پایگاه خبری نیوزمکس افزود: پرونده به طور کلی رد نشده است بنابراین رئیس جمهور می‌تواند در دادگاه‌های محلی دوباره آن را مطرح کند.

وی اضافه کرد، هیچ مانعی ما را از مطرح کردن این پرونده‌ها در دادگاه‌های دیگر که در آنجا هنوز پرونده داریم باز نمی‌دارد. برخی از رأی دهندگان نیز در دفاع از حق خود و نقض قانون اساسی آمریکا ایستاده‌اند.

جولیانی همچنین تاکید کرد که مطمئن باشید که ما هنوز کار را تمام نکرده‌ایم.

براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی، ایالت تگزاس به همراه ستاد ترامپ در دادخواستی که به دیوان عالی آمریکا ارائه کرده بودند خواستار ابطال نتیجه انتخابات در چهار ایالت کلیدی جورجیا، میشیگان، پنسیلوانیا و ویسکانسین بودند که در تمامی این چهار ایالت کلیدی، بایدن پیروز انتخابات اعلام شده است.

این دادخواست توسط «کن پاکستون» دادستان کل تگزاس در روز نُهم دسامبر (۱۹ آذر) تنظیم شده بود.

حکم دیوان عالی آمریکا در حالی صادر شد که اخیرا ۱۰۶ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان با امضای یک سند «دادگاه‌یار» (amicus brief)، ضمن اشاره به ادعا‌ها در خصوص بروز تخلفات گسترده در انتخابات سوم نوامبر، حمایت خود را از شکایت تنظیم‌شده توسط دادستان کل تگزاس نزد دیوان عالی آمریکا اعلام و نظرات مشورتی خود را در این خصوص مطرح کرده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
وقتی بابت وکالت ترامپ روزی بیست هزار دلار میگیره تا قیامت دنبال میکنه موضوع رو اون ترامپ کودن افسارش رو ببین به کی داد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار