بازدید 59147

اعزام دو بمب افکن آمریکایی به خلیج فارس

در حالی که ارتش آمریکا دو بمب افکن B52 به آب های خلیج فارس اعزام کرد، ژنرال مکنزی فرمانده سنتکام گفت که ما به دنبال درگیری نیستیم.
کد خبر: ۱۰۲۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰ 11 December 2020

به گزارش ایرنا، فرمانده سنتکام شامگاه پنجشنبه گفت: دشمنان بالقوه باید بدانند که هیچ دولتی بر روی زمین بیشتر از آمریکا آمادگی و توانایی برای مواجهه با هر گونه تجاوز را ندارد.

مکنزی افزود: ما به دنبال درگیری نیستیم، اما باید در حالت آماده باش و متعهد باقی بمانیم تا به هر شرایط احتمالی یا مخالفت با هرگونه تجاوز پاسخ دهیم.

فرمانده سنتکام در ادامه تاکید کرد که توانایی پرواز بمب افکن های استراتژیک در سرتاسر جهان بدون توقف و همکاری سریع با شرکای منطقه ای نشان دهنده روابط نزدیک و تعهد مشترک ما به امنیت و ثبات منطقه است.

سخنان مکنزی در حالی عنوان شد که فرماندهی مرکزی ایالات متحده در بیانیه ای اعلام کرد که در روز پنجشنبه دو بمب افکن استراتژیک بی ۵۲ از پایگاه نیروی هوایی بارکسدیل در لوئیزیانا به خاورمیانه پرواز کرده اند.

ارتش آمریکا در یک ماه گذشته تا کنون دو بار بمب افکن های بی ۵۲ را در عملیاتی به اصطلاح ماموریت بازدارندگی به خاورمیانه اعزام کرده است.

اعزام بمب افکن ها در حالی صورت می گیرد که یک ماه از پایان انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا گذشته و ترامپ هنوز پیروزی بایدن در این دور از انتخابات را نپذیرفته و در روزهای پایانی حضور خود در کاخ سفید خواستار کاهش نیروهای نظامی آمریکا در عراق و افغانستان شده است.

رییس جمهوری آمریکا مصمم است تا پیش از واگذاری قدرت به جو بایدن در ژانویه ۲۰۱۲ دوهزار و ۵۰۰ تن از نیروهای نظامی کشورش را از افغانستان خارج کند.

ترامپ گفته است که ۵۰۰ تن از سه‌هزار نظامی آمریکایی مستقر در عراق هم به کشورشان بازمی‌گردند.

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو روز سه شنبه، ۱۷ نوامبر (۲۷ آبان) در بروکسل گفت، هزینه بازگشت زودهنگام نظامیان آمریکایی بدون هماهنگی با دیگر اعضای ناتو می‌تواند «بسیار بالا» باشد.

به اعتقاد او، داعش می‌تواند «خلافت تروریستی خود را که در سوریه و عراق از دست داده است» در افغانستان احیا کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان