بازدید 10768

بارزانی: از تظاهرات مسالمت‌آمیز حمایت می‌کنیم

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق از دولت فدرال خواست مشکل حقوق کارمندان دولتی را حل کند.
کد خبر: ۱۰۲۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰ 09 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، مسرور بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق تصریح کرد، قرار بود دولت فدرال پول‌های متعلق به اقلیم را بفرستد، اما این دولت تنها حقوق دو ماه را فرستاده و حقوق ماه‌های باقی مانده را نفرستاده است. ما تلاش کردیم تا به تفاهم نهایی با دولت فدرال براساس مشارکت برسیم، اما متاسفانه قانون تامین کسری بدون موافقت اقلیم تصویب شد.

بارزانی از دولت مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق خواست نخست وزیر همه اقشار جامعه در کل عراق باشد و قدرتش را اعمال کند.

نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق همچنین امضای توافقنامه بلندمدت با ترکیه برای فروش ۵۰ ساله نفت به این کشور را تکذیب کرد.

میدل ایست نیوز گزارش داد، مسرور بارزانی پس از نشست هیئت دولت در کنفرانسی مطبوعاتی تصریح کرد: عقد قرارداد ۵۰ساله با ترکیه برای صادرات نفت از طریق اراضی این کشور و نه فروش نفت بدان است، این قرارداد همچنین طبق اختیارات اقلیم کردستان بر اساس قانون اساسی عراق منعقد کرده است.

نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق با بیان اینکه درآمد‌های نفت از سوی موسسه حسابرسی دیلویت ارزیابی می‌شود، اظهار کرد: درآمد‌های نفتی بخشی از درآمد‌های اقلیم است و بخشی دیگر از طرف بغداد تامین می‌شود که با دولت مرکزی در این باره مشکل داریم.

وی در خصوص تظاهرات روز‌های اخیر شهر‌های اقلیم گفت: برخی طرف‌ها از اعتراضات شهر‌های سلیمانیه و دیگر شهر‌ها سوء استفاده می‌کنند و تلاش دارند آن را از طریق اقدامات خرابکارانه از مسیر مسالمت‌آمیز به انحراف بکشانند.

بارزانی افزود: خشونت منجر به پرداخت حقوق‌ها نخواهد شد. اقلیم در حال گذر از مرحله‌ای دشوار است که مستلزم همکاری و وحدت همگان است، ما از حقوق قانونی مردم‌مان حمایت کرده و با تعرض به حقوق دیگران مخالفیم.

وی از همه طرف‌ها خواست تا خطر وضعیت کنونی را درک کرده و از تعرض به اموال عمومی و نهاد‌های خدمات‌رسان اجتناب کنند.

نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق اظهار کرد: مسؤولیت دولت، حفظ ثبات و امنیت در همه شهر‌های اقلیم است، ما از تظاهرات مسالمت‌آمیز و متمدنانه حمایت می‌کنیم و از شهروندان می‌خواهیم که به دور از خشونت به بیان دیدگاه و نظرات خود بپردازند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل