بازدید 14313
مجتهد خوزستانی:

به امام علی (ع) هم گفتند ورود نظامیان ممنوع!

یک مدرس سطوح عالی حوزه های علمیه خوزستان گفت: اَشرافیت سیاسی اقتصادی قُریش و محافل قدرت، در ماجرای سقیفه، برای حذف امام علی (ع) می گفتند او سوابق نظامی دارد و چهره نظامی است و ورود نظامیان به زمامداری جامعه ممنوع است، در حالی که امام علی (ع) یک شخصیت چندضلعی، خدمتگزار و جهادگر بود.
کد خبر: ۱۰۱۹۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴ 08 December 2020

به گزارش تابناک، استاد رضا حیدری در گفتگو با خوزنا تاکید کرد: در آموزه های دینی ضابطه انتخاب افراد برای همه مسئولیتها از جمله ریاست جمهوری، اصلح بودن است؛ نه نظامی بودن یا نظامی نبودن. من نمی خواهم بگویم به نظامی رای بدهید یا به غیرنظامی رای ندهید، اما می گویم مراقب باشید دشمن، خوب و بد را وارونه جلوه ندهد؛ کسی که به جبهه رفته و از ایران و اسلام دفاع کرده، یک امتیاز مثبت دارد نسبت به کسی که جبهه نرفته و لای زر وَرق بوده است. جهاد و دفاع، واجبی است مانند دیگر واجبات. آنکه جبهه نرفته، ترک واجب کرده؛ مگر اینکه عذر موجّه شرعی داشته باشد. مراقب باشیم دشمن و جریان نفوذ، فضیلت جهاد را ترور نکنند.

پژوهشگر برتر حوزه های علمیه خوزستان در سنوات مختلف، گفت: در تاریخ میخوانیم که جریان نفوذ و جریان اشرافیت قُریش با هم متحد شدند و گفتند علی بن ابیطالب(ع) سوابق نظامی و جنگی در بَدر و اُحد و غیره دارد و ورود نظامیها به زمامداری جامعه ممنوع است! نقطه قوت امام علی (ع) که همانا سوابق جهاد او بود به عنوان نقطه ضعف او معرفی کردند. حسنه او را سیئه نشان دادند در حالی که امام علی (ع) به حکم پیامبر (ص) و برای دفاع از کیان اسلام در جنگها، از خودگذشتگی نشان میداد و درخشید نه که خصلتاً اهل زد و خورد باشد. اهل جبهه ‌‌‌ی ما هم اینطور بودند؛ اهل نماز و راز و نیاز و ادای وظیفه. آیت الله بهاءالدینی، آیت الله کشمیری رحمت الله علیهما و دیگر معلمان بزرگ عرفان و اخلاق، با اهالی جبهه نشست و برخاست می کردند یعنی یک اشتراک روحیه بین خود و آنها احساس می کردند.

حیدری افزود: از دشمن و مزدوران دشمن انتظار نیست ولی مردم به خوبی به یاد دارند عمده این افراد مثل آقای محسن رضایی، محمدباقر قالیباف، حسین دهقان، علی لاریجانی، سعید محمد، عزت الله ضرغامی که سابقه سپاهی دارند، از با استعدادترین جوانان کشور و فارغ التحصیل بهترین دانشگاه های این کشورند. اینها چون کشور مورد حمله قرار گرفت لباس رزم‌ پوشیدند و به میدان رفتند. این افتخار است که مثل مولا علی علیه السلام اهل دفاع از کیان خود باشند و براساس حکم آیه شریفه "فضّل الله المجاهدین علی القاعدین اجراً عظیماً" این یک نکته مثبت در کارنامه فرد است نه نکته منفی. منافع کشور را بر منافع خود ترجیح دادند. باید هشیار باشیم که دشمن جای "خادم" و "خائن" را در این فقره یعنی جهاد و دفاع عوض نکند. می خواهند شجره طیّبه جهاد و روحیه دفاع و مقاومت را بخشکانند. می خواهند جوان نخبه ما، اگر جنگ شد، بترسد و جبهه نرود و بگوید فردا از مدیریت جامعه محروم‌ می شوم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا هجمه های رسانه ای به محسن رضایی در یکسال اخیر زیاد شده است، اظهار داشت: آقای دکتر رضایی فارغ التحصیل هنرستان صنعت نفت اهواز است و در حفاری نفت کار میکرده و سالها قبل از پیروزی انقلاب، در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت تهران تحصیل کرده است. ورود او به عنوان یک‌ نخبه علمی و دانشگاهی، فعال سیاسی و مبارز انقلابی به عرصه جنگ و نبرد با دشمنان، یک ایثارگری و جهاد بود. اما امروز تمام عوامل داخلی و خارجی و جریان نفوذ و جریان اشرافیت ضدمردمی و ضداسلامی به خط شده اند و می گویند رضایی نظامی است و ورود نظامیان ممنوع. گاهی می گویند مشخص است که مردم به یک نظامی رای نمی دهند. خب اگر رای ندارد پس چرا نگران هستید، بگذارید بیاید.
حیدری افزود: این حجم‌ عظیم حملاتی که جریان نفوذ به ویژه بعد از ترور شهید حاج قاسم سلیمانی متوجه فرهنگ دفاع مقدس کرده، انسان را به تامل وا می دارد که چرا دشمن اینقدر تاکید دارد؟ مراقب باشیم که در داخل کسی این حرف دشمن را تکرار نکند؛ این خط نفوذ است؛ به امام علی (ع) هم می گفتند ورود نظامیان ممنوع! این حرف خلاف قرآن است؛ خلاف عقاید اسلامی و خلاف راه امیرالمومنین (ع) است و مردم باید هشیار باشند که بی بی سی و اشراف، سقیفه را تکرار نکنند. مراقب باشیم حکم جهاد را تعطیل نکنند. حقایق را تحریف نکنند. ارزش ها را کمرنگ و ضد ارزشها را پررنگ نکنند.

این مجتهد خوزستانی گفت: نمازگزاران مسجد و طلابی که در خدمتشان هستم، می دانند که دخالت در سیاست نمی کنم. الان هم اگر خطر تعطیل حکم الهی جهاد نبود، تذکر نمی دادم. به عنوان یک معلم وظیفه دارم این را بگویم، در عمل به عهدی که پروردگار گرفته است؛ جهاد مثل نماز است. اگر فردا بگویند هرکس نماز خواند نباید کاندیدا شود، این حرف خلاف قرآن است. من نه می گویم به سپاهی رای بدهید، نه می گویم به یک فیزیکدان رای ندهید. لزوما نظامی بودن رجحان ایجاد نمیکند اما میخواهم بگویم مبادا رزمنده بودن باعث تخطئه شود. حرفم این است که مراقب باشیم جهاد را تخطئه و تعطیل نکنند. اصلح را انتخاب کنیم. رنگ‌ لباس فرد، سبز و سفید و قرمز، هرچه بود مانع شناخت اصلح نشود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴۱
این از اون حرفها بود..!!!
در دنیای عرب زمان پیغمبر و حضرت علی تقریبا همه اعراب مرد جنگی بودن...
اگر مبنا راه و رسم امام است که امام خمینی حضور نظامیان در قدرت را مجاز ندانستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
چرا علما سعی دارند هر چیزی را برای حکام توجیه کنند؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
سخنران درست گفته. خلیفه اول کجا سابقه حضور در جنگ‌ داشت؟ اتفاقا در سقیفه شخصی را انتخاب کردند که سابقه جنگی در بدر و احد نداشته باشد.‌
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
سخنران، درست گفته. شورای سقیفه، سرانجام دقیقاً یک فردی را انتخاب کرد که سابقه نظامی در بدر و احد و غیره نداشته باشد
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
شما تصورت از اعراب، چیه؟ مگه میشه همه نظامی باشن؟ کافیه نگاه کنی خروجی شورای سقیفه چه شخصی شد. اون وقت دقیقاً متوجه میشی که این مساله چقدر در اتخاب شورای سقیفه مهم بود
لجمیری
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
مجتهد گرامی بسیار بجا فرمودند، نباید صرف نظامی بودن در مقطعی که وظیفه شرعی هر کسی در آن دوران بود، بهانه ای برای جلوگیری از ورود به انتخابات نظامی ها شود.‌بسا که افرادی مانند دکتر رضایی از سال ۷۶ تاکنون بیش از ۲۳ سال در عرصه مدیریت کشوری و امور سیاسی حضور مستمر و گسترده داشته اند.‌
اایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
افرادی مانند آقای رضایی که سالیان سال در عرصه مدیریت درجه اول کشوری خدمت کرده و سابقه طولانی در سیاست داشته و عالم اقتصادی هستند نباید بخاطر نظامی بودنشان تخریب شوند، چرا که یک بار در ۸ سال جنگ تحمیلی ثابت کرده اند مدیر لایقی هستند و حال هم در عرصه اقتصاد و سیاست که توانایی دارند با کمک گرفتن از جوانان می تواند موفق باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
به دلیل اینکه یک روزی شخصی در لباس نظامی بوده، نمی‌شود او را از حضور در انتخابات منع کرد. قانون حدود را تعیین کرده است. مثل یک معلم بازنشسته، یک کارمند بازنشسته و... یک نظامی بازنشسته هم از حضور در انتخابات می‌تواند بهره ببرد
به این استاد محترم بگوئید حضرت علی چگونگی زندگی می کرد و چه غذائی می خورد و چگونه کار می کرد و هیچ زمان در پی گرفتن حکومت به حق خود دست به شمشیر نبرد و اضافه نمائید در زمان مراجعه برادرش برای کار شخصی چراغ بیت المال را خاموش کرد .
از علی ( ع ) همه چیزش را یاد بگیرید و نه فقط نکته ای که به کارتان می اید و مشکل خودتان را برطرف می کند .
جانم علی کجایی امام ببینی برخی چه می کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
امام خمینی فرمودند هرزمان دشمنان شما را تخریب کردند بدانید در راه صحیح قرار دارید. اکنون که دکتر رضایی تخریب می‌شود باید دانست که دلیلش چیست.
چی بگیم که بتونید منتشر کنید ؟!
عزیز بزرگوار! این حرف امام بود، یعنی شما حرف ایشون رو قبول ندارید.
بعد چطوری به این نتیجه رسیدی و با زمان حضرت علی مقایسه کردی؟ بعد کجا و کی و چه کسی مانع حضرت علی شد؟ اون موقع مگه ما ارکان این شکلی داشتیم؟، ،،وا عجبا از این تحلیل و تفسیر.
تو رو خدا از حضرت علی بگذرید و سو استفاده نکنید.
همه چیز رو به نفع خودتون مصادره می کنید. حضرت علی فراتر از این جناح بندی ها و حزب گرایی هاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
در اینکه حضر ت امیر فراتر از این جناح بندی هاست شکی
نیستت. امااینکه چه کسی و چه وقت و کجا این حرفها را زدند و علی را کنار نهادند باید کمی مطالعه کنید تا نام سقیفه بنی صاعده را پیدا کنید و نام آن افرادی که جنازه پیامبر را رها کردند و هفتاد روز بعد از غدیر پیمان شأن را شکستند بخوانی بعد میگویی به به و آفرین به این تحلیل و تفسیر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
تفسیر و تحلیل حرف امام راحل را باید از ا هلشپرسید همین قدر می‌دونم که دریادار مدنی در سال ۵۸کاندیدای ریاست جمهوری شد امام هم مخالفت نکرد و شورا نگهبان هم ردش نکرد
دوست گرامی
حرفتان مغلطه است . موضوع بحث کاندید شدن نظامیان به برخی از اصول قانون اساسی و مباحث حقوقی مرتبط برمی گردد. بنابراین بحث را به انحراف نکشانید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
نظامی بودن آن که منع ق تا من چنین داشت که قالیباف سال 84نمی تا ونست کاندیا بشه یا مثلاً شمخانی با محسن رضایی
ایشان در خصوص احوال جامعه هیچ تعهدی ندارند فقط همین که گفتند تعهد ایشان است انشا.. آن دنیا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
سخنان آقای رضا حیدری در موضوعات مختلف از تلویزیون خوزستان و سایتها درباره موضوعات مهم زندگی مردم منتشر شده. بحث قش من گ و متفاوت ایشون درباره سیل فروردین ۹۸شیراز را در همین تابناک خوانده بودم ه بو در م
شمارو به هرچی اعتقاد دارید یا ادای اعتقادشو درمیارید ، به اندک اعتقادات باقیمونده مردم لطمه نزنید .
اصلا نیازی به آسمون ریسمون بافتن ندارید ، احتیاجی هم که به اقناع عمومی ندارید ، هرکی رو کاندید کنید با 7-8 میلیون رایی که میاره ، انتخاب میشه .
قیاس مع الفارق
"میخواهم بگویم مبادا رزمنده بودن باعث تخطئه شود.
آنکسی که این نظام را بر پا کرده مثل همین آقا هم مجتهد بوده و هم علاو براین، مرجع تقلید وهم رهبر مملکت وهم رهبر انفلاب و هم ،بنابراین ، علاقمند به حفظ انقلاب و نظام. اگر به دفعات نظامیان را از ورود به دنیای سیاست منع کردند پس مصلحت نبوده . یک فیزیکدان هم نظامی باشد نباید بفرموده رهبر انقلاب داخل سیاست شود. در ضمن ربطی به تخطئه این شخص و آن شخص ندارد. اما سوال بنده از ایشان چرا این نضامیان اصلح از امام تبعیت نکردند و نامزد انتخابات شدند و میشوند. مگر التزام عملی به اطاعت از ولی فقیه جزء شرایط کاندیدا شدن نیست؟
سو استفاده از دین به هر طریقی .....
واقعا پژوهشگر دینی به این می گن، هر روز یک داستان جدیدی کشف کردن و خلق کردن
جناب مدرس سطوح عالی حوزه علمیه خوزستان! آنکه نظامیان را از حضور در سیاست منع کرده بنیانگذار جمهوری اسلامی بوده، لذا با مطالعه حرف بزن!
برای اینکه به قدرت برسن یه عده حاضرن همه چیز رو بهم ببافن. خجالت هم خوب چیزیه. شهوت قدرت بعضی ها رو کلا مست کرده
یعنی حالا خودتون را با حضرت امیر برابر می دونید؟؟؟!!!
تفسیر به رای که هیچ، دوستان خلق مفاهیم من درآوردی میکنند
چرا برای اهداف خودتان دین را بازیچه قرار می دهید؟؟ مگر زمان پیامبر ص لشکر و نظامی داشتیم؟ فراخوانی می کردند و مردم بسیج می شدند...این کارها را کردید که بسیاری از مردم خصوصاً جوانها دین گریز شدند.
کدام سند دارید چنین حرفی زده شده است؟؟ شما نمیتوانید داستان شهادت و ترور داشمند هسته ای را درست تعریف کنید دارید نقل قول میکنید؟ تمام حاکمان صدر اسلام همه مستقیم در جنگ شرکت میکردند . چرا جوک میگویید؟ چرا از امامان معصوم سوء استفاده میکنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۸
تاریخ را بخوان تا ببینی چه کسی در احد وقتی دشمن از پشت حمله کرد کنار پیامبر ماند و چه کسی فرار کرد. بخوان تا بدانی چه کسی آنقدر دور شد چند روز بعد سرو‌کله اش پیدا شد
دیگه کار به جعل رسیده.بابا جون ریاست جمهوری هم مثل مجلس مال خودتون . حرص نخورین
استادجان اولا دشمن چیکار دارد کی رئیس جمهور ایران میشود دشمن کارخودش را میکند واصلا به شماها فکر نمیکند دومااینکه ملت دشمن ندارند این دشمن تراشی شماهاست برای باقی ماندن درقدرت سوما چرا دیگر امورات مولا واحادیث را توجه نمیکنید چرا گزینشی از مولایمان نسخه برمیدارید؟ ایا مولا نگفت وای برمن درحکومت من خلخال را ازپای زن مسیحی دربیاورند ؟ مولا نگفت حکومت برمردم وظیفه سنگینی هست که بردوشم گذاشته شد؟ اقا با بیت المال وبرادرش حضرت عقیل چگونه رفتارکرده بود؟ وشماها بابیت المال چگ.نه رفتار میکنید؟ درمدینه وکوفه برمولایمان نقد میشد ایا مولایمان که معصوم هم بود برمنتقدان میتازید؟ ابا میشود برشماها نقد کرد؟ ایا مرتدد وکافر ونفوذی وضد ولایت واعدام درانتظار نقاد نیست؟ بخدا دست ازاین رفتار بردارید لااقل نام معصومین ع ودین اسلام را نسبت به مردم بد نکیند
تحلیل بسیار دقیق و بجایی بود البته برای کسانی که نخوان کورکورانه، متوهمانه و وسطحی نگر به مسئله نگاه کنن، خیلی روشن است که کارنامه نظامی های ما قابل قیاس با سیاسیونی که در سه دهه گذشته قدرت اجرائی کشور رو در دست داشتند نیست، میراث ناکارآمدی دولتهای گذشته به اندازه ای نمود پیدا کرده که یادآوری اون افراد و حتی بعضی از اقداماتشون به مثابه باز کردن زخم کهنه ایه که ازون چرک و عفونت سرازیر میشه. چرا که باعث عقب ماندگی ایران در بیشتر موارد مهم شدند.
وقتی نیاز به دفاع از جان و ناموس بود، کسیکه غیرت بخرج داد و رفت جبهه و نظامی شد، الان باید توبیخ بشه و از توانایی هاش بگذره و حق انتخاب نداشته باشه؟ به جرم دفاع از مملکتش، باید حق ورود به سیاست رو نداشته باشه؟ اونم تو این اوضاع؟ میدونید تو کشورهای توسعه یافته که همیشه ماها در جایگاه مقایسه و تمثیل ازونها نام میبریم، دست این رزمنده ها رو میبوسن و براشون مقدس هستن؟ کجاست دموکراسی؟ بجای تقسیم بندی و سهمیه بندی، اول ببینیم کیفیت و توانایی ها و تخصص افراد جدای از نظامی بودن یا نبودنشون چیه، بیینیم سابقه اونها در سمت های قبلیشون چجوریه،
توی دورانی هستیم که رئالیسم به اوج خودش رسیده و رقابت در عرصه بین الملل به شدت سخت شده و باید رویکرد قدرمتندانه ای در سیاست خارجی ما شکل بگیره که فقط از عهده ی نظامیان سیاستمدار ما بر میاد نه افراد سست عنصر و مرعوب مکاتب پوسیده ی غرب
بنده معتقدم باید شرایط و فضايي در كشور ايجاد شود كه هم مردم بتوانند آزادانه مشاركت داشته باشند و هم افرادي كه در خود توانايي مديريت اجرايي كشور با توجه به تجربه زيسته و مديريتي كه در سطح كلان دارند و منعی از نظر قانون اساسی هم ندارند، كانديد شوند، حالا ممكن است در بين افرادي كه كانديد مي شوند سابقه نظامي و حضور در جنگي كه بر ما تحميل شد و همه اقشار اعم از دانشگاهي، شاغل و بر خود واجب ديدن در ان شركت كنند، ديده شود،
مهم‌ترین مسئله این است که مردم زمانی که رئیس‌جمهور را انتخاب می‌کنند، بگویند ما خودمان او را بی‌واسطه انتخاب کرده‌ایم و بتوانند از عملکرد آن فرد در حین ریاست‌جمهوری سؤال کنند و او را پاسخ‌گو بدانند. آن فرد هم نتواند بگوید که دست من در سیاست داخلی و خارجی و قضائی بسته است. این مشکل را باید تصمیم‌گیرندگان و مسئولان عالی کشور حل کنند؛ و الا اینکه رئیس‌جمهور چه کسی یا چه نوع آدمی باشد، مسئله‌ای را حل نمی‌کند
درد مخالفین این مساله چیز دیگری است که ریشه در آنطرف مرزها دارد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار