به امام علی (ع) هم گفتند ورود نظامیان ممنوع!
به گزارش تابناک، استاد رضا حیدری در گفتگو با خوزنا تاکید کرد: در آموزه های دینی ضابطه انتخاب افراد برای همه مسئولیتها از جمله ریاست جمهوری، اصلح بودن است؛ نه نظامی بودن یا نظامی نبودن. من نمی خواهم بگویم به نظامی رای بدهید یا به غیرنظامی رای ندهید، اما می گویم مراقب باشید دشمن، خوب و بد را وارونه جلوه ندهد؛ کسی که به جبهه رفته و از ایران و اسلام دفاع کرده، یک امتیاز مثبت دارد نسبت به کسی که جبهه نرفته و لای زر وَرق بوده است. جهاد و دفاع، واجبی است مانند دیگر واجبات. آنکه جبهه نرفته، ترک واجب کرده؛ مگر اینکه عذر موجّه شرعی داشته باشد. مراقب باشیم دشمن و جریان نفوذ، فضیلت جهاد را ترور نکنند.
پژوهشگر برتر حوزه های علمیه خوزستان در سنوات مختلف، گفت: در تاریخ میخوانیم که جریان نفوذ و جریان اشرافیت قُریش با هم متحد شدند و گفتند علی بن ابیطالب(ع) سوابق نظامی و جنگی در بَدر و اُحد و غیره دارد و ورود نظامیها به زمامداری جامعه ممنوع است! نقطه قوت امام علی (ع) که همانا سوابق جهاد او بود به عنوان نقطه ضعف او معرفی کردند. حسنه او را سیئه نشان دادند در حالی که امام علی (ع) به حکم پیامبر (ص) و برای دفاع از کیان اسلام در جنگها، از خودگذشتگی نشان میداد و درخشید نه که خصلتاً اهل زد و خورد باشد. اهل جبهه ی ما هم اینطور بودند؛ اهل نماز و راز و نیاز و ادای وظیفه. آیت الله بهاءالدینی، آیت الله کشمیری رحمت الله علیهما و دیگر معلمان بزرگ عرفان و اخلاق، با اهالی جبهه نشست و برخاست می کردند یعنی یک اشتراک روحیه بین خود و آنها احساس می کردند.
حیدری افزود: از دشمن و مزدوران دشمن انتظار نیست ولی مردم به خوبی به یاد دارند عمده این افراد مثل آقای محسن رضایی، محمدباقر قالیباف، حسین دهقان، علی لاریجانی، سعید محمد، عزت الله ضرغامی که سابقه سپاهی دارند، از با استعدادترین جوانان کشور و فارغ التحصیل بهترین دانشگاه های این کشورند. اینها چون کشور مورد حمله قرار گرفت لباس رزم پوشیدند و به میدان رفتند. این افتخار است که مثل مولا علی علیه السلام اهل دفاع از کیان خود باشند و براساس حکم آیه شریفه "فضّل الله المجاهدین علی القاعدین اجراً عظیماً" این یک نکته مثبت در کارنامه فرد است نه نکته منفی. منافع کشور را بر منافع خود ترجیح دادند. باید هشیار باشیم که دشمن جای "خادم" و "خائن" را در این فقره یعنی جهاد و دفاع عوض نکند. می خواهند شجره طیّبه جهاد و روحیه دفاع و مقاومت را بخشکانند. می خواهند جوان نخبه ما، اگر جنگ شد، بترسد و جبهه نرود و بگوید فردا از مدیریت جامعه محروم می شوم.
وی در پاسخ به این پرسش که چرا هجمه های رسانه ای به محسن رضایی در یکسال اخیر زیاد شده است، اظهار داشت: آقای دکتر رضایی فارغ التحصیل هنرستان صنعت نفت اهواز است و در حفاری نفت کار میکرده و سالها قبل از پیروزی انقلاب، در رشته مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت تهران تحصیل کرده است. ورود او به عنوان یک نخبه علمی و دانشگاهی، فعال سیاسی و مبارز انقلابی به عرصه جنگ و نبرد با دشمنان، یک ایثارگری و جهاد بود. اما امروز تمام عوامل داخلی و خارجی و جریان نفوذ و جریان اشرافیت ضدمردمی و ضداسلامی به خط شده اند و می گویند رضایی نظامی است و ورود نظامیان ممنوع. گاهی می گویند مشخص است که مردم به یک نظامی رای نمی دهند. خب اگر رای ندارد پس چرا نگران هستید، بگذارید بیاید.
حیدری افزود: این حجم عظیم حملاتی که جریان نفوذ به ویژه بعد از ترور شهید حاج قاسم سلیمانی متوجه فرهنگ دفاع مقدس کرده، انسان را به تامل وا می دارد که چرا دشمن اینقدر تاکید دارد؟ مراقب باشیم که در داخل کسی این حرف دشمن را تکرار نکند؛ این خط نفوذ است؛ به امام علی (ع) هم می گفتند ورود نظامیان ممنوع! این حرف خلاف قرآن است؛ خلاف عقاید اسلامی و خلاف راه امیرالمومنین (ع) است و مردم باید هشیار باشند که بی بی سی و اشراف، سقیفه را تکرار نکنند. مراقب باشیم حکم جهاد را تعطیل نکنند. حقایق را تحریف نکنند. ارزش ها را کمرنگ و ضد ارزشها را پررنگ نکنند.
این مجتهد خوزستانی گفت: نمازگزاران مسجد و طلابی که در خدمتشان هستم، می دانند که دخالت در سیاست نمی کنم. الان هم اگر خطر تعطیل حکم الهی جهاد نبود، تذکر نمی دادم. به عنوان یک معلم وظیفه دارم این را بگویم، در عمل به عهدی که پروردگار گرفته است؛ جهاد مثل نماز است. اگر فردا بگویند هرکس نماز خواند نباید کاندیدا شود، این حرف خلاف قرآن است. من نه می گویم به سپاهی رای بدهید، نه می گویم به یک فیزیکدان رای ندهید. لزوما نظامی بودن رجحان ایجاد نمیکند اما میخواهم بگویم مبادا رزمنده بودن باعث تخطئه شود. حرفم این است که مراقب باشیم جهاد را تخطئه و تعطیل نکنند. اصلح را انتخاب کنیم. رنگ لباس فرد، سبز و سفید و قرمز، هرچه بود مانع شناخت اصلح نشود.
در دنیای عرب زمان پیغمبر و حضرت علی تقریبا همه اعراب مرد جنگی بودن...
اگر مبنا راه و رسم امام است که امام خمینی حضور نظامیان در قدرت را مجاز ندانستند.
از علی ( ع ) همه چیزش را یاد بگیرید و نه فقط نکته ای که به کارتان می اید و مشکل خودتان را برطرف می کند .
جانم علی کجایی امام ببینی برخی چه می کنند.
بعد چطوری به این نتیجه رسیدی و با زمان حضرت علی مقایسه کردی؟ بعد کجا و کی و چه کسی مانع حضرت علی شد؟ اون موقع مگه ما ارکان این شکلی داشتیم؟، ،،وا عجبا از این تحلیل و تفسیر.
تو رو خدا از حضرت علی بگذرید و سو استفاده نکنید.
همه چیز رو به نفع خودتون مصادره می کنید. حضرت علی فراتر از این جناح بندی ها و حزب گرایی هاست
نیستت. امااینکه چه کسی و چه وقت و کجا این حرفها را زدند و علی را کنار نهادند باید کمی مطالعه کنید تا نام سقیفه بنی صاعده را پیدا کنید و نام آن افرادی که جنازه پیامبر را رها کردند و هفتاد روز بعد از غدیر پیمان شأن را شکستند بخوانی بعد میگویی به به و آفرین به این تحلیل و تفسیر
حرفتان مغلطه است . موضوع بحث کاندید شدن نظامیان به برخی از اصول قانون اساسی و مباحث حقوقی مرتبط برمی گردد. بنابراین بحث را به انحراف نکشانید .
اصلا نیازی به آسمون ریسمون بافتن ندارید ، احتیاجی هم که به اقناع عمومی ندارید ، هرکی رو کاندید کنید با 7-8 میلیون رایی که میاره ، انتخاب میشه .
آنکسی که این نظام را بر پا کرده مثل همین آقا هم مجتهد بوده و هم علاو براین، مرجع تقلید وهم رهبر مملکت وهم رهبر انفلاب و هم ،بنابراین ، علاقمند به حفظ انقلاب و نظام. اگر به دفعات نظامیان را از ورود به دنیای سیاست منع کردند پس مصلحت نبوده . یک فیزیکدان هم نظامی باشد نباید بفرموده رهبر انقلاب داخل سیاست شود. در ضمن ربطی به تخطئه این شخص و آن شخص ندارد. اما سوال بنده از ایشان چرا این نضامیان اصلح از امام تبعیت نکردند و نامزد انتخابات شدند و میشوند. مگر التزام عملی به اطاعت از ولی فقیه جزء شرایط کاندیدا شدن نیست؟






