بازدید 8302

دستگیری عامل دسترسی غیرمجاز به حساب بورسی

رئیس پلیس فتای استان زنجان از شناسایی و دستگیری عامل دسترسی غیرمجاز به حساب بورسی خبر داد و گفت: این متهم پس از دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری شاکی، بدون اطلاع وی اقدام به خرید و فروش سهام می‌کرد.
کد خبر: ۱۰۱۹۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰ 08 December 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، محمدعلی آدینه‌لون اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان زنجانی به پلیس فتا، مبنی بر دسترسی غیر مجاز به سامانه بورسی، مدعی شد، اخیراً فردی ناشناس با ورود به حساب کاربری وی، اقدام به خرید و فروش سهام کرده و با این عمل متحمل ضرر و زیان مالی شده است، لذا با توجه به حساسیت پرونده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای زنجان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: در تحقیقات صورت گرفته از شاکی و بررسی‌های فنی و پلیسی متهم به هویت معلوم در حوزه جغرافیایی استان زنجان شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و تجهیزات و ادله‌های دیجیتالی توقیف و به پلیس فتای استان انتقال داده شد.

وی ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی می‌شد، ولی پس از روبه‌رو شدن با شاکی و مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود اظهار کرد: شاکی از دوستان وی بوده و در یک کارگزاری اقدام به خرید و فروش سهام می‌کنند، به دلیل مشکلات مالی بوجود آمده، به انگیزه انتقام‌جویی پس از جلب اعتماد شاکی و دسترسی به اطلاعات حساب کاربری وی، اقدام به خرید و فروش سهام کرده است.

آدینه‌لو با بیان اینکه حفظ و نگهداری اطلاعات شخصی و مالی و عدم اعتماد بی جا به افراد می‌تواند در پیشگیری از این نوع کلاهبرداری‌ها نقش بسزایی داشته باشد، هشدار داد، برابر قوانین جرائم رایانه‌ای هر گونه دسترسی غیر مجاز به حساب کاربری افراد و تغییر در داده‌ها جرم محسوب شده و برابر قانون با مرتکبین برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه پلیس فتا با رصد‌های مستمر و شبانه‌روزی خود ضمن پاک‌سازی فضای مجازی، با چنین اشخاصی طبق قانون برخورد خواهد کرد، گفت: شهروندان در صورت مشاهده موارد مشابه یا سایر جرائم رایانه‌ای موضوع را از طریق ۱۱۰ یا وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارشات مردمی اعلام کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان