بازدید 124847

پیش بینی مهم یک کارشناس از آینده بورس

امروز مطالبی همچون سهامداران «ثبهساز» بخوانند، رشد قیمت سهام «های وب» ادامه دارد؟، آخرین صورتحساب سهام عدالت ، نکته مهمی که در « فاسمین » باید بدانید، واردات خودرو آزاد می‌شود؟، پالایشی یکم را بفروشیم یا نگه داریم؟، بورس سال 1400 چگونه خواهد بود؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
کد خبر: ۱۰۱۹۳۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۰:۲۲ 06 December 2020
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵
سیستم بورس در هرکشوری کاملا متاثر ازشرایط واتفاقات سیاسی واقتصادی وهماهنگ باپارامترهای دیگه اقتصادی مثل نرخ رشد اقتصادی و نرخ بیکاری و غیره هست( البته درصورتیکه دستکاری نشه)
ولی توکشورما ماشالله بورس به هیچ محرکی عکس العمل نشون نمیده
بورس های کل دنیا سقوط ازاد میکنن بورس ما میره بالا
شدیدترین تحریمهای تاریخ وضع میشه بورس میره بالا
میریم تولیست سیاه اف ای تی اف بورس میره بالا
ترامپ انتخاب میشه بورس میره بالا
بایدن انتخاب میشه بورس میره بالا
مجلس فلان قانون را تصویب میکنه بورس میره بالا
سودبانکی کم میشه بورس میره بالا
سودبانکی زیادمیشه بورس میره بالا
دلارمیاد پایین بورس میره بالا
دلار میره بالا بورس میره بالا
اکثربنگاههای تولیدی تعطیل یا نیمه فعال هستند بورس میره بالا
بازارهای رقیب مثل خودرو ودلار وسکه میان پایین بورس میره بالا
کی میدونه علتش چیه ؟!!!
بازهم دارن بادکنک بورس رو بادمیکنن
اونم درست درشرایطی که منطقا باید بادش خالی بشه !!!
بازهم تجربه گزیده شدن از همان سوراخ قبلی ؟!!!
بازهم باید منتظر ترکیدن بادکنک وبه خاک سیاه نشستن عده دیگری باشیم ؟!!!
زمان همه چیزرامشخص خواهدکرد اما اینبار خیلی سریعتراز تجربه قبلی
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
تا حالا که در حال سقوط بود چرا نمیگفتی همه جا بورس خوب شده ما در حال سقوطیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
پول مردم را پس بدن بعد هر کاری خواستن انجام بدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
هنوز خیلی مونده بادبشه اکثرا ۵۰ درصد تو ضررا بورس رشد میکنه
زکریا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۶
اصلا میدانی بورس با چه
ب مینویسند که اظهار نظر میکنی
بورس این همه اومد پایین و هزاران نفر ضرر کردند اونجا را ندیدید حالا که یک ذره ضرر هامون جبران میشه دوباره صداتون درمیاد!
پاسخ ها
ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۹
.شما چرا داغ تر از اش شدی
دیگه هیج اعتمادی به دولت و وعدهاش نمی شه کرد .
اقتصاد ایران در مرحله گذر از اقتصاد بانک محور در حال تبدیل به اقتصاد بورس محور هست .
تامین سرمایه صنایع از طریق بانک تورم زا و باعث رشد نقدینگی می شه در صورتی که تامین سرمایه از طریق بورس نه تنها تورم زا نیست بلکه ضد تورمی و باعث هدایت سرمایه های سرگردان به سمت تولید می شود .

در مورد رشد ارزش بازار بورس تا همین دو سه سال قبل تعداد زیادی از افراد جامعه از بورس شناختیار نداشتن که اصلآ بورس یعنی چی . در صورتی که در حال حاضر با ورود افراد جدید به بازار و آزاد سازی سهام عدالت حدود ۵۰ میلیون نفر وارد بازار بورس شده اند و این سرعت رشد افراد جدید در بازار بورس ایران یک رکورد در دنیا محسوب می شود . البته این رشد سریع ورود افراد نیازمند زیرساخت هایی بود که متاسفانه با این رشد ورود نا متوازن بود و باعث رشد سریع بازار و سپس اصلاح سنگین اون منجر گردید .

از منظر ارزش بازار بآ توجه به تصویب معافیت مالیاتی از افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی برای تمامی شرکت های بورسی در سال قبل این پتانسیل نهفته در صنایع بزرگی مثل پالایشگاه ها که سالیان از این محل استفاده نکرده بودند آزاد گردید و فعالین بازار پی به ارزش جایگزین این شرکت ها بردند که برای ساخت هر کدام از این شرکت های بزرگ نیاز به هزینه ای به اندازه چند برابر ارزش حال این شرکت ها در بازار بورس هست .

پس بآزار بورس با توجه به تحول اقتصاد ایران از بانک محور به بورس محور شدن و رشد قیمت های جهانی کامندیتی ها و همچنین ارزش جایگزین مخصوصا صنایع بزرگ و رکود در بازار های موازی می تواند محل مناسبی جهت سرمایه گذاری در بلند مدت باشد.
افرین درسته
اینطوری که شما نوشتی بورس همش داره می‌ره بالا ولی نگفتی چهارماه درحالیکه بورس صعودی بود به چه دلیلی یکدفعه ریزش کرد تا نصف هم رسید اگر شستا باز بود به پنجاه درصد هم می‌رسید و بزرگترین ریزش تاریخ بورس ایران بود..ولی دلیل اینکه غیرمنطقی هست چون اکثر سهام دولتی هست ودولت بجای راههای دیگه امسال فهنیدراحت ترین راه نوسانگیری از سرمایه مردم بدبخت هست بدون هیچ زحمتی .ادعای مدیریت هم میکنند .سیصد هزار میلیارد تومن از بورس درآمد کسب کردن تا مردم داغون بشن ..ولی خوب بورس ایران برپایه تورم هست و تورم موجب گران شدن کالای تولیدی این شرکتها و کارخانجات میشه و دلار هم بره بالا کالاهای صادراتی شرکتها ارزش. بیشتر پیدا می‌کنه ..بورس ایران با سیستم اقتصادی فعلی همیشه صعودی خواهدبود ونزولی هم گاهی خواهد بود ولی نهایتا در ده سال اخیر بورس بیشترین بازده را داشته چون تورم بالاست ودر چند سال دلار هفت برابر شده ..سود بانکی کم باشه قانونا پولها باید به بورس بیاد ولی دلار و طلا گرون بشن پولها به سمت اون بازارها می‌ره برعکس باید پایین میان مردم بخرند ..ارزدبیجیتال گرون میشه مردم یاد خرید میفتند و شاخص سبز میشه سرمایه بیشتری میاد ولی درکل که منطقی تره نمبخرند .. متاسفانه بورس ایران روند تکنبکالی منطقی ندارد.و در دنیا دربورسها دخالت دولتی ممنوع هست ..
آنچه تو نظرات خوندم بعضا خوب بود و حتی شبه کارشناسی چرا که بورس ایران رو باید بر اساس ایران واقتصاد اون تعریف بشه یعنی ما برخلاف کشورهای پیشرفته دارای تورم بسیار بالا و کاهش ارزش ریال هستیم یعنی شرکت ها همیشه حتی زیان‌ده با داشتن سرمایه هایی چون زمین و دستگاه های متعدد و... پتانسیل افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی را دارا هستند که برخی شرکت‌ها بالای 10سال است وحتی شاید برخی 40الی 50 سال بوده که از این محل افزایش سرمایه نداده اند واین یعنی افزایش چند 1000برابری سرمایه ی شرکت با توجه به تورم این 50 سال اخیر و اگر شرکتی سود ده باشد علاوه بر این پتانسیل افزایش سرمایه از حق تقدم و سود انباشته را نیز داراست پس خود قضاوت کنید که آیا افزایش قیمت سهم ها حباب است یا نزدیک شدن به قیمت ارزش ذاتی آن وعلاوه بر همه ی اینها بازار سرمایه رقیب بانک هاییست که کمر به نابودی اقتصاد داشته و در خلق پول دست طولایی دارند و عامل تورم بوده وهستند قضاوت با شما دوستان
من گیج شده ام.
تا زمانی که نگاه دولت به بورس بعنوان ابزار تامین کسری بودجه است، به بورس امیدی نیست، چراکه به دستور دولت مدتی صعودی میشه تا امید کاذب بده و نقدینگی عده ای از مردم را ببلعند، مجدد چند روزی نزولی میشه اسمش را میذارن اصلاح تا امید کاذب بدن، این چرخه تا پر شدن جیب دولت از کیسه مردم ادامه خواهد داشت، مگر اینکه سهامداران هوشمندانه وارد بشن و با وسواس و بدون توجه به گفته های مسئولین عمل کنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان